Säsong 33 startar 2:a September. Anmälan stängd.

245

Comments

• De är så enormt beroende av att kunna bita någon nu så de är lätt att göra det svårt för dem. 4+ för alla aktiveringar som inte är block eller blitz är problematiska utan thralls. Men de få omgångar när 4 vampyrer klarar sina 4+ aktiveringar så känner man sig som en gud.

Definitivt fler döda spelare. Man bör nog ha ~14 spelare från start om det går. Och apo. Och 4 rerolls.

Men om man lyckats få blodge på alla vampyrer och möter TV1000 motstånd så tror jag att de är grymma.

• @Ionas gick in på Stockbowl och tänkte skapa mitt Dark Elves team men fattar inte var jag gör det...

Ser att det redan är 4 lag skapade dock så antar att det är jag som är lite trög... Hilfe!

• Hej @Chrixx,commish behöver först skapa laget åt dig!

Vad vill du att laget skall heta och vilken ras vill du ha?

• "Dark Experiment"

Dark Elves

:)

• Nu är det skapat.

• Tänkte spela Black orcs

• Vad skall laget heta @Veldare ?

• Laget är redan skapat. Men tack för att du är på @Pellevin

• Hej.

Kanske en dum fråga, men finns de nya reglerna

online någonstans , eller har GW gjort en GW och

låst de nya reglerna genom att betalning?

• GW paywall

Tror det cirkulerar inofficiella pdf:er men är osäker på var man hittar dem.

• @z3bb3 man kan köpa endast regelboken. Som tur är… men det var ju inte svaret på din fråga tyvärr….

• @z3bb3 du har fått ett litet meddelande.

• Lite intressant att Vampire f n är den vanligaste rasen i säsong 33 (delat med Dark Elf, som kanske inte är lika överraskande).

• Vad är det för fel på folk? Kul. Ska bli spännande att se hur det går.

• Kommer laget att raderas per automatik innan säsongsstart?

• Gamla lag är redan deaktiverade. De som är i beta Open kommer också deaktiveras. Men genom någon form av manuellmatik.

• Ser gärna att mitt lag i open flyttas till ligan. Har inte spelat några matcher.

• edited August 2021

@Skullflame då är det inga problem att flytta!

jag ordnar med det!

när servern svara…

• jag har bestämt mig: det blir dvärgar. Laget ska heta Darkside Powboys.

• Och priset för tråkigaste coach går till…….

• Jag vill att mitt skaven ligalag ska heta Stockholm Storstadssamurajerna.

• @Skullflame ditt lag är nu flyttat till säsong 33

@TjabboPluring du finner Stockholms stolthet nu under din admin

@grumplekins laget är skapat

Har även ändrat och förtydligat vilka regler som inkluderats på Stockbowl sidan

• edited August 2021

Stockbowl sidan är lite svår att nå för tillfället så här kommer reglerna för säsong 33!

Vi kör med reglerna i officiella rule book second season samt inkluderar även lag och starplayers från teams of legends, spike issue 11 o 12, white dwarf samt NAFs dokument.

Vi tillämpar Leauge rules om inget annat anges.

Special Play- och Team Cards används ej!

Säsongen startar torsdagen den 2 september.

Final samt möte är satt till söndagen den 11 december 2021 i Alphaspels lokal.

Spelperioden är något kortare än vanligt så god ordning och boka matcherna i tid är ett måste (vi har normalt 2 veckor på oss att spela en match).

Head Commish för ligan är jag, så eventuella problem eller WO hanterar jag enväldigt.

• Hur är det med Special Play- och Team Cards? Kör vi med dem?

• @Pellevin Nej! (Editerat i posten ovan)

• Vi kommer köra special play (inte team) cards i open så vi får smaka på dem där.

• Jag har ju anmält mitt Open lag då tanken var att dom skulle skrotas iaf. Ska jag behålla det laget eller skap ett nytt?

• Tror det är absolut enklast att skapa ett nytt istället för att slänga ut alla gamla spelare och ge dig nya pengar.

• @Pertan om du har spelat någon match med det laget så går det inte att flytta från Beta open till Säsong 33!

Tyvärr så verkar Stockbowl leka med oss aprillo så kan inte kontrollera just nu…

Sign In or Register to comment.