Season 36 - Open for Entry

edited December 2022 in StockBowl

Entry for participation is now open!

The season will run from week 3 up until week 22, with semi and finals planned for the Sunday of 4th of June. In total about 10 matches, one match every second week (except V.9 and V.15)

Schedule (planned);

Last day for Entry Sunday the 15de January 2023

1                                                 V.3-4

2                                                 V.5-6

3                                                 V.7-8

4                                                 V.9-11             (V.9 Sportlov)

5                                                 V.12-13

6                                                 V.14-16           (V.15 Påsklov)

7                                                 V.17-18           

Play-offs                                   V.19-20

Semi och Final spel                 V.22                 Sunday the 4dth June


Squigbowl Tournament V.19-22 Replacing Woodenspoon Cup


Open 36 V.3-22 (Might be runned longer)


For the teams that don’t make the cut for this season’s playoff, we will host a Squigbowl tournament. Squigbowl will be played as three games parallell to the playoff games. It will be run as a three-game tournament with swiss pairing.

If you don’t feel like to commit, we will also run a “open” league which has no commitments and are a great way to try your might on the Blood Bowl field.


create your account at http://www.stockbowl.bbleague.se/ to join our community.


Rulechanges & Clarifications:

- Added inducements and Star players (under way)

- All Skill-ups most be done in post-game sequence, If not contact Commish.

- Not allowed to set bounties on own players!

- Redraft limit Season 36 1300KGP, Season 37 will be raised to 1450KGP

- Might be more updates and changes incoming, but no major ones!

«134

Comments

  • När är sista dagen för anmälan? Jag har beslutsångest om jag ska ta Mina OP open Slann eller ge mina mörk alver en chans till revansch..

  • Står nu i första inlägget :-D

  • Innan jag bestämmer mig är det fortfarande 4 matcher för redraft som gäller?


    Tänker på mitt skaven lag, dom har spelat 3 matcher.

  • @Pertan

    Re-draftA re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.

    A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.

    There is currently a TV limit on redraft at 1300 TV. TV after redraft may not exceed this number. This is not handled by the client and must be handled by the redrafte.

    A team can elect to re-draft at the beginning of any season.


    Låter som du kan komma undan med att spela en match till utan att behöva redrafta.

  • @Ionas perfekt! Då får jag fundera på vad jag vill spela då.

  • Jag tror jag talar för alla när jag säger att vi gärna ser lag utan tackle i ligan i år. Tack för ert samarbete.🤗

  • Skulle gärna se lag utan Block också...

    Eller högre än midjehöjd... :-D

  • Och inte så snabba....

  • Varsågod @Ionas :D

  • Härligt, äntligen skarpt läge. Jag tänkte redrafta mina Humans fyllon i Altdorf Drunks som jag spelat i Open. Osäker på hur jag går till väga rent praktiskt, litar på att @sirvejlance hjälper mig i utbyte mot ett par öl.

  • Kom ihåg reglerna för att levla spelare! Antingen före redraft eller efter match 1. Inte koscher att levla mellan redraft och match 1. Tror någon kan ha syndat redan….

  • @finlj658 en admin (comish) får sätta laget på redraft och flytta det från open till liga

  • @finlj658 jag kan komma över o hjälpa till mot ett par bira. 😁

    MEN det fanns en bra guide hur man, men jag hittar den inte på sidan nu…

    @Juiblex kanske vet var guiden är?

  • jag vet inte vad jag ska spela.

    Ska mina humans få en säsong till? Ska Mina Ogers visa att det går att rulla 96 1:or på med bonehead på en match?

    Eller ska dvärgar visa att dom är långsamma? orker`? #hjälpMig

  • Just det! Kom ihåg alla som inte betalat att styrelsen bestämt att man måste ha löst 2022 för att få delta 2023! Ingen nämnd ingen glömd! PMa mig om ni känner er träffade!

  • @Morn82 Jag röstar för Ogres. Tyckte vi kom överens om inge tackle i år och du har säkert råkat få in en tackle på nån human.😊

  • Min EU kör en säsong till. Ska man göra något mer än att posta i tråden för att anmäla sig till s36?

  • Jag vill gärna vara med!

    Tänkte spela Goblins denna gång.

    Lagnamn: The Aristocratz!

  • @Hoffa Ligan är öppen för anmälan. Så du kan köra din redraft och sedan anmäla laget själv.

    @Yann Laget skapat.

  • Hmm, jag är upptagen på slutspelsdagen - jag kanske ska ställa upp med nåt lag i en lägre tier än sist så jag inte blockerar en slutspelsplats... eller vänta... 😆

  • @Ionas Tack jag glömmer alltid var knappen för att gå med i en ny Säsong sitter, någon gång kanske det fastnar att jag ska gå in på mitt lag så ligger knappen där.

  • edited December 2022

    Hej Gossar!

    Jag är gärna med!

    Kollar tillgängligheten bara.

    Flyttar långt ut till skärgården, och jobbar kväll. Kommer väl loss från 19oo drygt.

    Dvs en viss planering behöver finnas för att styra matcherna framöver.

    Är det fortfarande ok att vara med anmäler jag mig.


    @Grumple, du borde fått in betalning till slut.

  • @Martin08 inga problem från min sida!

    Så länge som du hinner spela matcherna under spelveckorna :-D

  • edited December 2022

    Tack Pontus!

    Det är egentligen ingen fara, däremot kan det stöka till sig när matcher ska omplaneras, som händer ibland.

    Bara alla är med på det. Vill ni ta enkla wo poäng är det bra att hamna i samma grupp som mig och ställa in med sent varsel.

    Kan jag dunka in mina gubbar i Stockbowl skåpet i butiken?

  • @Martin08 inga problem med det!

    Se bara till att märka upp dem så det är tydligt att dom är dina :-D

  • edited December 2022

    Tack.

  • Jag är gärna med och kör också.

    Nothside Fumblers (Humans) har kört hela två matcher i open så de är redo 😂😂

  • Men dom ligger på plus statestik… fusk!!


    bara att anmäla dom i din admin sida på Stockbowl!

    Välkommen till djupa sidan poolen :-)

Sign In or Register to comment.