ValentineBowl 15-16 februari i Stockholm

1235

Comments

  • brocCooLi wrote: »
    jag skulle vilja gnälla på min egna roster. varför har jag ingen apo för? vem fan har satt ihop den rostern egentligen?

    Jag. Jag passade också på att skriva fel NAF-nummer på rostern. Men jag löste det genom att skriva rätt i Score!
  • brocCooLi wrote: »
    ska bli riktigt intressant att se vilken av kajus eller mellis roster som är bäst i helgen. lämna en lucka i rostern och inte ha någon spelare som nr 4 kanske lönar sig i långa loppet, vi får se helt enkelt.

    No collusion, no quid pro quo.
  • brocCooLi wrote: »
    ska bli riktigt intressant att se vilken av kajus eller mellis roster som är bäst i helgen. lämna en lucka i rostern och inte ha någon spelare som nr 4 kanske lönar sig i långa loppet, vi får se helt enkelt.

    Tror @melisqus roster är betydligt bättre!
  • Den roligaste roster är Goblin rostret, så rolig att man aldrig vågar spela med den :)
  • Jag gillar pellevins snabba orcs
  • razta wrote: »
    kaju wrote: »
    Får man dricka alkohol i lokalen?

    Finns inte vad jag vet några regler emot det. Kanske kan vara så att dom som äger det inte gillar det. Måste fråga.

    Ligger annars en krog vägg i vägg som man kan smita in på å göra en janne

    Har ni hunnit kolla upp detta :)
  • Pertan wrote: »
    razta wrote: »
    kaju wrote: »
    Får man dricka alkohol i lokalen?

    Finns inte vad jag vet några regler emot det. Kanske kan vara så att dom som äger det inte gillar det. Måste fråga.

    Ligger annars en krog vägg i vägg som man kan smita in på å göra en janne

    Har ni hunnit kolla upp detta :)

    Nä tyvärr så valde jag å sova istället för att försöka jaga någon som jobbar på alfaspel mitt i natten ;)
  • kaju wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    ska bli riktigt intressant att se vilken av kajus eller mellis roster som är bäst i helgen. lämna en lucka i rostern och inte ha någon spelare som nr 4 kanske lönar sig i långa loppet, vi får se helt enkelt.

    Tror @melisqus roster är betydligt bättre!

    jag är inte säker, tror din roster har en fördel rent mentalt mot motståndarna. att det inte är ett hål bland spelarna där en kan smita igenom med bollen.
    men vi får se!
  • Mitt förslag är att någon som brinner för frågan om alkohol ringer alfaspel och hör sig för?

    Jag har en känsla av att de inte vill det, men det finns som sagt ett par hak inom nån minut.
  • kaju wrote: »
    Den roligaste roster är Goblin rostret, så rolig att man aldrig vågar spela med den :)
    Bomba med HMP är kul.
    Och om ett lag "inte är kul så är det inte skoj"
  • edited February 2020
    Ringde och frågade om alkohol.

    Svaret var njae, med betoning på nej.

    Där är "ok" men dom vill helst inte. Har man bokat eget rum (vilket vi gjort) så har dom okejat det tidigare.

    Så typ. Om någon vill smyga med en öl så tror inte jag någon bryr sig men sitta med en flaska vodka på bordet känns inte ok.
  • razta wrote: »
    Ringde och frågade om alkohol.

    Svaret var njae, med betoning på nej.

    Där är "ok" men dom vill helst inte. Har man bokat eget rum (vilket vi gjort) så har dom okejat det tidigare.

    Så typ. Om någon vill smyga med en öl så tror inte jag någon bryr sig men sitta med en flaska vodka på bordet känns inte ok.

    så kajus strumpmetod borde vara ok
  • razta wrote: »
    Ringde och frågade om alkohol.

    Svaret var njae, med betoning på nej.

    Där är "ok" men dom vill helst inte. Har man bokat eget rum (vilket vi gjort) så har dom okejat det tidigare.

    Så typ. Om någon vill smyga med en öl så tror inte jag någon bryr sig men sitta med en flaska vodka på bordet känns inte ok.

    Härligt med svensk ickekonfrontation :)

  • Sitter på tåget till Stockholm nu, vi syns om några timmar, om SJ vill...
  • Melisqus wrote: »
    Sitter på tåget till Stockholm nu, vi syns om några timmar, om SJ vill...

    Heja SJ!
  • edited February 2020
    ValentineBowl Duo Cup
    Efter 3 omgångar
    • Raju 16
    • Juld 11
    • Mellisvin 11
    • inforthepertan 10
    • Mornooli 7
    • Mtoma 7
    • Jimmial 6
    • Duckblot 5
    • Nyaquid 5
    • Moominkins 3
    Noterbart är att razta och Pellevin spelar en 6-poängare i omgång 5, vilket även Skuld och melisqus gör. En fin möjlighet för Mellisvin!

    Individuellt
    Efter 4 omgångar
    • iftp 10
    • Kaju 10
    • Razta 8
    • Mikethemachine 8
    • Pellevin 7
    • juiblex 7
    • Skuld 7
    • melisqus 7
    • brocCooLi 6
    • Jimmieblla 6
    • Thursablot 6
    • Nyaga 4
    • Duckwing 4
    • morn82 4
    • spoiledsquid 4
    • NiWnW 4
    • Pertan 3
    • Cynial 3
    • Coma 2
    • grumplekins 1
    Noterbart är att skitspel.
  • Omgång 5

    1. Iftp - kaju
    2. razta - Pellevin
    3. Mikethemachine - juiblex
    4. Skuld - melisqus
    5. brocCooLi - Thursablot
    6. Jimmieblla - Nyaga
    7. duckwing - spoiledsquid
    8. morn82 - Pertan
    9. NIWnW - Cynial
    10. Coma - grumplekins
  • Ses imorrn tack för idag alla! Kul att se dig också @privateniceguy fast du inte fick spela!
  • Tack för en riktigt väl arrangerad turnering :)
    Extra tack till mina tidigare motståndare som höjde opponent score sista omgången.
  • @grumplekins har du slutställningen, några som frågat om placeringar och jag har inte kolla på hela listan :)
  • Finns på NAF nu
  • Vem lät Melisqus och hans dvärgar göra 10 TDs?
  • Pidpad wrote: »
    Vem lät Melisqus och hans dvärgar göra 10 TDs?

    Det blev faktiskt 4 i samma match!
  • hur kunde jag komma åtta?
    måste vara något fel
  • Han försökte på bästa sätt inte göra mål mot mig, men jag löste det tillslut åt honom!
  • Skuld wrote: »
    Han försökte på bästa sätt inte göra mål mot mig, men jag löste det tillslut åt honom!

    Precis, och ändå var det Pellevin som blev min valentine… konstigt spel...
  • diggar starkt hur jag och min valentine @morn82 var brutalast och gjorde 19 cas var.
  • brocCooLi wrote: »
    diggar starkt hur jag och min valentine @morn82 var brutalast och gjorde 19 cas var.

    Bra jobbat @brocCooLi och @morn82!
  • Nice. Visst var det så att "opp score" var tie breaker? och hur räknas det?
Sign In or Register to comment.