@pedda Väldigt liten, jag kan inte se något alls, men hörde ett rykte att grisarna kostar 20k och kan dela ut jump up till liggande spelare. (Dodge, titchy, no hands var typ skillsen)
@Juiblex har han inte väldigt låg move (typ max 4) så är inte 3 rutor så svårt.
Om dom uppskattade han mellan 100-150k så låter det helt sjukt billigt, då han mer eller mindre kan liknas med en spelande wizard som bara ha Lightning Bolt.
Jag gillar ändå att stars blir mer och mer OP och idiotiska vilket förhoppningsvis gör att de förbjuds helt i kompetitativa turneringar men de som gillar att spela tokigt kaos också får utlopp för det dom vill spela. Ni vet i vilket läger jag spelar... :)
@Lard - Mmmm, jag har svårt att se fördelen med skillen. Man får alltså flytta en spelare i sitt lag som inte är markerad, så den får kontakt med en spelare för motståndaren.... Man kan ge en spelare i laget alltså en blockaction gratis.
Hur man ska kunna ignorera tacklezones som den redan inte berörs av gör bara skillen märkligare, eller är det något jag inte förstår?
Comments
2 grisar på bilden såklart, olika modeller bara
Suddig bild full av rykten
@pedda Väldigt liten, jag kan inte se något alls, men hörde ett rykte att grisarna kostar 20k och kan dela ut jump up till liggande spelare. (Dodge, titchy, no hands var typ skillsen)
@Frantic när jag öppnade i nytt fönster och zoomade så kunde jag se lite iaf.
grisarna ger i slutet av motståndarens runda, för varje liggande spelare som inte är stunned inom 3 rutor från grisen, på en 5+ så ställer de sig upp.
verkar som att linemens också har thick skull nu och drunkard (-1 på rush).
https://www.warhammer-community.com/2022/03/28/the-legendary-thorsson-stoutmead-brings-an-entire-mead-keg-to-the-blood-bowl-pitch/
Ny starplayer med en ganska bra egenskap!
@Aos vad tror vi? st 4 spelare?
Skulle tro han är en st4 kommer va grymt underprisad 😅
Tror inte dom fattar hur bra hans förmåga är och man får säkert den ganska gratis...
Hittade du något pris på honom? Jag gör inte det.
Att kasta Keg en gång per DRIVE är ju vansinnigt bra, i alla fall om han inte har secret weapon skillen.
om han är st4 så lär han landa på runt 150…
ST3 så ersätter han boomer och lär då landa på under 100….
Han verkar sjukt för bra, precis som Rustgoor :-(
Hittar inget pris så är en gissning.
Spelar för humans känns bra :)
@Aos Bonehead podcast gjorde en estimering av hans kostnad...
Men som du säger så är det en ren gissning i förhållande till andra SP som dom lanserat nyligen... :-D
Ja, kunna få ner en Blodge+SS+SH med en 3+ låter väldigt bra.... men behöver då stå inom 3 rutor....
Det här med beerhogs på planen känns väldigt krystat, och är hyfsat nervös över vad de kommer hitta på när/om Khemri blir officiellt :/
@Juiblex har han inte väldigt låg move (typ max 4) så är inte 3 rutor så svårt.
Om dom uppskattade han mellan 100-150k så låter det helt sjukt billigt, då han mer eller mindre kan liknas med en spelande wizard som bara ha Lightning Bolt.
Oavsett ska det bli intressant att se vad dom hittat på för tok!
@Aos tror att han kommer att behöva kasta vid aktivation av sin turn, dvs som Bombers idag.... så inget move och throw....
Blir han en ST4 wizz, så jag håller med om att han blir väldigt OP....
Eller att man behöver offra sin blitz action för att få kasta tunnan kanske.
Ahh läste igen, det är i start of His activation.
Så man får inte flytta innan.
Fortfarande bra men går att spela runt, svårt att tro att det kostar något annat eller att det skulle va något fler slag när man läser på förmågan.
Frågan är om inte han räknas som full och har Drunken +2 (dvs Really Stupid +2) som negatrait...
men +2 och +3 för out knockdown är ändå väldigt starkt
Jag gillar ändå att stars blir mer och mer OP och idiotiska vilket förhoppningsvis gör att de förbjuds helt i kompetitativa turneringar men de som gillar att spela tokigt kaos också får utlopp för det dom vill spela. Ni vet i vilket läger jag spelar... :)
ja, jag fattar inte att du alltid vill ha så mycket slump och kaos hela tiden @coma...
Ny star, som verkar ännu mer bruten
https://www.warhammer-community.com/2022/04/04/blood-bowl-fans-meet-ivar-eriksson-norscas-less-dressed-answer-to-griff-oberwald/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=blood-bowl&utm_content=bb---model-reveal&fbclid=IwAR2ADrrUF-oBTRQG1l9MXZ_ORLT4TiSfzdL5iRKMz2XmgyUK11fCixqc2E4
Intressant, undrar hur detta kommer sluta
Hmmm.... En "ny" variant kanske av "Thrud the Barbarian" men han var ju lite av en ogre.... typ var väl tanken.
2 otroligt störande starplayers!
Båda har unika förmågor som kommer förstöra för många.
Bra förmåga. Tur att det endast är "Open player" så man kan spela runt den genom att markera någon som absolut inte bör få gå...
@Lard - Mmmm, jag har svårt att se fördelen med skillen. Man får alltså flytta en spelare i sitt lag som inte är markerad, så den får kontakt med en spelare för motståndaren.... Man kan ge en spelare i laget alltså en blockaction gratis.
Hur man ska kunna ignorera tacklezones som den redan inte berörs av gör bara skillen märkligare, eller är det något jag inte förstår?
undrar samma @Frantic
väldigt mycket gw-formulering på den skillen.