Swedish Nationals 2025 1-2 February Sala, Sweden

1568101118

Comments

• edited December 2024

Först står det

"Packages

Each squad can only choose one pack each, and they cannot be the same package.

You do not have to use your secondary skill unless you choose the "extra secondary skill package", with that package you have to use all your secondary skills to be eligible to the extra one."

Alltså att coaches inte får välja samma paket.

Sedan står det

"Vanilla package:

This package may be chosen by all coaches."

Som jag tolkar som att flera får välja vanilla-paketet.

Jag tycker detta är lite motsägelsefullt, och kanske kan formuleras annorlunda. Kanske kan man strunta i att nämna vanilla package ö.h.t?

Typ

Packages

Each coach may choose a package to amend their team build. Each package can be chosen only once per squad.

You do not have to use your secondary skill unless you choose the "extra secondary skill package", with that package you have to use all your secondary skills to be eligible to the extra one."

Stacking Package:

...

Edit: Ok, det fungerar kanske inte att försöka förenkla och skära bort onödigt lull lull från texten pga man måste välja ett paket i Tourplay.

Mitt förslag får blir

Packages

Each coach may choose a package to amend their team build. Each package can be chosen only once per squad except the vanilla package.

You do not have to use your secondary skill unless you choose the "extra secondary skill package", with that package you have to use all your secondary skills to be eligible to the extra one.

Vanilla package:

This package may be chosen multiple times per squad.

• Ivan the animal ligger i olika starplayer kategori på swebba och discord. Vilken skall han vara i? 2 eller 3

• @mikethemachine Ivan Deathsrhoud? han ligger i 2 på både discord och Forumet.

• Never mind my bad. Jag kunde dock inte välj honom i tourplay på vamps. Hoppas jag har ett rätt idag.

• @mikethemachine jag vart nervös dock kopierade jag Discord rakt av 😂

• Jag ber om ursäkt, tanken var verkligen inte att tillföra stress ☺️

• @mikethemachine ingen fara. bra ni dubbelkollar oss med. vi gör ju missar vi med.

• För allas info om ni har fler spelare ute i etern som vill vara med.

3 Lagplatser kvar

2 solo coacher platser kvar. (Jag placerar in er i lagen)

• Bra förslag på omskrivning @Mago

• Tack @kaju, men efter lite funderande håller jag inte med. Mest eftersom man MÅSTE välja ett paket i Tourplay.

Jag tycker också det är tydligt nog nu med informationen i varje tier att det inte behöver stå två gånger att man måste använda alla secondaries om man väljer Extra Secondary paketet. Jag skulle skrivit såhär:

Packages

Each coach must select a package for their team build. The vanilla package may be picked by several coaches in a squad, the other packages may only be picked by one coach in each squad.

Vanilla package:

This package confers no changes to the team build.

Stacking Package:

This package gives you the possibility to stack skills on a number of players as indicated by the tier. You may stack Primary and secondary on more than one player if your tier allows several secondary stacks. You cannot stack secondary with secondary. You can only give a player 2 skills, no more.

Gold Package:

This package gives you additional 30k GOLD to build your roster. This package removes one primary skill point.

Extra Secondary Skill Package:

This package gives you an extra secondary skill point. You MUST pick an extra secondary with this package, and you MUST use all your total secondaries to be able to get the extra skill. You CANNOT swap them for primaries. You are not allowed to choose a secondary skill more than two times with this package. But you can still have more than two in total if some players have primary access or if they start with it.

STAT-UP Package:

By giving up 1-3 skill points Tier 5 and Tier 6 may increase one (1) stat on a player of their choosing (not big guys). A stat-up player cannot be given additional skills, +1 PA and +1 AV costs 1 skill point, +1 MA and+1 AG costs 2 skill points, +1 ST costs 3 skill points.

Jag vet inte om det spelar någon roll, förhoppningsvis ger reglerna ihop med hur det fungerar i tourplay en korrekt bild av vad man kan göra. Jag blev förvirrad när någon frågade om flera kunde välja vanilla och det kändes som lite dubbla budskap i texten.

• edited December 2024

lättaste runt det här problemet är helt enkelt att inte ha turneringar där en väljer extra package/blessing/dumheter :D

• @Oberwald_1 - Det är glasklart tycker jag. Tänkte mest på att svaret blev efter att Magos krev: "Förvisso, men varje paket får också bara väljas en gång…" Så svarade Smultzer "a exakt. Det är för att det ska bli lite lurigare och att hela laget måste göra val tillsammans" och då kände jag en viss förvirring. :)

• Nu har vi mer eller mindre på allvar börja göra lag för SM, så är reglerna spikade eller kan det komma förändringar?

...och ja, julafton är över för mig så nu kör vi :D

• @Frantic god fortsättning!

reglerna är satta.

• när vill ni ha in rosters?

• 17:e januari.

• @Mago Tack! Det stämmer 17e Januari ska rosters finnas på Tourplay så vi hinner kolla igenom.

• @Smulzer Visst är väl Ivar tillgänglig för Humans? Den går inte att välja i tourplay.

• edited December 2024

@Ljunggren Har du valt paket där starplayes finns?

Ivar är lvl 3 starplayer

• edited December 2024

Tyvärr inte @Ljunggren . Ivar är en nivå 3 starplayer. Humans får bara ha 1&2..

• Det finns Star players i alla paket, så det har han nog. :P

• Påminner om att kolla SMregler-kanalen på swebba-discord. Där finns starplayers listade enligt angivna levels.

• Japp, men det är ändrat sen ganska nyligen utan meddelande, så lite nyfiken på när och varför det ändrades med Ivar…

• edited December 2024

Grombrindral är nybannad också va?

• edited December 2024

Allt e bannat , spela goblins!❤️

• @Densom och @Oberwald_1 tack, jag rättar mig i ledet, ut med Ivar och in med Zug.

@sirvejlance Spelar du goblins på SM så dricker du gratis i baren på lördagkvällen. Jag slänger också in en bribe när snefyllan knackar på.

• @Ljunggren det blir dyrt 😘

• edited December 2024

Ska man kolla på discord fram till 17 januari för att försäkra sig om att ens star player inte är bannad för ens tier? Känns lite udda. Bättre att annonsera förändringar och låsa reglerna tydligt vid ett datum.

Sign In or Register to comment.