EuroBowl Grekland 28-29 september 2024

2456

Comments

• Vem vet, inte som det är klart uttryckt.

• Dom kallar det drafting i diskussionen. Men som jag fattar det är det typ som @Aos turering i Sundsvall. Att man väljer/undviker matchups.

Man drar paralleller med 40K drafting om nån blir klokare.

• Då handlar det om att välja match ups som väl är vanligt i 40k. Dvs att kaptenerna turas om att para ihop det egna lagets coacher med coacher från det andra laget.

• Sånt kan man väl hålla på med, men är det något som skall användas under en Major? Lite hårt om Pelle och hans dvärgar får möta Tomb Kings en hel turnering. Skulle kunna utmana om mest tappad rating någonsin. Tror nog att det är mer irriterande än bra.

• @Pidpad det blue ju en factor att väga in när man bygger magen. Jag kan tycka att båda system har förtjänster

• Sen tycker jag förslaget att K ska maxas väldigt lågt i lagturnering är bra. Rankingen borde inte drabbas för att man är tvungen att chansa kort en oavgjord ställning

• @kaju Jag tycker starkt nej pga av att det kan kantra båten ändå mer med olikformade förutsättningar för mirrors.

@grumplekins Vad är "k" som skall maxas väldigt lågt?

• En faktor som beräknas utifrån antal deltagare i en turnering och används för att beräkna ranking efter varjhe match. Det är den som gör att man får mer på en major. Tanken är att lagmatcher borde påverka ranking mindre – vilket jag tycker är en bra idé då man inte alltid spelar för att maximera resultatet på samma sätt.

Vill du veta mer om K kan du komma på mitt och Melisqus seminarium om NAFs rankingsystem kl 04.30 söndag morgon under Snowbowl, nere vid sjön. Vi har samtidigt snöcamoövning så om du inte hittar oss, leta lite till. Och mer allvarligt, pma isf så slipper vi göra bort oss offentligt.

• edited November 2023

*ingen kommentar*

• Nu är datum klart så oktoberish blev september 28-29

• Jag tror tyvärr inte att jag kvalificerar mig till landslaget i år, så jag letar efter kamrater till Europen.

• Hur stora ska europen-lagen vara?

• Våra grannar har tagit ut sina lag till EuroBowl. Kul!

Danskarna skrev det idag på sin Facebook sida.

Danska laget:

Tripleskull (C), Tank, Jaqra, MrCappuccino, MissSweden, Cbraw, Machurto och Hovring

Norska laget:

Feppel (C), Straume, Zulu, Cymob, Mael, Poj-Poj, TeKAa och Traum

Båda lagen är starka! :)

• Men det är ju samma pöjkar som alltid….. inget nytänk eller föryngring alls…

• @Juiblex jag tror att dom har bytt ut lite folk.

• Kul att Straume kom med. Han är trevlig.

• Cbraw är en dansk spelare som kommer från BB2 och streamade en hel del. Han spelar stabilt och spöar alltid mig om jag minns rätt. Kul att han tagit sig till landslaget.

• Lite info jag har fått ta del av.

Kostnad: 100 euro, då ingår lite bös, 2 lunch och lite annat. (Senast 1a april)

Venue: Peristeri Exhibition Center ORIO

Roster inlämning: det är ändrat ill 30 juni (kommer stå april-maj)

Schema: 3 matcher/ dag.

lör 10:00-19:00

Sön 9:30-18:00, 18:30-19:00 prisutdelning.

• @brocCooLi en valuta de använder i Grekland tydligen

• @coma jättekonstigt! vad är det för fel på 100 kr???

• edited March 2024

Såg att vi är minst 24 svenskar som ska ner till Grekland.

Jag har bokat in 12 pers på Athenaeum K 29 Hotel.

Det ligger väldigt centralt. Arrangörerna tyckte att man inte skulle bo centralt.

Jag åker ner tis till måndag. Jag ska träna på att slå HÅRT med tärningskoppen i tre dagar!

• @brocCooLi skicka mig det på swish så kan jag kolla och återkoppla om jag hittar några fel? :D

• smart @coma ! tack för hjälpen.

• Roster inskick är framflyttat till 3:e augusti

• Läge att bara dricka bira på träningslägret då mao

• Vet att det är en del här som här som har slagit barn på stora turneringar men vi får hoppas att vi kan anhålla oss från att fuska mot dem 😀

• Nu är jag på hem från ett träningsläger som jag haft med vårt svenska landslag plus dom som kunde från svenska openlaget.

Vi har diskuterat lite hur man beter sig som lag, lite taktik, presenter till våra motståndare och vilket mode som blir mest inne i Grekland hösten 2024.

Vi har kört lite träningsmatcher rakt av där man ger motståndaren instant feedback. Några matcher där det sitter en tredje coach bredvid och ifrågasatte vad dom spelade coacher gör hela tiden.

Jag har tränat på att spela snabbare. Det verkar som att tiden går snabbare när min motståndare trycker över tiden på klockan till mig. Jättekonstigt, det är som att resa in till framtiden.

Lite OTT försvar tänk mot Skaven. Anfall och försvar för 2 turns.

Sen hann vi med lite andra spel också, isglass och lite öl.

Många kände att man behövde träna mer.

Mkt trevligt.

Sign In or Register to comment.