Säsong 33 startar 2:a September. Anmälan stängd.

edited August 2021 in StockBowl

Edit: Ligan startar 2:a September. Målet är 7 omgångar + slutspel. Sista anmälningsdag måndag den 30/8.

Jag har öppnat säsong 33 för anmälan.

Förväntad start är slutet av Augusti/början av september - slutspel i December. 7-8 omgångar. BB2020 detaljer inte än bestämda.

Ni som redan nu vet att ni kommer delta får gärna anmäla er. Skriv i tråden eller skicka PM om ni behöver hjälp att skapa lag. Officiell inbjudan kommer även gå ut per mail men det kommer ske först när fler detaljer är spikade. Alla lag ska finnas och vara uppdaterade under Our Teams. Meddela oss om ni hittar några felaktigheter där.

/Ionas

Edit. Preliminära lagval

1. Ionas - Underworld
  2. Grumplekins - Dwarfs
  3. Pellevin - Väntar tills alla andra valt och försöker hitta det optimala laget givet metan. (Edit: Och, mycket riktigt... ;) )
  4. Pertan - Dark Elves
  5. Duckwing - High Elves
  6. DavidD - Humans
  7. Juiblex - Khorne
  8. Chrixx - Dark Elves
  9. Skullflame - Khorne
  10. Jimmieblla - Orcs
  11. Nyaga - Chaos Renegades
  12. Ozt - Norse
  13. Veldare - Black Orcs
  14. Imp - Vampyrer
  15. Cynial - Necromantic Horror
  16. Glyssner - Imperial Nobility
  17. Mumin - "Snots eller ett riktigt lag"
  18. Morn - Norse
  19. Quencher - Humans
  20. Mengert - Undead
  21. Suncar - Amazons(?)
  22. Lockmund - Vampires
  23. Martin08 - Humans
  24. Sirvejlance Imperial Nobility
«1345

Comments

• Jag vill vara med, men vet inte hur jag skall göra med lag. Jag kan såklart skapa ett, men vill inte måla in mig i ett hörn nu, eftersom jag mer än gärna kan byta ras så att andra kan spela det de vill.

• Jag anmäler mig, men hänvisar mitt lagval till Pellevins svar ovan :-)

• Om du ska byta ras är det väl bara att pensionera ditt lag och starta ett nytt istället?

• edited August 2021

Jag lägger lite tid på det, skapar namn på spelare, lagets logga etc. Det är väldigt trist att dumpa ett lag efter det.

• Om ni vill så kan jag skriva in preliminära lagval i öppningsposten. Då får vi en liten förhandsvisnings om vad folk är intresserade av och så kan ni lättare avgöra om det är läge att ta ett nytt lag för laget.

• edited August 2021

Bra plan! Jag vill spela Necromantic Horror.

• Jag spelar gärna Skaven eftersom de är de enda gubbar jag har

• En fråga vad gör man om man är bortrest på speldatum?

• I absolut värsta fall är det WO och -1p och vinst för den andra. Men det händer ganska sällan. Man har normalt sett 2 veckor på sig att få matchen spelad. De flesta i klubben är väldigt flexibla på var och när de kan tänka sig spela om något skulle komma upp. Och vi har varit ganska flexibla med att låta matcher gå över tiden (kanske för flexibla om du frågar en del) förutsatt att man kollar med framtida motståndare att det funkar för dem. Det viktigaste är att andra i kommande omgångar inte ska bli lidande av bristande information eller uppskjutna matcher.

• Khemri eller dvärgdjävlar.

• edited August 2021

Är dvärgdjävlar Chaos Dwarfs?

• Kan köra humans, vettja

• Jag kan köra high elves

• Hmmm lutar åt Khorne om inte @Skullflame vill göra ett nytt försök

• @Pellevin det går bra oavsett

• Jag kommer testa dark elves.

• Jag är med!

Även jag tänkte Dark Elves..

Eller kan inte fler spela samma ras?

• Vi brukar försöka undvika fler än 3 av samma ras om vi inte är 40 eller fler deltagare. Så det är lugnt. :)

• @Juiblex det blir Khorne eller Orker i första hand. Har också funderat på ödlor, men mitt målartempo tillåter nog inte det.

• Om jag inte spelar några matcher i beta open, kan jag då flytta laget till ligan?

• @Skullflame Det är inga problem.

• Tänkte vara med och köra Orcs om man hinner få laget blir klart annars Chaos Renegade

• Chaos Renegades, Elven Union eller Goblins

• edited August 2021

När jag var ute med hunden igår insag att jag gett @Duckwing ett rätt korkat svar. Det går ju faktiskt att anmäla ett lag som ännu inte fyllts med spelare och annan parafernalia. Men det är bra att köpa in rerolls innan man sajnar in.

• När jag var ute med hunden igår insag att jag gett @Duckwing ett rätt korkat svar.

Sedan när var det nåt nytt?

Haha! Burn! LOLOLOLOL

XD ;)

• Ooooh, det sved :'C

• Jag kör vampyrer

• @imp Kul. Ett litet heads upp bara. Jag har testspelat dem ett antal matcher. Lyckades nästan kämpa mig till ett oavgjort de tre första matcherna. På TV 1000 är de nog en bra bit sämre än alla stuntylag just nu. Men de är också lite roliga. Funderar på att köra dem i Open.

• @Ionas Inte omöjligt =)

Känner mest att jag vill få koll på skillnaderna från gamla vampyrerna, känns lite som att det gått från att planera slutet av rundan innan man börjar till att planera början på nästa runda innan motståndaren kört sin runda (känns lite mer chansartat).

Mer kaos och fler döda spelare?

Sign In or Register to comment.