Rosters är väl inne nu, till både Eurobowl och Europen? Har vi fått någon feedback om hur folk har valt sina lag än? Jag letade, men kunde inte hitta något. Jag utgår från att det blir sju miljoner dvärgar som pucklar på två halflingslag.
@mrselecta Inga probem att ha dem i handbagaget så länge du inte har starka magneter på dem. Jag har hört att magneter kan ge dig problem vid röntgenapparaten.
Äsh, det värsta som kan hända är väl att de plockar ditt handbagage för att se vad det är för skumma magneter du har; så får du visa upp dina snygga figurer!
Nu när man har fått kika på alla rosters så fick jag ett visst lugn, även en viss spänning.
Många landslag har komponerat starka lag i både coacher och rosters, en del lag lite sämre. Jag vill gärna möta alla tuffa coacher och se hur vi står sig mot dom IRL.
Det sämsta man kan göra inför en sån turnering är att underskatta motståndaren.
Vårt svenska lag ser starkt ut. Jag hoppas vi kan mäta oss mot dom tuffare länder som tex England, Frankrike, Italien, Spanien, Danmark och många andra tuffa lag.
Jag hoppas min plan att avlasta våra starkare coacher från Sverige ska funka. Så att dom kan fokusera på det dom är bäst på.
Vi tränar kontinuerligt innan det blir skarpt läge. Jag önskar att jag har mer tid att träna.
Kanske lägger in ett näst intill omöjligt bet till laget som förra gången ”vinner ni med 3-4-1 mot England så bjuder jag laget runt”.
Tur att det var Happy Hour just då 😅
Det blir nog kanon! Jag känner mig lugn för att @inforthepain har ju bokat sin resan. Då hoppas jag inget kan gå fel. 🙂
Comments
Rosters är väl inne nu, till både Eurobowl och Europen? Har vi fått någon feedback om hur folk har valt sina lag än? Jag letade, men kunde inte hitta något. Jag utgår från att det blir sju miljoner dvärgar som pucklar på två halflingslag.
Sista inlämningsdag är 2024-08-03 @Lockmund
Jo, det visade sig att vi var extra tidiga i vårt lag. :)
Sista dagen för att skicka in rosters!
Kul, kommer ni släppa era rosters efter det? Vore kul att se vad alla kör med :)
Blir de inte en Ranta om EM?
@kaju @inforthepain @Skuld
@Shrooomie det är 600 deltagare :) Jag orkar Max med 3… :)
Vi gjorde en special till EuroBowl Malta.
Jag tror att planeringsexperterna @inforthepain och @Skuld har nåt i bakfickan.
Annars har jag det ;)
spelschema:
Saturday 28th September
EUROBOWL
8:00 – 9:00 Team Registration
9:00 – 11:15 1st Round
11:15 – 12:00 Break
12:00 – 14:15 2nd Round
14:15 – 15:30 Lunch Break
15:30 – 17:45 3rd Round
EUROPEN
8:30 – 9:30 Team Registration
9:30 – 11:45 1st Round
11:45 – 12:30 Break
12:30 – 14:45 2nd Round
14:45 – 16:00 Lunch Break
16:00 – 18:15 3rd Round
Sunday 29th September
EUROBOWL
8:00 – 9:00 Team Registration
9:00 – 11:15 4th Round
11:15 – 12:00 Break
12:00 – 14:15 5th Round
14:15 – 15:30 Lunch Break
15:30 – 17:45 Final Round
EUROPEN
8:30 – 9:30 Team Registration
9:30 – 11:45 4th Round
11:45 – 12:30 Break
12:30 – 14:45 5th Round
14:45 – 16:00 Lunch Break
16:00 – 18:15 Final Round
CLOSING CEREMONY AND AWARDS
18:45 - 19:30
Går det att ha figurerna som handbagage? De är i metall. Vill ju inte bli av med dem i tullen eller säkerhetskontrollen
@mrselecta Inga probem att ha dem i handbagaget så länge du inte har starka magneter på dem. Jag har hört att magneter kan ge dig problem vid röntgenapparaten.
Tack, då pillar jag bort magneterna.
vi ses i grekenland
Här är EuroBowl rosterna:
https://public.tableau.com/app/profile/mike.sann0638.davies/viz/Euro24_17233797245530/Pictures
Europen typ om en vecka.
Ser stabilt ut, fasen vad peppande
Äsh, det värsta som kan hända är väl att de plockar ditt handbagage för att se vad det är för skumma magneter du har; så får du visa upp dina snygga figurer!
Jag är taggad för EuroBowl.
Nu när man har fått kika på alla rosters så fick jag ett visst lugn, även en viss spänning.
Många landslag har komponerat starka lag i både coacher och rosters, en del lag lite sämre. Jag vill gärna möta alla tuffa coacher och se hur vi står sig mot dom IRL.
Det sämsta man kan göra inför en sån turnering är att underskatta motståndaren.
Vårt svenska lag ser starkt ut. Jag hoppas vi kan mäta oss mot dom tuffare länder som tex England, Frankrike, Italien, Spanien, Danmark och många andra tuffa lag.
Jag hoppas min plan att avlasta våra starkare coacher från Sverige ska funka. Så att dom kan fokusera på det dom är bäst på.
Vi tränar kontinuerligt innan det blir skarpt läge. Jag önskar att jag har mer tid att träna.
Kanske lägger in ett näst intill omöjligt bet till laget som förra gången ”vinner ni med 3-4-1 mot England så bjuder jag laget runt”.
Tur att det var Happy Hour just då 😅
Det blir nog kanon! Jag känner mig lugn för att @inforthepain har ju bokat sin resan. Då hoppas jag inget kan gå fel. 🙂
http://eurobowl.eu/2024/default.asp?p=37&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2_XGOkWz2wiu23ebj9jvtSr8zoDxwr31MRGg50Bnul21FfIfHwiiih2xE_aem_yTBdNhTuYbrgVN_-B9nFBA
Alla som deltar EuroBowl och Europen är uppmanad att läsa igenom rulepack igen.
Det viktigaste står efter ”Blessing of Athena” 😉👍
@kaju har nån av oss gjort fel?
Europen Rosters
Härliga temperaturer att vara i en storstad
Blä, hade hoppats på att det inte var så mördarvarmt.
Det norske EurOpen-laget har en dropout.
Er det noen som har lyst/anledning til å fylle plassen?
Spännande. Skulle ha tid, men jag har inga pengar.
@straume
Finns det en sovplats över någonstans då?
Hei.
Hotell og fly er avbestilt så det må fikses.
Deltakeravgift, drakter, goodies etc er alt betalt for og vil være freebies dersom du er med.
@Spelledaren: Jeg sjekket: Det er fortsatt ledig plass på det hotellet der vi bor.
Ledigt men behöver betalas?
Jag försöker övertala mig själv att ordna hehe
Behøver betales, ja. 3600 NOK for fredag til mandag. Arethusa Hotell.
Och det är förstås ett lag med bestämda skills som ingår? Hur ser det ut?
Det er et Zon lag.