Season 36 - Open for Entry

13

Comments

• @GamleOle, laget är skapat.

bara att gå in i Stockbowl och anmäla dig med dem :-)

• Kul 🤗

• Svettas redan över tanken att spela alver 😂 Varför göra det enkelt för sig 😁

• Hej Coacher!

Då har vi stängt anmälningen till säsongen anmälningen!

Vi är i denna stund 26st coacher anmälda, dock så saknar jag 1-2 personer som har varit intresserad av spel i ligan...

Min plan är att under dagen idag och i morgon skapa seriespelet och att det skall vara färdigt och upplagt innan midnatt i morgon kväll.

Vi är ganska spridda i form av erfarenhet, så jag skulle redan nu vilja betona att dom mera erfarna gärna delar med sig av sin erfarenhet, och för oss andra inte glömmer bort att fråga vad man kunde ha gjort bättre!

Väl mött och ses på planen inom kort!!

//Commish

• Mina necro (Hill House Heretics) är redo för match på torsdag!

• Med två stragglers så kommer säsong 36 spelas av 29 coacher!

@Bjornh @Hugo

Det innebär att vi även kommer att sätta 1 Commish lag, för att undvika eventuella missöden från tidigare säsonger kommer commishlaget att bestå av 3 st olika lag med TV1000-1100 som kör enligt resurection regler.

Detta för att undvika att i en match dumpa en massa inducements och i nästa inte ha möjlighet att göra detta.

motståndaren till detta Commish lag kommer att få välja vilket av dessa tre som man möter!

För närvarande är min tanke Orc, Human och Haflings.

Kommer att posta uppställningen för dessa lag innan säsongstarten, men vill gärna få eran input om detta?

tanken med Orc och human är dessa ingår i startsättet (dvs alla borde vara vana med dem) och ett stunty lag för traditionen…

tankar mottages idag, i morgon är det försent….

Lottning skall vara klart idag, eller senast i morgon för att möjliggöra spel på torsdag!

• Låter bra tycker jag.

• Intressant! Vem coachar commish-lagen? Är det du, @Juiblex , som kör alla matcher med dem?

• @sirvejlance, jag skulle gärna ta på mig det ansvaret till 100%, men i verkligheten så kommer det nog att bli en mix mellan mig, @DavidD och styrelsen.

Då jag vet med mig att varannan vecka går bort för mig för spel :-(.

• @Juiblex låter som en toppenide!

• edited January 2023

@Juiblex förslag: commishlaget kan inte gå till slutspel (alltså tackar nej per automatik om det skulle bli aktuellt).

• Yes, helt riktigt @grumplekins.

Commishlaget kommer inte att vara aktuellt för vare sig kvalspel och avslutnings cupen!

• edited January 2023

Kan säkert dra en comish match eller 2

Human som comish lag kan bli bra. Inget hav av st 4 orker eller hemska reroll-tjuvande foul-flings

• edited January 2023

gällande inducments. visst kör vi enligt senaste erratan? dvs att endast den med högre tv får lägga cash?

• När kan man börja boka in sina matcher... *host, host*

• Hej,

Vill börja med att be alla om ursäkt!

Skulle ha gjort allting i går kväll, men krashade lite efter jobbet :-(.

Indelning, Runda 1 och dom 3 olika commish laget kommer att komma under dagen idag!

@Morn82 Ja du har rätt, vi kör enligt den erraten.

@Pertan Bara att börja boka.... mot någon.... snart!

@Martin08 Tack för samtalet idag! tar med mig dina tankar och ser hur det skulle påverka spelet.

@Ionas Har du mulat någon kollega ännu??

Igen, ber om ursäkt för förseningen!

• Inget att be om ursäkt för @Juiblex, du gör ett kanonjobb. Väl mött i Losers corner i Sala :)

• Kom igen nu @Juiblex ...

• Vackert! och bra jobbat @Juiblex

• Hej!

Regelfråga.

Mitt lag blev rätt sargat i förra matchen och jag tittar på eventuella Starplayers.

Special egenskapen: Fury of the Blood God

"once per game, if Scyla rolls a 1 for his Unchannelled Fury roll after declaring a Block action, instead of applying the usual effects of Unchannelled Fury, Scyla may perform two Block actions instead."

Gissningsvis utför man block ett först inklusive frenzy, sedan väljer man offer för block 2, som kan vara samma person.

Dvs med den här egenskapen kan Scyla frenza 4 rutor under en block action.

Eller ska jag tolka det på ngt annat sätt?

• @Martin08

sid 8 FAQ

så jag tror du menade att det är som det är

• @Grumple, tack!

• En fråga på temat Starplayers, nu är jag lyckligtvis skadefri men eftersom mina killar och tjejer har en tendens att gå sönder så kommer antagligen behovet uppstå vid något skede.

Sitter någon och ruvar på modeller eller kan man proxa Starplayers? Jag har tex Karla Kill som modell men jag tänker Morg n torg eller dylikt, får man köra en lämplig ersättningsmodell? (Typ en ogre)

• @GamleOle det går bra att proxa dem!

Men helst med något som är hyfsat likt… dvs att köra med bomber dibblesnot som en proxad Morg undanbedes… :-)

Men proxa går bra, alternativt fråga om din motståndare har figuren…

• @GamleOle det är lite charmen med Blood Bowl tycker jag, att köra proxy, egna figurer (och färger) osv

• @DavidD absolut, jag håller med. Vet att det finns väldigt nitiska människor dock, i synnerhet inom WH40k scenen där det är mycket "wysiwyg".

• Det finns nitiska människor här också, men vi målar mindre och spelar mer än 40k-folket, så vi tjafsar om reglerna istället :P

• Tror inte någon är så nitisk? Så länge man ser vad som är vad så är det lugnt. Svårt att missa ev motorsåg, bomb, eller en stor elak Ogre.

Sign In or Register to comment.