Säsong 33 startar 2:a September. Anmälan stängd.

135

Comments

• edited August 2021

@Juiblex japp spelat en match men då skrotar vi d laget så får vi skapa ett nytt lag som heter Naccaroth Privateers

• Någon som vill ta en träningsmatch nästa vecka (förslagsvis torsdag)? Jag skulle vilja testa en match med mitt rövgäng till lag innan ligan startar (Chaos Renegades).

• Hej, jag vill vara med.

Ras: Imperial nobility

namn: Noblesse

• @Juiblex såg att Skullflames lag inte är med, jag kan inte ändra något längre så kan inte hjälpa till tyvärr.

• Hemsidan har haft hjärtstopp de senaste dagarna. Juiblex har varit i kontakt med Casper och vi håller tummarna att det blir bättre snart. Om du menade från ett rättighetersperspektiv så kommer Juiblex säkert se över sitt stall av sub-commisar under hösten.

• Nä, det behövs inte. Tänkte bara kolla om jag kunde hjälpa till och lägga in Skulls lag. Man vill ju gärna veta hur många som är med i säsongen :)

• @sirvejlance Jag har skapat ditt lag. Hemsidan reagerar inte när jag försöker anmäla det. Jag ska försöka senare. Du får gärna också testa att anmäla det ifrån din laglista.

• @Ionas och @sirvejlance laget verkar ligga med nu!

Dock så har @Skullflame ramlat ut som @Pertan noterade.

Verkar som om Casper har rullat tillbaka servern något. Kan alla kontrollera att deras lag är anmält och om det är några andra oegentligheter som ni hittar?

• Fortfarande utanför

• @Ionas

tack! Jag anmälde laget till s33. Försöker lägga till spelare allt eftersom hemsidan svarar.

• @Skullflame kolla om du kan anmäla laget själv till S33?

• @Pertan verkar vara med nu

• 19 lag anmälda + åtminstone två till som prel-anmält sig. Kul!

• Du tänker på Tjabbo och Jimmie eller hur? Jag har försökt få in Tjabbo men computer says no. Anders ska vara med också. Jag hoppas @razta gör ett triumfatoriskt återtåg till hösten. @Martin08 har också muntligen sagt att han ska vara med. Så kanske 23. Kan vi skrapa fram en till så blir vi 24. Det vore det lottningsmässigt perfekt.

• @Pellevin laget ska heta Örk Pöjkarna

• Kör vi fortsatt med ”Collectors Card”? (D.v.s om ett lag har alla spelare och coach målade/basade + bilder på alla spelare och laget uppladdat på Stockbowl + logga på Stockbowl = random Mvp på en spelare i laget).

Ser också att en hel del under ”Our Rules” behöver uppdateras på sidan. Är det ett arbete igång att göra det, och kan man i så fall bidra på något sätt?

• Hej @Nyaga,

Ett fullt målat lag med coach och en lagbild ger en MVP som du väljer, dvs lite bättre än den MVP som slumpas efter match.

För er som vill få denna super MVP kontakta mig, gäller även om ni vill lägga upp egna bilder på spelarna.

När det gäller our rules så pågår det arbete :-)

• Blir orcs för mig tänkte de skulle heta Badlandz Gatorz om nån kan hjälpa mig och skapa dem.

• @Jimmieblla jag har skapat ditt lag och försökt anmäla det till ligan. Jag blev kickad från servern typ fem gånger under skapandet av laget och efter att jag anmälde dig till ligan så dök servern helt och svarar inte alls längre (error 503).

Ryktet gör gällande att han vi hyr av "jobbar på det". Jag hoppas sidan funkar igen inom kort.

• Hej, har någon av er lyckats köpa spelare till sitt lag än? Först fanns inte "knappen" för köp och nu kommer jag inte ens in på rostern.

• Jag har inte lyckats logga in alls på några dagar.

• Verkar som att @Pellevin har hoppat av? Eller är det bara ett taktiskt byte av lag på gång? :)

• @Nyaga avancerad taktik på gång. Men med tanke på hur websidan funkar så kanske han inte hinner återanmäla sig och missar ligan :P

@Pertan Hemsidan har varit helt trasig i nästan en vecka. Samma problem har drabbat andra ligor som hyr av Casper. Vi vet inte än vad problemet är. Om det är trasig kod, webhotellet som kajkar, eller om det är mitt fel. Felet uppstod 24 timmar efter att jag gett Juiblex commishrättigheter så det kan vara så att Juiblex har tagit sönder allt, för alla.

Jag Grumple och Mumin har plan A, B, C och D för att kunna köra ligan. Plan A är att Casper fixar problemet över helgen utan att vi gör någonting. Plan D är att Juiblex har telefonjour 24-7 och tar in resultat per telefon och uppdaterar sina papper-och-penna anteckningar. B, och C är någonting däremellan.

https://www.thenaf.net/resources/roster-creation/ har förslag på resurser där man kan skapa sitt lag. Flera av dem är smidiga om man vill testskapa lag utan att behöva sköta bokföringen själv ("plus och minus är svårast." -Martin Tamm, universitetslektor matematik)

• edited August 2021

Ang sid-knas, vi i tLoEGBBL, B.L.*.C.K och MAFOC har ju samma sida som StockBowl iaf. Casper skrev såhär häromdagen:

"In the last week or so many of you have experienced lots of server issues. Some are just sporadic, other halts the entire server, some are "undefined errors" and so on. I have contacted the webhotel on the matter, they can't find an issue in their logs, and when they visit a down server/domain, it suddenly works fine. Frustrating. I have a few domains available, and I will be moving sites between to distribute the load/burden on many servers. Also a move from a troubled server onto a working one is a quick fix to at least get a running site. I'm very sorry for the inconvenience, and those server issues are driving me crazy."

Vår sida har rullat på relativt bra sista tiden, dock har vi nog fått en 2-3 byte av adress/server. Löste detta genom att jag i egenskap av commiss la en pinnad post där jag uppdaterade adressen allt eftersom. Och de äldre re-directade när de var tillbaka. Men håller med om att det är frustrerande. 😕

Mitt tips är att er commiss kommunicerar lite mer med Casper. Jag har haft sidan i 10+ år och vid strul etc så har vi alltid haft en fungerande lösning dagen efter.

• Hejsan, jag är gärna med säsong 33.

Spelar amazoner eller humans tänkte jag, när måste jag bestämma mig?

Om nån commish kommer in kanske de kan lägga upp två lag?

Amazon: Lustrian Lackeys

Human: Grootscher Marshs Mudslingers

Jag har inte betalat medlemsavgift i år men jag avser att göra det.

• edited August 2021

@suncar tillsammans med lite Johnny Cash "Pain" och klassikern "Turbo Lover" med Judas Priest så är nu båda dina lag upplagda!

Välkommen till spel!!

• Fantastiskt! Tack för fix och tricks

• De senaste dagarna har jag känt mig rätt så less på bb hoppas det går över snart.

Sign In or Register to comment.