Många, men inte alla, raser är nu fixade. Skall försöka göra resten klart ikväll.
Vän av ordning kommer att se att namnen i dessa listor inte alltid överensstämmer med motsvarande i litteraturen. Detta var tyvärr oundvikligt då systemet inte klarar av att mer än en spelartyp har samma namn.
Vi har inte tillgång till den. Annars hade jag såklart skrivit ett litet script. Funderade ett ögonblick på att göra ett som klickade igenom åt mig, men det fanns ett par orsaker till att det inte var en bra lösning.
Dessutom är fenomenet "goda råd efter att arbetet redan är gjort på ett smärtsamt sätt" lite påfrestande ;P
Jag tog min för en vecka sedan, man har inte använt den till Star Players. Körde med https://www.dadidimerda.it/, och det är därför jag måste gå tillbaka och fixa grejer.
Edit: hämtade den igen. Varför skulle jag inte göra det?
Jag har helt överraskande fått en möjlighet till en match imorgon. Det finns tre olika lag för dig som läser detta som du kan välja som motståndare. Vem vill köra?
Comments
Många, men inte alla, raser är nu fixade. Skall försöka göra resten klart ikväll.
Vän av ordning kommer att se att namnen i dessa listor inte alltid överensstämmer med motsvarande i litteraturen. Detta var tyvärr oundvikligt då systemet inte klarar av att mer än en spelartyp har samma namn.
@Pellevin För tLoEGBBLs del så löste vi gamla lag/franchises som ville fortsätta med att sparka alla spelare, RR etc och sen lägga in nya pengar bara.
Det kanske hade varit en bra idé. Men jag tror det kunde bli svårt att administrera. Vi har tresiffrigt antal lag i databasen.
om ni har tillgång till databasen så är det snabbt gjort med lite SQL.
Vi har inte tillgång till den. Annars hade jag såklart skrivit ett litet script. Funderade ett ögonblick på att göra ett som klickade igenom åt mig, men det fanns ett par orsaker till att det inte var en bra lösning.
Dessutom är fenomenet "goda råd efter att arbetet redan är gjort på ett smärtsamt sätt" lite påfrestande ;P
jag kan komma med fler råd om du vill.
Det vet jag :D
Nu är alla raserna klara, men Star Players kräver lite mer TLC. De borde dock bli klara imorgon.
Det vore jättebra om du som läser detta kunde kasta ett getöga på hur raserna ser ut nu. Det är mycket sannolikt att något missats.
@Pellevin - Det Finns en nyare ToL - testa ta ner från GW igen. Det kan vara annat som diffar.
Jag tog min för en vecka sedan, man har inte använt den till Star Players. Körde med https://www.dadidimerda.it/, och det är därför jag måste gå tillbaka och fixa grejer.
Edit: hämtade den igen. Varför skulle jag inte göra det?
Första varvet är nu avslutat. Det innebär att @Ionas och jag gjort vårt bästa för att få ordning på hur det skall se ut nu.
Det vore väldigt konstigt om det inte finns en massa fel.
Snälla: Gnälla!
Har köpt en extra Dedicated fans till mitt lag (2st) i Beta open, men mitt TV saknar det i listan.
Står fortfarande TV 985, men det borde vara TV 995.
Dedicated Fans räknas inte in i TV.
Någon som är sugen på att köra någon match i veckan? Kan måndag, torsdag och fredag
Jag kan lira v29. Helst mån tis..
@Pertan Jag kan köra på måndagen
Men jag är fortfarande på att möta någon i veckan om någon är sugen
@cynial farbrorsstryk torsdag?
@grumplekins Absolut kan jag tänka mig att ge lite stryk till min farbror
Jag kör chaos då -
när och bokar du?
Någon som vill spela på söndag? Tänkte skapa ett Chaos Renegade-lag.
@grumplekins slutar 19 så någon gång efter det, kan boka bord
Jag har helt överraskande fått en möjlighet till en match imorgon. Det finns tre olika lag för dig som läser detta som du kan välja som motståndare. Vem vill köra?
@grumplekins Känner mig lite krasslig så jag stannar hemma idag, så det får bli någon annan gång
Låter som upplagt för en Pellekin vs Grumplevin uppgörelse i kväll...
@Pellevin jag har hunnit ställa om helt och kan inte ikväll
Ok, jag visste från början att det var ett långskott.
Spelar gärna nästa vecka måndag, tisdag, fredag
@DavidD Jag spelar gärna på måndag. Kl 15 på Alphaspel? Om du skapar matchen, välj vilket du vill av mina lag, så skriver jag ut listan.
OBS! Se min nästa post innan du gör något mer @DavidD, saker har förändrats.