Sveriges tuffaste turnering ¤ USB 6 - A Spring Of Hope ¤ 3:e Augusti ¤ Umeå ¤ NAF-APPROVED

edited July 30 in Turneringar

Lokalen är bokad (samma som förra året), reglerna är satta (se pdf) och alla är taggade till tusen :D

5 Matcher på en dag!

Mina egna "Monkey bowl-reger"

Öl, snacks och annat smått och gott att köpas på plats för inköpspris.

När du betalar så ange Naf-Nick och Naf-nummer:

0SJU0-393393ETT för er som har svårt att scanna we-koden ovan 👆😅

Anmälda:

@Frantic - Betalt - Roster OK (Ume)

@Marty33 (Ume) - Roster ok! Betalt!

@Rainmaker (Pite) Betalt - Roster OK

@Dr.One A.K.A Pitehunken (Pite) - Betalt och roster ok!

@reaper_man (Eenkööping) Roster OK - BETALT!

@Ikki (Ume) Roster ok

@Hemlighallaren - Odd man out/in - Betald - Roster ok (Skellefte)

@Jom Betalt och roster ok (Skellefte)

@ZeroFr3aK (Pite) Roster ok

@mix (Pite) - Betalt - Roster OK!

@inforthepain - Roster OK (Götlabörg)

@Skuld - Roster OK! (Ludviika)

@Spoiledsquid - Roster ok, betalt! (Skinnskatteberg)

@Oberwald_1 - Roster OK!

Anmält intresse:

Chrixx

Ionas

Sideshowbob

Coma

Bonefinger

Snow

@Nettogrossen (Pite)

«13

Comments

  • Lovar du att tågen går denna gång?? 🤣

  • Jarå, de går. I kväll, i morgon, på tisdag? Vi får se när tåget kommer...

  • @Chrixx och @Ionas - Förstår faktiskt ingenting, men sätter upp er som intresserade :)

  • Vart är denna?

  • Umeå…. Återkommer med exakt plats under veckan.

  • Ok, datumet är förankrat med familjen så det är satt nu, ska försöka fixa med lokal under veckan. 👍

  • edited March 30

    Hmm, jag vet ni sitter och klickar "F5" hela dagarna på sidorna för reglerna men de kommer... De har fått vila lite för jag är på jakt efter lokal för tillfället. Lokalen vi haft vid tre tillfällen (inklusive senast) är bokad men ska renoveras till hösten så jag väntar med spänning på samfällighetens möte med byggsnubbarna så jag kan få bekräftat att jag har lokalen. Det finns andra alternativ för samma datum (så boka resa etc är helt ok) men den ligger geografiskt bäst till så jag vill få behålla den om möjligt.

    Reglerna komma inte ändra så mycket... eller jo för Necro så kommer de ändras en hel del, så har ni feeling för dem kan ni börja plugga roster redan nu.

    Finns en starplayer som är sämre än alla andra: "Gretchen Wächter 'The Blood Bowl Widow' " Hen kan köpas in istället för en Wraiths om så önskas för samma pris för en weight och kommer inte räknas som en starplayer, men kommer ta upp en Wraiths plats också kommer jag släppa ner dem en tier, så mer pengar till dessa stackare.... (ingen har spelat Necro än i turneringen, jag gör mitt bästa för att locka)

    Utöver det så kommer Morg inte spela för alla lag längre, eller han kommer spela för alla lag utom lag som har fler än tre raser i sig som exempelvis Underworld, OWA osv eftersom de har tre eller fler raser i sig.... Ja han kommer inte spela med Humans heller eftersom de numera har haflings i sitt lag... (Ogre, Humans och Haflings).

    Kan finnas Andra lag jag inte kommenterat men jag tror ni förstått poängen...

  • edited June 4

    Jag är stark proponent att herrn flyttar denna till senare på hösten då lokalen står redo!

