Vampires

2

Comments

• 3-4 vampyrer är inte ett vampyrlag ;-)

6 and maxed out is the shit!!!

Visst är det vettigare med 4 kanske men det är som att spela chaos pact utan big guys

Jag spelar 17 olika raser i MAFOC och vill då känna att alla lag är väldigt olika och utmanande

Mitt necro lag kör shadowing som tema för att skilja sig från undead

High elf kör mycket offensivt passing game medans mina dark elf kör mycket defensivt med side step/fend

Back to vampires - när det går väl så är 6 st4 ag4 spelare awesome, lägg därtill en st4 thrall

Starkt att du bara förlorat 2 matcher JohnnyD :-D
  • Börja med 4 vampyrer kändes lagom. Har råd (till nästa gång jag kör laget) att köpa om de skadade thrallsen och en femte vampyr. Det är dock tredje oskillade vampyren. Jag ogillar när man råkar få två knockade och får köra med bara 2 vampyrer. Vet inte hur JonnyHenrik sköter det. Men jag lyckas inte så fantastiskt med laget heller. Jag kör nog för mycket high risk - high reward och bjuckar på spelare.

Målet är 5 V + 10 T eller 6 V + 9 T iaf. Attrition safety. En stund iaf.
  • För övrigt har jag funderat starkt på att köra C Pact med 15 marauders. Oskrivna kort hela bunten. Bloatar jävligt långsamt. :)
  • Per_ wrote: »
    För övrigt har jag funderat starkt på att köra C Pact med 15 marauders. Oskrivna kort hela bunten. Bloatar jävligt långsamt. :)

Hahaha!!! Som humanlag fast dyra rerolls ;-)

Men marauders har bra skill val och kan på en längre tid bli ruggigt bra.

Tillgång till strength/passing skills och mutantioner = stygga spelare

Killers med mb,po,claw
    Passers accurate, strongarm, big hand
    "Catchers" extra arms, nerves of steel, two heads
    Blockers guard, stand firm, foul apperance
    "Markers" shadowing, tentacles, tail

Har hur mycket variation som helst, men det är big guysen och renegades som ger "kicken" i att spela dem
  • 15 spelare, 4 rerolls, 10 fan factor (om det går finfint) är 1130. Resten är skills. Men det tar nog 2-3 säsonger innan laget gör riktigt bra ifrån sig.

Det blev en hijack på tråden men jag får göra så för mig själv.
  • Ikväll går mina Vampires upp mot ett High Elf team på 249 TV

Det blir 310K inducements :-)

Wizard är för tråkigt i en "vänskapsmatch" så det blir nog att testa Wilhelm, Earlice eller Crazy Igor

Wilhelm för att få speed, mer ST4, wrestle

Earlice för att få speed och en säker bollreciever

Igor för att kunna käka på honom :-)

Mer kommer om hur det gick.
  • Vann mot megaskillat High Elf på 249 TV!!! Yes!!

Wilhelm var i laget och ett dirty trick, bomben som jag hade på slutet. Skitkort i detta laget.

Wilhem passade inte in i mitt spel, skulle haft en dirty player thrall för 90 + apo + kort istället hade varit bättre.

Fick niggling på min thrall med wrestle, side step, fend så han får nog kicken känns det som

Steg med en vampire som har guard och block, blir nog dodge framför mighty blow, känns mer safe.

Fick -ma på tackle, wrestle, strip ball träl, men han får hänga kvar.

I första halvlek gick det bra, i andra började laget tappa spelare, bet ut 3 trälar själv :-)

More to come
  • Har fått blodad tand av att spela med mina vamps!!!

Gick upp mot ett Pro Elf team på 200 TV och dom var svåra att tampas med!!! Större delen hade wrestle och inte så kul med liggande vamps!!!

Fick aldrig ut alverna från planen och höll på att lyckas med en kvittering i slutet, turn 8... pass från vamp, catch på trälen vid endzone... 2... reroll... 2... suck!!!

