World Cup 2023, Alicante Spanien, 8-10 september

135678

Comments

• OH YEAH! Ses dar! Det ska blir roligt att spela hemma för lange sen. Ni får en tolk eller översättare om det behövs!

• Glad att det blir Alicante. Lyon är vackert men till Alicante får man resa från och till hela världen och det är ju billigare än Frankrike. Och trevligaste folk dar!

• edited November 2022

Regler

https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2020/12/Ruleset-NWC-Alicante-2023.pdf?fbclid=IwAR0eI6k1-qTIKJ6EFLoMYueDIeTasicyI1bdEJOcCJK6f2kAiwsT_fu9lmw

Nästan som EuroBowl regler.

6 spelare (alternativt 1 reservspelare)

3 dagar, 9 matcher

Samma antal skill alla dagar

@Drexxl kan du posta länk till regelpaketet i första fråden.

• Någon annan som får lite deja vu sådär?

• Kul!

Spontant verkar det inte vara någon ras som hamnat i för låg tier. Har Slann och High elf flyttats upp en tier?

• edited November 2022

Human till 1 från 2

Elven union till 2 från 3

High elf till 2 från 4

Slann 2 från 3

Missar jag något? Tycker de kunde ha höjt tomb kings så man inte lockades att fortsätta leva ett tråkigt liv. Oddsen för spännande variation försämras ju av att de typ dödar alver. Jag kommer sitta där med mumier igen om ingen räddar mig med nåt smart knep.

• Blir lite besviken. Jag har länge vart taggad på något nytt

• No bribes allowed if your team has one or more players with the “Sneaky Git” Skill.

tråkregel nr 1.

• @Drexxl - det blir väl en liten metaförskjutning men inget drastiskt direkt. Men det kanske är så att det är lite svårt att lösa så folk får köra stjärnor helt enkelt

• Lite besviken på att det är så likt Malta-reglerna men hellre det än nåt experimentellt trams.

• @brocCooLi min Lord Borak + bribes gick i sank direkt :(

• edited November 2022

Min snabbsyn på deras tiering

Chaos dwarf & Orcs borde båda ligga i tier 2 Humans borde nog vara tier 2 eller 3

Elven Union & Highelves borde båda ligga i tier 3

Tomb kings och eventuellt Khorne borde ligga i tier 2

Tier 4 är onödig alla de lagen borde kunda blandas in i tier 3

Stunties spelar ingen vettig människa.

Så det var åsikter, nu ska jag testa att bygga rosters få se om jag har fel.

• Anmälningsdags 1:a februari!

• Är det nån som har kollat på hotell än?

Skulle vara kul om alla svenskar boka in sig på samma hotell!

• Bara om jag får dela dusch.. jag menar rum med dig kaju!

• @Skuld NOOOOOOOOOOO!!!!!

• jag kan också tänka mig att dela dusch med kajuken

• Mitt enda krav är att dela kajus tandborste

• Jag kan starkt förespråka airbnb som alternativ till hotell. Kanske att det blir för långt bort om man inte väljer de hotells som förespråkas, men om man ändå tänker bo snålt, så är airbnb nästan oslagbart.

Archie

• Är det 8-10e?

Googlar jag hittar jag:

https://www.talkfantasyfootball.org › viewforum

NAF Blood Bowl World Cup · 2023 World Cup is held in Alicante Spain 7-10 September

• @Chrixx det brukar vara mingel och öppningsceremoni på torsdagen. Spel 8-10, 3 matcher varje dag.

• WC är tre dagar, 9 matcher.

• Aaah ok tack @kaju, bra att veta inför bokning av flighter

Vore bra att veta när det slutar den 10e också av samma anledning :)

• edited January 2023

Arrangörerna anordnar bussar från centrum till arenan så finns ingen egentlig anledning att bo där ute, i centrum finns restauranger och barer för kvällshäng. Bussarna avgår från Plaza Puerta del Mar.

• @Chrixx tror att det är en högljudd cermoni efter sista matchen och kåra vinnarna.

Sen kan man dränka sina sorger i @Oberwald_1 ’s stora armar och mingla lite.

Utländska turneringar brukar man åka hem på måndagen. Men det är frivilligt såklart.

• Får försöka hitta rätt dag så € är billigast!

Eller om man kan betala i $ så shoppa runt lite.

• finns det nån länk där man kan betala?

• edited February 2023

@Pertan

tror det är den som anmäler laget som får ett konto nummer att sätta in pengar på.

Sign In or Register to comment.