World Cup 2023, Alicante Spanien, 8-10 september

245678

Comments

• September låter tidigt, brukar det inte vara runt samma tid på året som EuroBowl?

Jag tänker åka dit om jobbet tillåter.

• edited March 2022

Och där föll mina chanser att haka på. Svågern fyller 40 då så jag är bokad tyvärr.

*face palm* Jag kollade på årets september så jag borde kunna åka 😅

• edited March 2022

Dornbirn var sjukt kul, jag åker!

• Jag tänker så klart åka

• The Princes in yellow kommer att åka i någon form som vanligt :)

• Det kommer bli riktigt riktigt roligt.

Jag är supertaggad, har lagt in i kalendern.

• Oj vad grymt :)

Vem är lagkapten detta år eller fortsätter nuvarande ett tag? Jag bara undrar hur det funkar

• Inga landslag i World Cup (vanligtvis).

• @Melisqus Eurobowl brukar inte hållas de år det är World Cup.

@mikethemachine Förra gången deltog drygt 250 lag, så det där med landslag är inte helt obligatoriskt.

• @mikethemachine du behöver inte oroa dig, jag har tagit ut dig till mitt lag om du vill - och om vi kan lista ut vilket det är.

• Vi är också ett gäng från tLoEGBBL/Mafoc som drar, sjukt pepp. Vet någon antal coacher per lag än?

• Såklart kommer far och dotter att åka,

• nä usch. tror det blir jättetråkigt så jag kommer inte att åka. fy!

• edited March 2022

@Pellevin @havaji Jag var där senast (Dornbirn) och spelade för Team Wales så jag vet att det är superstort. Hur kul som helst men vill minnas att det fanns ett typ av landslag från Sverige ändå även om det såklart var flera lag där.

@grumplekins att åka ned och spela skulle vara sjukt kul men jag kan inte ge ett vettigt svar såhär :)

• Det fanns ett lag som ibland kallats ett svenskt landslag, och de blev näst bästa svenska lag där. Men de är självutnämnda. Och har ännu aldrig haft med en stockholmare. Jag vill minnas att det var en av principerna som gällde då laget föddes.

• Det är inte sant, vi har aldrig kallat oss ett svenskt landslag utan endast Swebba Alliance däremot har 5/6 representerat sverige i en landskamp. Stämmer också att 6-crowns placerade sig högre än vi gjorde i Dornbirn efter en svag dag 3 för oss.

Men det är helt riktigt att ett av grundkriterierna från bildandet av laget till WC3 i Lucca var att få ihop ett slagkraftigt lag utan Stockholmare.

• @Pellevin om det var fler än 9 matcher kanske ni också hade fått pröva att spela på bord 1 ;)

• @kaju Menar du att alla andra turneringar alltid varit rättvisa, och just denna hade ett orättvist resultat?

• @Pellevin han menar att du är för dålig för att kasta sten

• Jag kastar glas i stenhus.

• @Pellevin jag är lite retsam som du ;)

• nej @Pellevin, du är för dålig med det så sluta!

och förresten heter det 'skit inte i glashus'

• Hoppas det blir 6 manna squads igen. Det är en hanterlig storlek.

Förra WC var superkul och den i Italien likaså. Om man kan åka bör man testa att åka.

*Klipp in bilden på svenskarna som deltog i dornbrin här*

• Kul ändå att @straume är så pannordisk, han är norrman, spelar i ett danskt lag, och är med på den svenska bilden!

• Vilket rövgäng! Ser fram emot att joina nästa år!

• Tack @Pellevin och @Skuld för lite historia :)

Roliga fakta och såklart kunde man inte undvika lite gnabb :)

Nu är jag med på noterna inför näst WC

• edited March 2022

@Pellevin Swebba community! Count me in; if you like it or not :-D

• @straume We loves it, and yous, badly!

Sign In or Register to comment.