Ser ut som ett hyfsat bra sätt att få till en crowdsurf bl.a. men kan inte säga att jag gillar nya Norse överhuvudtaget med bacon-ölen som springer omkring. Kan ju hoppas jag har fel när man får se slutresultatet med skills å stats men ser inte så nice ut i mina ögon :/
Du har rätt. En "open " player som går ett steg kan inte påverkas av tacklezones alls vad jag vet. Kanske kommer det någon skill som låter dig reagera om någon går in i din TZ?
@bloodfeast Jag tror att ölsvinet kanske kommer vara användbart mot grindiga cagelag. Det blir läskigare att ställa ett cagehörn bredvid en omkullslagen spelare om den helt plötsligt ställer sig upp.
Men behöver definitivt testas för att se om det är värt att försvaga laget med en styrka 1-spelare mitt i alltihopa.
Comments
Flytta fram någon som screenar, till ett hörn som denne slår loss. Sedan blitzar man bollhållaren
@Drexxl - En mycket sämre Eldril .... typ ;)
Ser ut som ett hyfsat bra sätt att få till en crowdsurf bl.a. men kan inte säga att jag gillar nya Norse överhuvudtaget med bacon-ölen som springer omkring. Kan ju hoppas jag har fel när man får se slutresultatet med skills å stats men ser inte så nice ut i mina ögon :/
Du har rätt. En "open " player som går ett steg kan inte påverkas av tacklezones alls vad jag vet. Kanske kommer det någon skill som låter dig reagera om någon går in i din TZ?
@Lard - som gamla diving tackle.
När en spelare gick in i ens ruta fick man slå block dices på dem :)
@bloodfeast Jag tror att ölsvinet kanske kommer vara användbart mot grindiga cagelag. Det blir läskigare att ställa ett cagehörn bredvid en omkullslagen spelare om den helt plötsligt ställer sig upp.
Men behöver definitivt testas för att se om det är värt att försvaga laget med en styrka 1-spelare mitt i alltihopa.
@Ozt ser fram emot dina tankar huruvida detta gör Norse bättre eller sämre när väl dom släpps!
Just nu känns det inte riktigt 100% med alla bonus saker…
Den ger immunitet mot den töntiga stall-regeln!
@grumplekins - Facts or fiction?
Vet inte vad jag tycker om denna modellen!
Påminner om Smallfoot.
Nåja, rätt ful imo.
Håller med om att något är fel på den där yetin - tror de är posen jag inte gillar och ansiktuttrycket
Jag har denna som Snötroll/Yeti, den får bara kvar efter att ha sett de nya modellerna.
Också har jag dessa Ulfwerners
Så jag behöver inte skaffa det nya laget om jag löser problemet med grisarna...
Grisarna löser man med marsipan grisar….
Vilka är det du kallar för grisar?
@Frantic
kanske grisen jag har. Såg att de även hade rescue boars på greebo:)
https://www.greebo-games.com/search?controller=search&s=Rescue+
ni ska kalla @Duckwing för Herr Gris!
@brocCooLi kan ta och kasta gris!
@Duckwing
bara om du är med och kastar @Duckwing <3
@Frantic Jag syftade på att @Juiblex verkar tycka att vi alla är grisar ;)
Näää, skulle aldrig kalla några för grisar!
Jag använder andra ord efter jag har förlorat :-)
@Duckwing .... Ah :)
Nu är lite regler här.
linemen har thick skull, men -1 på rush
runners har tappat block men fått catch, pass och strip ball.
grisarna har förmågan att på slutet av motståndarens tur så ställer sig prone spelare upp på en 5+
https://www.warhammer-community.com/2022/04/12/raid-the-blood-bowl-pitch-with-the-boozy-new-norse-team-rules/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=blood-bowl&utm_content=norse-team&fbclid=IwAR1-sdSPJEZDdsylfH2XEwDuOK_0w9jqZEUHPW1iNcr2w8p7TXcG4-rxH9g
Ooh, spännande runners-combo helt klart.
jag kommer helt klart fylla på mitt plastlager med de här filurerna
Ingen Yeti längre?
@Skuld
Taackar!
Ah, valkyries är throwers, catchers och runners allt i ett. Intressant!
Man kan passa på att bli fattig nu - preorders uppe på fw, wh och as