Sommarbollen 2523 (29:e Juli 2023) (NAF Approved)
“DID YOU KNOW… that in 2479 the Phoenix Paragons decide to poison their opponents, resulting in them only sending three players to the actual game. This did not turn out so well, as they had attempted to poison the Tomb King team Dem Bones. The game still ended 0-0 as the skeletons were unable to pick up the ball or catch their opponents.”
“DID YOU KNOW… that since the start of the Stunty league Best Effort Write Offs hardly any games went to completion, many did not even start. Games involving Halfling teams ended up with most players getting distracted by the various buffets on offer. Games involving Goblin teams ended up with most players losing lives and limbs in the Goblins attempts at getting the upper hand. Generally they got lots of hands. Games involving Snotling teams… well it is Snotlings, I think it says it all.”
“DID YOU KNOW… that although the various Colleges that play Dungeon Bowl generally adhere to the rule about additional magic in the games, the cumulative use of magic in the dungeons sometimes creates an overload resulting in some very strange behaviour. In 2501, a spell to merge the ball to one player hand misfired, inadvertently merging all the dungeons in the nearby area. The resulting chaos pleased some of the Gods, but the referees are still trying, 22 years later, to sort out the mayhem this has caused as with way too many end zones, way too many balls and way too many players, the rules are not clear in which opponents end zone a goal is scored.”
“DID YOU KNOW… that all of the above (and more) has resulted in Jim and Bob being able to take early lunches a total of 724 times so far. That’s why we love Blood Bowl!”
Då var det dags igen. Även denna gång blir det turnering i Yggdrasils lokaler, Lundgatan 1, 416 60 Göteborg.
Max antal spelare: 16
Kostnad: 100kr
Anmälan görs till archibaldzimonyi@yahoo.com och lag-roster skall skickas in senast 26:e Juli till samma epost så vi hinner kolla alla lag och göra ändringar om det är några fel.
Tanken är fyra omgångars spel med tillräckligt med pauser för att vi inte skall bli för trötta.
Samling: 09:00
Utansonsering första match: 09:30
Start första match: 09:40
Lunch: 12-13
Utannonsering andra match: 13:00
Start andra match: 13:10
Utannonsering tredje match: 15:50
Start tredje match: 16:00
Matpaush 18:20-19:00
Utannonsering fjärde match: 19:00
Start fjärde match: 19:10
Prisutdelning: 21:45
Priser fördelas baserat på antal deltagare, oftast får topp 25% av spelarna priser.
Anmälda:
Simon Carlsson
@Pidpad (osäker hur vi löser sen ankomst)
Thomas Berneving
Ivan Nordin
Comments
Kul! Jag anmäler mig
Jag vill också :)
Yolo, anmäler mig om det inte krockar med något.
Anmäler mig. Jobbar jag så byter jag pass
detta borde passa jättebra så jag är på!
Jag är ledig då!
Funkar tyvärr inte här hemma... :(
Spontant så kommer jag
kul @Skuld!
Jag är med den här gången. =)
Om jag kan ta mig dit innan turneringen börjar tänker jag dyka upp. Det kan dock bli lurigt då tåg från Skåne till Göteborg är allmänt svårt för tillfället, plus att jag slutar mitt pass på jobbet 2200 på fredagen.
@Oberwald_1 Låter bra angående pizzan!
Kan till och med tänka mig att ha ananas som topping på en variant....
lite fel tråd kanske @Juiblex men jag tror du får äta pizza till lunch här också :D
@Zimonyi när kommer regler och deadline för rosters osv? antar att det är liknande som senast?
Äsch @brocCooLi... inte vara så petig nu....
ooops, fel tråd....
@Frantic :)
Hej alla,
ledsen för sen info, men jag hade mycket på jobbet innan semestern.
Finns risk att denna turnering inte är NAF Approved, av samma orsak som ovan.
Jag åker till England i lite över två veckor (krocket-VM) och har satt deadline på listorna till 26:e Juli. Jag kollar dem den 27:e.
Om Ranta (@inforthepain , @Skuld , @kaju )vill köra sitt, så blir det alltså inte innan den 27:e, bara så ni vet.
Ni är alla välkomna.
Archie
ingen fara. stressa lugnt!
Hoppas du får den NAF-registrerad för jag är rädd att det kan bli en liten nedtur av deltagande från folk just med tanke på att de kanske måste sålla med turneringar de kan åka på och då tror jag folk prioriterar NAF före icke-NAF :/
@bloodfeast och här trodde jag man spelade för trevligt sällskap. Den blev godkänd så nu kan man spela för vilken anledningen man än vill :)
-> spela för trevligt sällskap
-> gå på turnering med Drexxl, Skuld och Bloodfeast
Du får nöja dig med en, Archie
Bah.
Anmäller mig som @Gonzas100
Jag kan anlända till centralen 0940. Går det att hitta en lösning? (förutsätter dessutom att saker är i tid)
jag tycker att det borde gå att lösa @Pidpad, du är ju ingen @kaju i ditt speltempo så lär inte vara någon fara att hinna med matchen.
Jo, men sen ska jag ju ta mig till lokalen också.
Förslag till arrangör.
Person som kommer sent drar den tiden på sin klocka om motståndare ej vill dela tiden. Är motståndare ok med att skippa paus kan matchen spela vidare något trotts klockan borde avbryta.
@Pidpad går det något in till stan tidigare?
Du är nog vid lokalen kanske 10:15 om allt klaffar och det är lite i mesta laget.
Du kan sova hos mig på fredagkväll om det hjälper.
Inget beslut ännu, jag får klura lite.
Archie
Alternativet är att ta ett tåg som anländer 0340, vilket är sådär.
Jobbar eftermiddag utan möjlighet att ta ledigt, slutar runt 2200 så det är klart begränsat med avgångar jag har att välja på.