Oktoberbowl Stockholm 18-19/10

24567

Comments

  • Du är varmt välkommen!
  • @Pellevin om det finns plats kvar så vill jag och troligen @equilibri också ha sovplats :)
  • Ju fler Göteborgare som kommer, ju gladare blir jag :)
  • Ja, det hade ju varit alldeles förnämligt att få sova i det berömda Casa Pellevin!
    Har dock inte anmält mig ännu, eller kollat transport, men jag ska snart få tummen ur...
  • Då hoppas jag att min anmälan oxå kommit fram :o)
  • Jag är också intresserad av att dyka upp till detta evenemang. Bor gärna hos dig igen @Pellevin, föresättning för detta måste nog tyvärr vara att hundarna även denna gång är på semester. :)
  • De kommer att vara frånvarande, och du är välkommen
  • edited July 2014
    http://oktoberbowl.blogspot.se/ är uppdaterad med deltagarlista, hoppas du blir glad Martin :-)

    18 anmälningar, men endast 9 kompletta än.
  • Ser bra ut det där. Förväntar mig någon mer örebroare och någon mer ur team sweden...
  • Då har äntligen reglerna fått några mindre uppdateringar:

    * Stunty-lagen måste ha 11 vanliga spelare på sin roster innan star players får induceras.
    * Stunty Underworld får ha upp till 16 goblins istället för det normala 12 för den rostern.
    * Tiebreaker 2 har tagits bort. 3 och 4 har flyttats upp i prioritering och en ny fyra finns på plats...

    Allt finns att läsa om på http://oktoberbowl.blogspot.se/ i vanlig ordning.

    Hör av er om ni har några fler frågor! :-)
  • edited August 2014
    Hallå. Vi är minst 4 personer från Skövde som tänkte ta och testa att åka iväg på en turnering och detta får bli vår första men vi har lite saker vi är osäkra på så här kommer ett par frågor vi hoppas kunna få svar på :)

    När det kommer till lagets TV, räknar man bara spelare, fans, rerolls etc. men inte skills till TV?
    Är skillsen man ska ha från dag 1 kvar även dag 2 och man lägger på 3 till skills på sin roster? Antar att skills är gratis för annars får man ju möblera om hela laget för att det ska passa på 1100k TV. Svarar även på första frågan då :)
    Man får ha saker som fan factor och cheerleaders på sitt lag?
    Sedan en fråga med tanke på vår anmälan. Detta är vår första turnering vi ska åka på och vi spelar normalt vis i en liga så det är ganska annorlunda i tänk på hur man bygger sitt lag mellan de olika spelstilarna så vi är både lite osäkra på vilka lag vi ska spela och vilka skills vi ska välja till våra figurer vilket gör att vi känner att vi behöver ha lite tid att testspela mot varandra för att känna oss för lite hur vi vill bygga våra lag. När man ska göra en anmälan så står det att man ska skicka in sin färdiga roster. Går det bra att skicka in denna om ett par veckor istället? Vi vill gärna anmäla oss ASAP men också ha tid att köra lite mer för att känna att vi bygger ett bra och fungerande lag för oss.
    Behöver man ta med spelplan? Vet att många andra brukar ha med vad jag sett men såg inget på er sida om det.

    Tack på förhand
    //Roy
  • Minnels: Jag är på intet sätt arrangör för turneringen, så jag duckar alla frågor du vill ha svar på. Jag ville bara säga att det är jäkligt kul att ni åker hit och sällar er till skaran av de som spelar någon turnering ibland. Bra initiativ!
  • edited August 2014
    Minnels wrote: »
    Hallå. Vi är minst 4 personer från Skövde som tänkte ta och testa att åka iväg på en turnering och detta får bli vår första
    Föredömligt!
    Minnels wrote: »
    När det kommer till lagets TV, räknar man bara spelare, fans, rerolls etc. men inte skills till TV?...Är skillsen man ska ha från dag 1 kvar även dag 2 och man lägger på 3 till skills på sin roster?...Man får ha saker som fan factor och cheerleaders på sitt lag?
    Ja
    I exelfilen kan du ignogera rullistorna för valda skills så de inte ökar ditt lagvärde. Skriv istället tydligt dag och skill i kolumnen till höger så kommer det med.
    Minnels wrote: »
    Behöver man ta med spelplan?
    Kan nog garantera ett nej här om du inte verkligen vill ha din egna plan.






  • edited August 2014
    @Minnels : kul att ni skövdebor kommer och deltar på en turnering. Får man lite OT fråga hur stor er liga är där?

