BitterBowl 4: Teams of screams. Lagturnering 26-27 april

24

Comments

• Hej, kompisar!

Påminner om att imorgon är sista dagen att betala anmälningsavgiften till BitterBowl 4. Fina priser, vuxna karameller och liknande måste inhandlas!

• Jag tycker att det kan ha varit lite onödigt att du bussade Balkan Orcs Inkasso™ på Falken. Hans dotter blev lite undrande när hon öppnade dörren och en maskerad person från Black Orcs firma ville "snacka" med pappsen. Men ok, vi fattar vinken. Vi har betalat nu.

• Det kostar ju när man vill ha ”beskydd”. 😄

• Inte helt givet att Falkens fru verkligen efterfrågade detta beskydd. Men det får vi ge dig, att det var ganska billigt jämfört med de summor som brukar gälla för krogarna i city. Tackar!

• Om någon undrar så löste jag det som alla normala män hade löst det. Tog fram tärningarna o slog en dubbelskalle.

• @Bitter Lägger du till Zalmour och Ljunggrens lag "Foul & Fullmåne" i Tourplay, så vi kan börja skapa kaos.

• Ni kan göra det själva vid registrering. Skriv namnet bara. Den som bygger lag som tvåa kan sen välja det.

• Slänger ut en liten påminnelse att fredag är sista dag att göra klart sina roster i Tourplay. De flesta verkar vara på god väg, men The sound of violence ( @Arlex och @Manbeast ), samt @Zedd har jobb kvar att göra. Ska bli spännande att se vad ni syr ihop!

Påminner dessutom @Zedd om betalning. 🙂

• @Bitter ett tips är att påminna @Oberwald_1 😀

• @mikethemachine Ja, men ibland låter jag bli att påminna honom, för att jag tror att det är bra för honom att få skämmas lite. Det blev så denna gång.

• @Oberwald_1 och jag gör mitt bästa för att hjälpa till med skämmasbiten

• edited April 21

Matchvecka!

Här kommer lite information.

Udda antal squads.

För att hantera ett udda antal squads har jag i samråd med @grumplekins@grumplekins kommit fram till följande, vilket gör att ALLA kommer att få spela det fulla antalet matcher:

Den squad som ligger sist i varje runda kommer att få en bye. Det innebär att den squad:en tilldelas en automatisk seger på squadnivå och de två spelarna i squad:en kommer istället möta varandra internt. Den interna matchen räknas som en NAF-match och kommer att loggas i statistiken där. Den har dock ingen inverkan på själva lagturneringen (där det som sagt blir en automatisk seger). Varje squad kan som mest få EN bye. Så man behöver aldrig mötas internt mer än en gång. Det här gör att alla får vara med och leka i alla omgångar, vilket gör alla glada. Jag och @83wotan kan ta första bye:en, så behöver ingen känna sig utpekad i omgång ett.

När släpps roster? Min förhoppning är att det ska kunna bli ett Ranta Roster-avsnitt den här veckan, varvid rosters inte kommer att släppas förrän på fredag. Lottning sker samtidigt.

Lunch eller inte på söndag? Det lag som möter @Oberwald_1 på söndag måste spela sin sista match direkt efter den första. Det bill säga ingen lunch. Detta för att få ihop tillvaron. Om du är en person som absolut måste ha lunch mellan match 4 & 5 på söndagen så får du säga till redan nu i veckan, så kan jag se om vi kan se till att din squad får möta Oberwlad & co redan i omgång ett.

Annan viktig info: Vi kommer att ha fantastiskt skoj tillsammans. All makt åt Nuffle!

• Bra löst!

jag är en sån där människa som mår bra av lunch även dag 2.

• Jag skulle vilja föreslå tre saker:

1. Lotta första omgången (med undantag för matcher som fixas pga folks behov att åka tidigt söndag). Det är dumt att välja vem som får en bye i förväg. Om det lottas är alla lika utsatta/gynnade beroende på hur man ser det.
    2. Instifta ett pris för individuell turneringsseger - där inbördes matcher vid bye räknas med. Jag kan ordna själva priset och hjälpa till med fixandet.
    3. Alla samverkar för att ge @Oberwald_1 en bye i sista omgången!

Har också en fråga:

• Vill ni ha en tableau med turneringslagen som Ranta kan använda? pma mig isf.
  • Har redan fixat en sammanställning till Ranta. Övriga punkter låter klokt, givet att Tourplay klarar att hantera de individuella matcherna enkelt. Men har du en smidig plan för att hantera den individuella ställningen oavsett, så är ju det trevligt. Även om den formella turneringssegern kommer att tillfalla den vinnande squad:en.

• Grym lösning! Skönt att alla kan spela oavsett, smart!

Listigt också att utmåla sig som martyrer när ni tar en automatisk vinst i första rundan :)

• @Bitter behöver du spelplaner? Jag kan ta med en Alicante-matta.

• Jag kan ta med en 3rd ed gw plan

• edited April 23

JA!

Bra att du hojtade till. Ryms tre Alicante, resten måste vara GW-storlek. Tänker att det är klokt om vi får ihop tio planer.

1. Bitter (GW)
    2. Bitter (GW)
    3. @Ljunggren (Alicante)
    4. @sirvejlance (GW)
    5. 83Wotan (GW)
    6. .
    7. .
    8. .
    9. .
    10. .
  • Jag kan ta med en GW @Bitter

• Jag har massor med planer

• Eftersom Trolle gullat lite väl mycket med farbror Nurgle, och nyser onämnbara saker åt alla håll är min fråga om det är ett plus eller ett minus? Om det är ett minus står jag utan lagkompis inför helgen. Nån som i så fall vet någon som vågar ta över för Trolle?

• Eventuellt lördagen, men kan inte alls på söndagen.

• edited April 24

Jag tror inte jag är sjuk längre, utan bara förkylningen från tidigare i veckan som hänger kvar som hosta pga all j-la pollen. Så med en till vilodag utan jobb så man faktiskt kan vila kanske jag kan vara i skick att umgås med folk till söndagen. Kanske kan vara ett alternativ att dela en lagplats om ingen kan ta platsen hela helgen helt, vilket egentligen är säkrare och såklart att föredra.

• Vi borde kunna snickra till en lösning där @Trolle, @Jmcfalk och @Spelledaren utgör en squad och delar på dagarna. Det är ju bättre än att laget inte är med alls.

@grumplekins jag gissar att det bara är att utöka laget till tre spelare och välja vilka två som är aktiva under respektive runda?

• Sjukt stabil lösning. Mer lagkompisar är ju kanon.

• Återkom med uppdatering :)

• @Trolle jag vill ju be om ursäkt, men ändå inte…. Nurgle är ju min husgud och han lovade att han skulle ta hand om dig lite extra inför turneringen 😂… krya på dig!!!

Sign In or Register to comment.