Men jag inser att alver är nog vampyrernas värsta motstånd, har dock inte mött ett slaktarlag på 200+ i TV på ett tag med laget.

En "vänskapsmatch" kvar innan säsongstarten (vi kör max 5 matcher för lag som vilar under säsongen eller mellan säsongerna).

Kickade nigglade spelaren och köpte in en fräsching!!!
  • Möte lag med mycket mb kan vara riktigt jobbigt. Framförallt dwarf/chd/orcs tycker brukar ha fler mb än de flesta andra. Med av7+mb så försvinner thrallsen rätt så fort. Detta plus bloodlust brukar göra det svårt.

Alver är ju dock alltid lite bökiga att möta..
  • Härligt med mer vampyrspel!

Jag hade en skillup från sista matchen eller från MVP från något spelarpris eller ngt. Fick +MA på dodge-vampyren så det blir ett snabbt vampyrlag för mig. Swoooosh!

Men jag undrar ändå om man inte bara borde skippa alla dubbla och 10'or och bara köra Block, Dodge och lite flavour. +AG eller +ST skulle jag ta oavsett. Det vore för träigt så det kör jag inte på som tur är :D
  • Har själv en blodge ma7 vampyr och funderar på att ta sure feet som nästa skill, men side step kanske är bättre.
  • Laget fortsätter att omgwtfpwna. Ok, jag kanske inte vinner så mycket, men jag förlorar med stil när jag gör det.

http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=ter
  • Har jag förstått det rätt när jag tolkar din senaste match som att din motståndare hade en Starplayer som höstade in 12 SPP?
  • Zara the slayer? Elle var någon av CAS:arna vampyrer som tuggade på Thralls?
  • Tuggtuggtugg mest. Han passade lite den där SPn.
  • edited September 2014
    Vidare var Nerves of Steel riktigt användbart den här matchen. Passa när man är basad x3. No problem. Jag säger inte att det är bättre än Dodge eller Block, men NoS kom väl till användning. Det är inte 30k död vikt som jag var lite rädd för ett tag.

Nu återstår att se om Movement 8 på en vampyr är något att hänga i hjulgranen.
  • Jag har lirat mina Batshof Red Sucks, ett vampyrlag med 6 vamps

Vampyrerna.
    1. Block, dodge, pro, leader
    2. Block, guard, +AG
    3. Block, dodge, +MA, +AG
    4. Block, dodge, guard
    5. Block, dodge (niggling)
    6. Block (13 spp)

Thralls:
    1-3. "rookies"
    4-6. Wrestle (4. -AG)
    7. Block, tackle, +ST (-AV)
    8. Block, sure hands, +AV
    9. Wrestle, tackle, strip ball (-MA)

Rerolls: 5
    AC/CL: 3/3

TV: 225

Har 5 matcher i en Open League. Har vunnit över orcs (tv190+) med 3-1 samt nurgle (tv140+) med 2-1.

Känner att har man tärningarna på normal eller lycklig nivå så känns dom överlägsna, om dom inte bashas sönder.

Saknar Kick och mer Tackle!!!
  • Jo Blodge är vägen att gå känns det som. 2st +AG ser sjukt trevligt ut. 2250TV är en hiskelig massa, men det är nog så det blir med nära på fullt roster och så.

Känns det som att du behöver alla 5 re-rolls och 3 av varje coach/cheerleader?

Du har gått mer Block och mindre Dodge än jag. Jag saknar Block, men vid Bloodlust är det rätt skönt med mycket Dodge och +MA. Har inte så mycket till att slåss med, men min thrall med +ST, Block är galet bra där.
  • Det blir 6 rerolls med leader!!! Det är en bra investering. Rör jag alla 6 vampyrerna så är det ett slag som blir en etta, och det är bra att efter de två första turnsen ha en reroll per turn, till att chansa på ett omslag i block eller en träl dodge.

Hade planer på att alla vamps skulle ha PRO, men den är för osäker när det väl gäller.

Behöver Tackle och eventuellt en mighty blower för att ha en "hitman".

