Det spelar väl ingen roll om releasen är tippad/hintad om, för mig handlar det inte om att få en överraskning. Jag vill helt enkelt bara ha fler lag! :)
@Skullflame - vi kommer knappast byta lagregler mitt i en säsong. Och med stor sannolikhet är Khorne Daemons kvar sen om inte det här laget blir väldigt nära dem och tar deras nisch.
Även om det inte finns någon figur än så verkar ju en ny big guy vara på väg för dem. Hoppas hoppas hoppas bara att det inte är deras sätt att göra om norse!
@Pellevin Jo, lite. Men den varulvsliknande Khornspelaren presenterades i alla fall som en Khornatebeastman. Men det ska bli intressant och se vad de gör med stats och skills. Jag är ganska säker på att de kommer att förlora regeneration då laget inte längre innehåller några demoner. Och utan demoner ingen Bloodthirster?
Comments
De har samma mängd positional som BB1 khorne, men lite annat tema.
Dessa har inte pit fighters, bloodletters och heralds, utan Marauder Linemen, 4 ”Bloodseekers” (Killar i rustning) samt 2 Khornegors
Blir det samma lag eller nytt? Vi får se
Gissar att Frenzy ligger kvar på samma och Joug….
Horns verkar ligga kvar (hjälmar)….
Frågan är om deras BG har samma skills och pris…..
Äntligen!
+1 @Skullflame, khorne needs love too...
Var väl den mest tippade releasen någonsin.. de har ju hintat rätt hårt med starplayers innan.
Undras om de kommer att få någon bigguy verkar ju inte som någon speciell. Kanske chaos mino eller ogre?
Anyway.. ett lag till jag MÅSTE köpa.. :D
Ja, man vet ju att GW kommer sabba det här på nåt sätt.
Bloodthirster or die!
Det spelar väl ingen roll om releasen är tippad/hintad om, för mig handlar det inte om att få en överraskning. Jag vill helt enkelt bara ha fler lag! :)
Jävligt coola figurer dessa! Kommer nog behöva göra bort mig totalt på någon turnering med dom.
Grymt, skitkul med nytt lag ju! Spännande att ser hur routern ser ut, Mino alt Bloodthirster? Eller helt utan Big Guy? :)
Verkar väldigt chaosit och dom har tydligen även Nämnt Norse…. Så något vargit (norse) eller mino (chaos) ligger nog väldigt nära sanningen…
snart dags för en ny Spike tidning kanske…
Gillar också, mkt.
fräsiga figurer
Kul att det kanske lossnar nu. Tror och hoppas de har mycket i pipeline. Står beredd med rödpennan!
Den stora frågan är vad det här betyder för Green Giants?
@Skullflame omspel mot Dark Experiment eftersom Bloodthirster var olagligt *hoppas hoppas* ;)
@Skullflame - vi kommer knappast byta lagregler mitt i en säsong. Och med stor sannolikhet är Khorne Daemons kvar sen om inte det här laget blir väldigt nära dem och tar deras nisch.
Är jag den enda som får vibben att det handlar om ett Chaos Chosenlag med varulvar?
Även om det inte finns någon figur än så verkar ju en ny big guy vara på väg för dem. Hoppas hoppas hoppas bara att det inte är deras sätt att göra om norse!
@Duckwing Det där är ju Scyla Anfingrimm, Star Player. https://www.warhammer-community.com/2021/08/02/meet-the-khornate-star-player-who-is-never-not-tackling-and-taking-skulls/
@Pellevin Jo, lite. Men den varulvsliknande Khornspelaren presenterades i alla fall som en Khornatebeastman. Men det ska bli intressant och se vad de gör med stats och skills. Jag är ganska säker på att de kommer att förlora regeneration då laget inte längre innehåller några demoner. Och utan demoner ingen Bloodthirster?
Utan bloodthirster är det ens Khorne…..
Jag tycker det vore kul om ni fick ett troll med Really Stupid, Frenzy, och Animal Savagery istället. :D
jag längtar att få se rostern, kan ju råka bli ett alldeles för bra chaoslag om alla bloodseekers är st4.
men de är ju spinkiga nog för st4
https://www.warhammer-community.com/2021/09/21/khorne-teams-are-coming-to-blood-bowl-but-what-made-them-forsake-the-battlefield/?utm_source=Facebook&utm_medium=Article&utm_campaign=Blood+Bowl+-+Khorne+Team+Lore,+September+21&fbclid=IwAR2GJnGdc13aZ1VNTcGaHwNy4kxZ3f48dWUq-D_hc9JICiJMVXtn1SfaLXo
Ny artikel, där nämns att de kan få en "Bloodspawn" som big guy.
Kan det måne vara en Ogre med Mutation access....
bah..... "And keep an eye out for the Khorne team and Spike! Journal Issue Thirteen later on this year."
later on this year...
@Chrixx Ja, men tanke på logistiksituationen i världen så kanske de är svårt att spika... :P
Bloodspawn, låter bekant
Inte skulle väll GW snegla på en utomstående...
Fy skäms nu @pedda !!
Inte långt ifrån
Hiskeligt nära. Alltså ett till ”chaos-warrior” lag, fast med fokus på frenzy. Ska bli kul att se, särskilt då de är lite mer squishy