    Dag ett har du tre skills, dag 2 har du ytterligare tre till, dvs 6 sammanlagt, så ja du behåller skillsen från dag ett. Och ja inga skills räknas in i TV.

    @JohnnyD som är arrangör får svara på frågan om när man måste ha in ett komplett roster.

    Som hjälp inför tureringsscenen kan jag säga att de mest framgångsrika lagen i dylika turneringar (dvs de som vinner oftare än andra) brukar vara:

    Wood Elfs
    Undead
    Lizardmen
    Amazons
    Dvärgar
    Chaos Dvärgar
    Dark elfs
    Norse
    Orc
    Nekromantic
    Skaven

    Men även andra lag vinner och presterar bra.
  • Lard wrote: »
    Wood Elfs
    Undead
    Lizardmen
    Amazons
    Dvärgar
    Chaos Dvärgar
    Dark elfs
    Norse
    Orc
    Nekromantic
    Skaven

    glömde du inte halflings i den listan? :D
  • Roster kan skickas in senare. Hade samma fråga till @JohnnyD när jag anmälde mig.
    Betyder att ni lugnt kan anmäla er nu och testspela lite.

    Då jag inte är arrangör gör jag inget uttalande om deadline för roster.
  • Halloj Roy!

    Kul att ni kommer upp! Ni är så välkomna!

    Nedan kommer svaren på era frågor. Om ni kommer på något mer så är det bara att hojta.
    Minnels wrote: »
    När det kommer till lagets TV, räknar man bara spelare, fans, rerolls etc. men inte skills till TV?
    Yes, allt som läggs till på rostern ska räknas in, förutom skills som adderas utan att påverka TV.
    Minnels wrote: »
    Är skillsen man ska ha från dag 1 kvar även dag 2 och man lägger på 3 till skills på sin roster?
    Ja.
    Minnels wrote: »
    Man får ha saker som fan factor och cheerleaders på sitt lag?
    Ja, och det adderas till lagets TV.
    Minnels wrote: »
    Går det bra att skicka in denna om ett par veckor istället?
    Deadline för roster är 6/10, så ni har gott om tid på er. En anmälan räknas som helt färdig när ni mailat in er anmälan och betalt anmälningsavgiften (info får ni via mail när ni anmält intresse till oktoberbowl@gmail.com).
    Minnels wrote: »
    Behöver man ta med spelplan?
    Nej.
  • edited August 2014
    Tusen tack för svaren. Ska se till att vi anmäler oss allihopa så fort jag kan och orkar få tag i alla.

    För att svara på Lard så skulle man kunna önska att vi var fler som spelade här. Vi försöker "lura" fler att börja men det är svårt att hålla kvar dem ibland. Vi har en egen OBBLM som man kan kika lite på om man vill: http://sugs.obblm.com/index.php?section=main
    Vi började spela med NTBBL och CRP+ i början av detta året så vi måste backa lite i huvudet för hur de olika lagen fungerar :)

    Tackar också för infon om de olika lagen. Jag själv väger mellan wood elves och amazons vilka båda är där uppe och älskar båda lagen.
  • Nu har även jag anmält mig, men inte skickat in rooster... Hoppas det fortfarande finns sovplats hos dig, Pellevin! :D
  • Alltid för dig :)
  • Ohoj equilibri! Tänkte bara nämna att jag inte fått in någon anmälan från dig. Det lät som att du redan skickat, så jag tänkte att det kanske blivit skickat till fel adress eller liknande. :-)
  • I min mail, bland skickade meddelanden, ligger en anmälan skickad till oktoberbowl@gmail.com, så det är ju konstigt om den inte kommit fram.
    Ska jag skicka till någon annan adress istället?
  • Nu har du ett mail Equilibri :-)
  • Hittar inget om ett sista anmälningsdatum på Oktoberbowl-sidan. Är det så att OM det osannolikt nog skulle finns platser kvar dagarna innan så är det ok att anmäla sig först då?
  • edited August 2014
    Mja, så länge rostern är inne 6/10 så är det inga problem. :-)

    Det finns sex platser kvar nu, sen är det ett par som inte gjort en komplett anmälan (så deras platser kan bli lediga om det krisar, och man hinner före med en komplett anmälan...)
  • Ouch. Betalar ikväll. Får
  • Inte missa.
  • Jag måste betala ja. Det kommer strax. Ogre får det bli!
  • Sitter nu och målar modeller en liten stund varje kväll för att få laget klart i tid :) samma lag som jag ska använda i stockbowlligan så det blir en bra morot att hinna klart innan min första match där så jag inte sliter på halvmålade modeller :)
  • Skickat anmälan, dock inget roster än.
Sign In or Register to comment.