allt är genomgånget och alla rosters är korrekta. I normala fall kontaktar jag bara de som behöver ändra något.
Men denna gången såg alla roster ut att vara korrekta.
Jag behöver räkna på spelplaner, vi får låna 5-7 spelplaner av SF Bokhandeln i Göteborg. Jag tror vi sedan har 5 till, men just nu är vi 28 spelare, så vi behöver nog två spelplaner till.
Ni behöver dock inte ta med något, jag skall fråga föreningen Yggdrasil om hjälp här.
@Zimonyi Hmm, mitt roster jag skickade in stämmer inte riktigt med de som RR visade?! 🤷🏼♂️ Är ett derplag så inte hela världen, men skill på ”fel” modell samt spelarnas # på rostern… Med brasklapp att jag kan missat och de var två typ identiska ’flings?
@tjub Sorry, helt rätt. jag lade in det igen och tittade inte noga på ordningen. Att spelarna har fel nummer har mindre betydelse då du ändå har rätt på själva turneringen, men det är en lineman och inte catcher som skulle ha Sneaky Git. Mitt fel.
jag lyssnar igenom Ranta Roster och trots att de läser regeln kring Bribes så sa de fel. Dirty Player är inte samma skill som Sneaky Git. Lag 13, som ej har Sneaky Git, men tog Dirty Player +1 får alltså använda sin Bribe till Fouls.
Ett lag med Sneaky Git får inte det, då får man bara använda Bribe för Secret Weapon.
Så spelarna som byggt lag 13 och 18, ni kan andas ut.
vi kommer alltså vara på Studiefrämjandets lokaler. Det betyder gemensam kökslokal och även andra aktiviteter. Vi har två rum som bör täcka vårt antal, men det finns en risk att det blir högljutt och varmt. Det är svårt att veta första gången, men jag föreslår att folk tar med sig lite flaskor ni kan fylla med vatten under dagen.
Comments
Tyvärr inte, men planen är att hon skall hjälpa mig att måla mina tomtar.
@Zimonyi hur går det att gå igenom allt? och behövs det att man tar med nån plan eller så?
Hejsan,
allt är genomgånget och alla rosters är korrekta. I normala fall kontaktar jag bara de som behöver ändra något.
Men denna gången såg alla roster ut att vara korrekta.
Jag behöver räkna på spelplaner, vi får låna 5-7 spelplaner av SF Bokhandeln i Göteborg. Jag tror vi sedan har 5 till, men just nu är vi 28 spelare, så vi behöver nog två spelplaner till.
Ni behöver dock inte ta med något, jag skall fråga föreningen Yggdrasil om hjälp här.
Archie
Hej alla,
då var vi 30 helt plötsligt, det här kommer bli superkul.
Archie
Nice nice, då är bara frågan. när vart hur ranta roster?
Ranta time!
@Zimonyi Hmm, mitt roster jag skickade in stämmer inte riktigt med de som RR visade?! 🤷🏼♂️ Är ett derplag så inte hela världen, men skill på ”fel” modell samt spelarnas # på rostern… Med brasklapp att jag kan missat och de var två typ identiska ’flings?
@tjub Sorry, helt rätt. jag lade in det igen och tittade inte noga på ordningen. Att spelarna har fel nummer har mindre betydelse då du ändå har rätt på själva turneringen, men det är en lineman och inte catcher som skulle ha Sneaky Git. Mitt fel.
Archie
MItt roster kom inte med alls, men jag har ett tuffare lizardmen roster än de tre likadana som var med iallafall ^_^
Hej alla,
vi har behov av fyra-fem spelplaner. Kan någon från Göteborg hjälpa till? Har ni neoprenmattor är det bäst, finns risk att det blir lite högljutt.
Archie
@Zimonyi ah, ok! 😊
Kan kolla bland tloegbbl-folk, återkommer hur många vi tar med.
Hej igen alla,
jag lyssnar igenom Ranta Roster och trots att de läser regeln kring Bribes så sa de fel. Dirty Player är inte samma skill som Sneaky Git. Lag 13, som ej har Sneaky Git, men tog Dirty Player +1 får alltså använda sin Bribe till Fouls.
Ett lag med Sneaky Git får inte det, då får man bara använda Bribe för Secret Weapon.
Så spelarna som byggt lag 13 och 18, ni kan andas ut.
Archie
jag kan ha missat något, och alla rosters var inte heller inne i tid (tror ditt var det dock).
Archie
@tjub Tackar.
Archie
Tack @Zimonyi för förtydliganden.
Den där på Ranta som sa det verkar inte ha NÅN KOLL! :D
He he.
Archie
Lugnt, jag kollade vad jag mailade dig så mitt roster får bli en surprise eftersom de inte är som de andra tre likadana lizardmenrosterna. 🤣🤣
Kan fråga Markus om han kan ta med sin neopren matta, annars har vi inte så många från Y-ligan och Yggdrasil
Markus Lundin och Johan Bruce tar med två neopren mattor💪🏻💪🏻💪🏻
Gott. Tackar.
Archie
@Zimonyi Vi kan ta med iaf en 4-5 neoprenpitchar.
Perfekt, tackar.
Archie
Nu har man på börjat resan till götlaborg
Vi syns imorgon.
Archie
guard skaven, halflings och humans.
Hej alla,
vi kommer alltså vara på Studiefrämjandets lokaler. Det betyder gemensam kökslokal och även andra aktiviteter. Vi har två rum som bör täcka vårt antal, men det finns en risk att det blir högljutt och varmt. Det är svårt att veta första gången, men jag föreslår att folk tar med sig lite flaskor ni kan fylla med vatten under dagen.
Alkohol på området är inte tillåtet.
Vi syns imorgon alla.
Archie
Menade du att skriva detta i RantaRoster tråden kanske?
Vilken är adressen?
Räknas all cas?
Plats:
Studiefrämjandet Göteborg Sjuhärad
Falkgatan 7, 416 67 Göteborg