Season 36 - Open for Entry

24

Comments

• Kan tilläggas att open fortsätter fram till att s36 börjar @Clawful & @Juiblex

• Hashut’s Holy Cows gör nytt försök den här säsongen

• Hallå, vi sa färre skäggtöntar, inte fler. 😵

• @Ionas sorry, not sorry

• edited December 2022

Masters of the slanniverse tar steget från open till ligan. Kanske kommer lira ytterligare nån match i open innan ligastart och redraft, så när kan jag regga dem till s36?

• Bara att regga på en gång!

beroende på antalet matcher i open så blir det redraft eller inte :-)

har själv reggae mitt Khemri lag till säsongen och kört några förlustmatcher i open med dem…

• @sirvejlance vill du spela samma i open som i liga slänger jag ut dem från ligan / stänger ligan innan s36 börjar. Men redraft blir det först då.

• @sirvejlance och @DavidD nu har han endast spelat 2 matcher så ingen redraft, om du inte spelar minst 3 matcher till i open.

• @Juiblex jag har spelat 6 matcher med slann-laget , men 2 med snottarna. De heter ju nästan samma sak :)

men det är alltså Slann-laget som jag vill lira i ligan, men kommer nog spela nån mer match i open innan s36 börjar.

• Okidoki, redraft behövs :-)

• @Juiblex yes! Jag gör det innan den 15e

• Hej ni som vet. Har vi torsdags-borden mellan säsongerna också?

• Inte bokade nej. Men du kan ju boka?

• Ok, tack! Då kör jag en vanlig bokning på torsdag

• Tjena! Det står garanterat tydligt någonstans men jag är för lat för att leta 😋. Finns det rekommenderade färger för skills om man kör gummiband eller skillrings utan text? Tänker typ blått för Block, Grön för Tackle etc

• Tror inte det står någonstans men man brukar nog oftast köra med:

Blå-Block

Grön-Guard

Rött-Farligt (Might blow, etc..)

Gul-Dodge

Vit-Wrestle

• Ok toppen, tack!

• Hallå, jag gjorde en redraft från Open till season 36, men det finns fortfarande pengar kvar i min skattkista. Har för mig att den ska vara tom när man börjar säsongen. Om så är fallet, kan någon vänlig själ tömma den åt mig.

Coach Ljunggren, Altdorf Drunks

• Tack @Juiblex ! Bjuder på en bira på SM. Du hittar mig i losers corner.

• Va, ska du också hålla till där @finlj658 ?!?

Då kan vi ju ha roligt tillsammans där :-D

• Godmorgon Stockbowl!

Hoppas ni har det fint!

Nedanstående brev är ett öppet brev riktat till styrelsen.

Jag var inte jätteimponerad av beslutet om reinvestment tak på lag i nya säsongen. Ett förhastat beslut utan grund. Dock blir jag glad när styrelsen väljer att gå utanför reglerna för ligan. det tyder på framåtanda och yada yada yada..

Men det skulle i framtiden vara bra om dessa beslut går genom föreningen för att slippa förhastade beslut.

Hursomhelst vill jag att ni och vi under säsongen utvärderar ett 2 poängssystem för vinst istället för idag 3 poäng.

Vet att en förändring till 2 poäng för vinst kommer göra Stockbowlserien bättre utifrån att att ett bättre state är när fler matcher är avgörande.

Jag kan utveckla det.

Förövrigt är väl avgiften 250 sek per säsong ett beslut som är taget givet kostnaden för bankkonto. Det finns ett medlemssbeslut och det är det stora grund förnutet att det ska finna ett konto kopplat till föreningen där räkenskaperna hamnar.

Styrelsen har av någon anledning valt att inte följa medlemmarnas krav på detta.

Wise är en lettisk bank som inte har ngra uppläggningsavgifter.

Utgår från att ni har missat den banken när ni gjorde er "undersökning" om vilken samarbetspartner stockbowl ska ha avseende finansiella transaktioner.

Det tar åtta minuter att skapa ett konto hos dom.

• Tjena! Jag är ny spelare och är gärna med i ligan. Kommer dra ett mail till Stockbowl också.

• @Alex hej och välkommen

• Hej @Alex,

Har gjort iordning allting åt dig!

välkommen till Stockbowl!

• Kul! Välkommen @Alex ! :)

• Välkommen!

• Är det livelottning av divisionerna på discord @Juiblex ? :)

• Hahahaha, nä så modern är jag inte @Nyaga!

väntar på 3 spelare till skall anmäla sig (28 totalt), så det kommer att bli mycket spelande under våren!

• Om ni behöver 3 till så kan jag anmäla mig.

Dark elves - Alvesta Allvarliga låter som ett bra gäng!

Sign In or Register to comment.