Sommarliga 2021, testsäsong av BB2020, lite övrig info
Hej.
Styrelsen har beslutat att starta upp sommarens Open parallellt med slutspelet. Sommarens Open kommer fungera som ett betatest inför höstens säsonger. Lag från sommaropen kommer inte att kunna föras vidare till någon senare liga och inga priser eller ära kommer att delas ut. För att uppmuntra till att så många matcher som möjligt spelas och att reglerna undersöks och testas så mycket som möjligt så öppnar vi för att man i grund får ha två ordinarie plus ett stunty lag. Vid särskilt ömmande skäl kan fler lag tillåtas. Detta kommer att hanteras godtyckligt och efter hand.
Eftersom vi inte kan ha två regelsystem på vår hemsida samtidigt så kommer vi snarast att byta hemsidans stöd till BB2020 regelsystemet. Vi hoppas ha nya "beta" Open igång 1:a Juli (kan ske tidigare). Detta innebär att de som är kvar i slutspelet måste sköta sin bokföring och lagutveckling för hand för de sista matcherna. En kopia över hur laget ser ut inför kvartsfinalerna finns i ett dokument här: https://drive.google.com/drive/folders/1VmLQL2K3UV9pRnzxqAzXDcNsP3JqYsJ9?usp=sharing Jag ska försöka uppdatera lagen och resultaten efter hand i kalkylbladet. Resultaten och de nya matchningarna kommer också att finnas på klubbens hemsidas framsida.
Ionas kommer att agera som beta-Open commish över Juli och Augusti sen kommer en ny Head-commish ta över verksamheten för ordinarie ligan innan den startar i höst. Vid regelproblem som ni inte kan enas om vid bordet så får ni tillsvidare singla slant och sedan öppna en regeldiskussionstråd på hemsidan.
Det extra årsmötet som beslutades om vid ordinare årsmötet kommer att hållas i Augusti efter semestrarna. Inget datum satt ännu.
Lycka till. Och ha kul.
/Ionas
Edit
Alla grundreglerregler som publicerats av GW för BB2020 är tillåtna under sommaren. Även Teams of Legend och dylikt som de publicerat på sin hemsida. Sker det nya släpp under Juli och Augusti så gäller de också.
Comments
Kan man använda sina befintliga lag för sommaropen, eller dör dom så fort ni byter till 2020?
@Skullflame laget kan leva vidare men med nya spelare...
Då det skiljer sig mycket i hur skills appliceras så blir det en hård reser för samtliga tyvärr :-)
@Juiblex sker det innan eller efter sommaropen?
Bara nya lag med BB2020 reglerna i sommar-open. Och de lagen kan inte redraftas eller på något vis användas i senare ligor.
Hur definierar ni ett Stuntylag?
Goblins, Halflings, Ogres, Snotlings, Lizards (Skinks and Krox only),Underworld (no skaven) kan få fungera som en definition tills vidare.
Tack!
Jag har fortfarande inte fått besked om när hemsidan ställs om till BB2020. Så ni som vill börja spela Open, se till att föra noggranna bokslut på papper tills vidare så för vi in det i systemet så fort det är uppe.
Nån som vill spela på fredag runt 19?
Hemsidan verkar vara bytt till det nya systemet nu.
@DavidD jag vill spela på fredag kl 19.
Vad händer med de gamla lagen då? Alla mina lag har hamnat i något draftläge men antar att det inte spelar någon roll eftersom vi skulle ta bort alla. Så när kan man börja med sina nya lag?
Jag har försökt starta upp en "Beta" Open. Den borde gå att anmäla sig till. Messa om ni behöver ett lag startat så får vi testa de nya funktionerna vartefter.
Vi har börjat fixa rostrarna. Klara om ett par dar. Det går att skapa ett lag med gamla rostern, den uppdateras automatiskt då vi fixar den rasen.
Jag håller på att retira alla gamla lag. Snart klar med det också.
Hej,
Snabb fråga, skulle inte vi starta alla lagen fr 0 (noll)?
Håller med Pertan här, mitt befintliga chaos lag kan jag börja välja nya skills...
Skulle behöva hjälp med att Retira mina bb16 lag.
Jag håller på att retira dem. Satt två timmar med det i natt. Kommer att försöka bli klar under dagen.
Hur kommer det att funka med Team namn? Kommer man kunna döpa sina BB2020 lag till samma som man har haft innan?
Nej, det tror jag inte.
Kanske. Cynial bad mig skapa ett lag åt honom med samma namn som ett existerande lag och det fungerade. Men kan också ha varit att jag stavade fel och inte märkte det.
Annars kan vi komma runt det genom att byta namn på det gamla laget och sedan återanvända det namn du vill ha.
Kan man kolla upp det med Casper? Tråkigt och behöva släppa ifrån sig roliga lag namn som man har kommit på.
När jag har retirat lag har jag faktiskt reagerat över att du så ofta haft bra lagnamn.
Vi kan be Pellevin lägga "BB2016" framför alla retirade lag och spelarnamn. Då kan vi garanterat återanvända dem. Kan inte ta mer än 20-25 timmar att gå igenom alla.
Jag kan göra det i enstaka fall på beställning. Men jag väntar med att göra det över hela linjen tills jag börjar få en marknadsmässig lön för det.
Jag tar detta som en komlimang :P
En lösning att komma runt detta med namn är att sätta en punkt(.) framför eller efter namnet….
Men hoppas att vi kan börja på en ny databas eller så…
Testade precis. Det går numera att återanvända lagnamn. Kasper måste ha ändrat i hur databasen fungerar. Däremot fungerade det fortfarande inte att återanvända spelarnamn.
@Pellevin Skulle 1% av Stockbowls totala omsättning fungera? För hela jobbet dvs.
Jag har fuskat när jag har lagt in de nya statsen. Enligt Teams of Legend skall Anointed Blitzer ha Agility och Strength som primära skills, samt Agility och Passing som sekundära. Jag bytte helt ogenerat första Agility mot General.
@Ionas 101% är för lite.