    Traditioner, viktiga saker att ta till vara på. 😅

    (Det har mest med att göra att jag inte kan delta pga träningsvärk norröver på det angivna datumet. Men det känns bättre att begära flytt av datumet av lokal-hävd)

  • Lokalen är bokad och turneringen blir av. Regelpaketet är ett par veckor bort dock. Har för mycket att göra på jobbet för tillfället så den fritid jag har tillägnas till att vinna den lokala ligan samt se på tv under kvällarna. Håll ut alla, det kommer 😄👍

  • Fler regler, mindre TV. Paxar Nekro.

  • Med dopad necro så blir de givna för mig om jag kommer iväg

  • Hallå, redan paxad. 🤯

  • Hur år det med regelboken@Frantic ?

    Du kan ju inte låta mig arbeta fulla dagar utan att satsa lite tid på Blood Bowl emellanåt!

  • edited July 10

    Jag har postat regelpaketet i första inlägget men här är en samanställning på det jag kommer ihåg har ändrats sedan förra året.


    Jätten kostar nu 315,000

    Alla lag som inte har Bribery and Corruption kan nu köpa upp till 1 bribe till sitt lag nu när guard nerfats vid foul. Men får då inte köpa in skillen "Sneaky Git" till laget.

    Goblins 3:e och 5:e bribe är gratis (ja, goblins får ha 0-5 bribes).

    Black Orcs har flyttats ner till tier 4

    Vampyrer har flyttats upp till Tier 3

    Gnomer har hamnat i tier 3 och får köpa in två star players trots de spelar i tier 3, de är trots allt stunty.

    Morg spelar inte längre för vissa lag som har fler än två raser i sig (Gnomes, Underworld, OWA, Humans, Orcs, osv).

    Gretchen får ta plats istället för en Wraith´s plats på necro-rosters för 95.000 och skulle något annat lag välja att spela med henne får de 50k extra att köpa skills för.

    Jag har lagt till de nya star playerserna jag kunde kommit på som släppts sedan förra året.

  • Hej!

    Jag @reaper_man anmäler mig till turneringen.

  • @reaper_man - Kul! Du är varmt välkommen :)

  • Jag anmäler mig. Inga assistant coaches tillåtna på inducement?

  • @ZeroFr3aK absolut, coacher och sexiga peppande damer är också tillåtna 😅👌

  • NAF APPROVED! :D

  • Jag anmäler mig, dock med en liten *


    *Blir det färre än 12 deltagare så står jag över.

    Så se nu till att anmäla er folk

  • edited July 9

    @Skuld

    @Ikki och @Hemlighallaren har båda sagt att de kommer, ska se när jag orkar flytta upp dem till anmälda. Så fler än vad som ser ut för tillfället. ☺️


    Dock fick @Snow och @Sideshowbob inte med sig familjen på tåget så de kommer strykas. 🫤

  • En (sen) sista ändring av regelpaketet.

    Satt och räknade lite och bestämt mig för att flytta Skaven till tier 1.

    Jag har ändå inte fått in några roster ännu så jag tror inte det satte för många käppar i hjulet.

    Sista dag för inlämnat av roster är: fredagen den 26:e Juli.

  • Nu börjar anmälningarna trilla in men inget roster än… men än finns det gott om tid :)

  • edited July 23

    Nu har vi några rosters på plats :)) (bumpar tråden så fler få feeling)

  • Något måste vara fel, varför har @inforthepain redan skickat in roster???

  • @mikethemachine jag vet, men plötsligt händer det. ;)

  • Ja, jag har glömt men ni skickar in roster till:


    blood.bowl[snabel-a]live.se


    och swishar till noll-sju-noll 393 393 1 :)

  • Påminnelse: Tre dagar kvar att lämna in roster :)

  • edited July 24

    Om 52 timmar är det för sent att skicka in roster till turneringen och blir efter det tilldelad roster av turneringsledaren… dvs jag.


    @Ikki @Skuld @Hemlighallaren @en-bunt-pitebor @Marty33 @Jom

    😈

  • Du borde fått mitt innan du skickade ut detta

Sign In or Register to comment.