Frustrationen att spela vampyrer ger en extra kick!!!
  • Din MA8 är ju en beast!!!

Vet inte om min MA7 AG5 Blodge skall ha Leap som "sista" skill.
  • Eftersom han ändå kan dodga in i tacklezones med viss säkerhet tack vare AG5 och Dodge så hade jag nog struntat i leap. Jag hade nog kört på strip ball eller sidestep tror jag. Jag har dock aldrig spelat vampyrer.
  • Sidestep tror jag på. Vampyren med Block kan få Tackle. Annas tycker jag att det funkar att göra så mycket slagsmål som möjligt med Thralls. Block och två tärningar kommer man långt med. Jag fuskar iofs lite och har +ST och Block på samma pjäs (men Stashman har en med +ST så det borde kunna gå det också).

Re-rollar du mycket Bloodlust med laget? Det är det jag tänkte ha Pro till mest. Det, pushes och när man redan använt RR en runda.Jag siktade typ på 6st Blodge, Pro. Det har jag redan failat rätt hårt.

Kick är nära på ett måste. Jag vill gärna ha en Kick-off return också men det känns inte helt lätt att klämma in vare sig på Thall eller Vamp. Det finns klart viktigare saker att ta.
  • Min Thrall med Block och +AV fick skill och jag tog Sure Hands, varför vet jag egentligen inte då vamyrerna står för bollhandling.

Men just den trälen skall ha kick-off return, så har man en man kan förflytta lite i "rätt" läge ifall bollen hamnar nära en vamp.

Pro ger jag upp och tänker satsa mer på säkra skills.
  • Fick ytterliggare en vinst igår mot undead som hade "Greven" med sig.

3-0 blev slutresultatet och nu har alla utom en vampyr Blodge. Den sista har 48 spp så i nästa match blir också det en blodger (om jag inte får stats höjning, kanske dubbel)

228 TV känns tungt, men alla vampar behöver skills för att laget skall funka.

Känner att trälarna bara fungerar som "fodder", utom trälen med ST4. Skulle vara nice att få en AG4 Thrall, så man verkligen hade en safe bollbärare.
  • Säsongens näst sista match blev 1-2 mot Davids Hypnotic Gays. Det var en match som visade att bättre vampyrer är... ehm... bättre.

Jag fick en double på min sista (5:e) oskillade vamp men höll mig. Tog Block istället för något från Passing (trots att spelaren gjort 7 passningar för SP).

David har 2 Blodgevamps, en med +ST,Block och en med Wrestle, Strip Ball. Det klarade jag inte av med moveboosts. Jag hade 0st block+wrestle på vampyrerna. Lesson learned.

Min +ST,Block-thrall var fin iaf.

Jämn match som i nära 1-1 men David hade mer tryck på mig än tvärtom.
  • Har skickat in bilder på laget till Stockbowl-mailen nu, så snart kan ni se laget som gäckat mig på senaste.
    http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=tm&t=ter
  • Åkte på första förlusten, 0-1 mot necroteam. Wizard emot mig och blodtörstiga vampyrer.

Men så uppkom en situation:

Jag fick en hand-off till min vamp, hade rerollat en dodge innan så reroll var borta denna turnen.

Jag säger Blitz med bollbärande vampyr och slår glatt en 1:a

Vad händer i detta läget?

Ser inget i bloodlust regeln om just blitz.

Vi spelade att jag blitzade, slog ner en wight och sprang två GFI och där var ingen att bita, så bollen scatters och vamp lämnar.

Var detta ok? Eller måste man bita en träl innan man får blocka på blitzen, känns som om det är i slutet av actionet.

Skulle det bara vara ett move action?

• Så man kan göra en hutlös blitz, slå ner en spelare och springa vidare.

Tänkte att eftersom pass och hand-off så måste man bita före action
  • Jag tror skillnaden ligger i att när du gjort din pass eller hand-off är din din runda slut, så du kan inte bita någon efter att ha lämnat ifrån dig bollen. När du gör en blitz är inte rundan slut efter att du gjort blocken.
Sign In or Register to comment.