STOCKBOWL SEVENS, TURNERING 2020 - 03 -14
** STOCKBOWL SEVENS 2020 **
14 march, 9:00 – 18:00.
Alphaspel, Instrumentvägen 2, 126 53 Hägersten.
Cost: 60 kr for NAF members. 100 kr för non members.
Send rosters to “doffrell -at- gmail. Com” with your NAF name.
The fee can be payed by swish: 073-6 87 04 79 (send me a mail when you pay), or by other means if required.
Send fee and rosters no later than march 7.
RULES
This tournament uses the rules in the following document:
https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2019/09/Blood-Bowl-Sevens-2019.pdf
Scoring:
Win: 2
Draw: 1
TEAM CREATION
Teams may be purchased using 600,000 GC. You may purchase a maximum of 11 players, fan-factor, cheerleaders, assistant coaches, apothecary and the following inducements: bribes, kegs, halfling chef.
Any gold left unused after team creation are flushed down the drain.
Teams may be selected from any of the 26 NAF approved races.
TEAM CAPTAIN
Sevens teams can’t afford having a coach on their payroll. Instead you will choose one off the players in your roster to act as a team captain. Mark this player clearly.
You may only argue the call if the team captain is in the reserves box or on the pitch. You may not argue the call if your team captain is stunned, is without tackle zones, is in the K.O. box, or has left the game because of suffering a CAS or being sent of by the referee. In these cases, the same effects as having your coach banned in standard BB apply. In addition, the team captain is the only player on a team that can have the Leader skill.
EXTRA SKILLS
After team creation, some teams may give players extra skills, according to team tier. A player may not receive more than one extra skill.
Tier 1:
no extra skills.
Amazons, Dark Elfs, Elven Union, High Elfs, Humans, Necromantic Horror, Norse, Shambling Undead, Skaven, Vampires, Wood Elfs
Tier 2:
1 extra “normal” skill
Bretonnians, Chaos Dwarfs, Chaos Renegades, Lizardmen, Orcs, Slann, Underworld Denziens
Tier 3:
2 extra “normal” skills
Tomb Kings, Nurgle, Chaos Chosen, Daemons of Khorne, Haflings, Dwarfs
Tier 4:
2 extra skills, one of which may be a “double” skill
Goblin, Ogre
TIME
One hour per match. Coaches are encouraged to use chess clocks or similar devices, however they will need to bring these themselves. Both coaches receive 30 minutes per match. If a coach use up all their time they may do nothing during their turn and the only thing that happens is that all their prone players stand up.
There will be six matches in the tournament, beginning at 9:30 and ending about 18:00, including a lunch break.
ANMÄLDA
Duckwing (odd-man-out)
Grumplekins - Betalt
Pertan - Betalt - Roster
khanmank - Betalt - Roster
Nyaga - Betalt - Roster
Pellevin- Betalt - Roster
Razta
Imp - Betalt
Morn82 - Betalt - Roster
Cynial - Betalt - Roster
DavidD - Betalt - Roster
Ionas - Betalt - Roster
14 march, 9:00 – 18:00.
Alphaspel, Instrumentvägen 2, 126 53 Hägersten.
Cost: 60 kr for NAF members. 100 kr för non members.
Send rosters to “doffrell -at- gmail. Com” with your NAF name.
The fee can be payed by swish: 073-6 87 04 79 (send me a mail when you pay), or by other means if required.
Send fee and rosters no later than march 7.
RULES
This tournament uses the rules in the following document:
https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2019/09/Blood-Bowl-Sevens-2019.pdf
Scoring:
Win: 2
Draw: 1
TEAM CREATION
Teams may be purchased using 600,000 GC. You may purchase a maximum of 11 players, fan-factor, cheerleaders, assistant coaches, apothecary and the following inducements: bribes, kegs, halfling chef.
Any gold left unused after team creation are flushed down the drain.
Teams may be selected from any of the 26 NAF approved races.
TEAM CAPTAIN
Sevens teams can’t afford having a coach on their payroll. Instead you will choose one off the players in your roster to act as a team captain. Mark this player clearly.
You may only argue the call if the team captain is in the reserves box or on the pitch. You may not argue the call if your team captain is stunned, is without tackle zones, is in the K.O. box, or has left the game because of suffering a CAS or being sent of by the referee. In these cases, the same effects as having your coach banned in standard BB apply. In addition, the team captain is the only player on a team that can have the Leader skill.
EXTRA SKILLS
After team creation, some teams may give players extra skills, according to team tier. A player may not receive more than one extra skill.
Tier 1:
no extra skills.
Amazons, Dark Elfs, Elven Union, High Elfs, Humans, Necromantic Horror, Norse, Shambling Undead, Skaven, Vampires, Wood Elfs
Tier 2:
1 extra “normal” skill
Bretonnians, Chaos Dwarfs, Chaos Renegades, Lizardmen, Orcs, Slann, Underworld Denziens
Tier 3:
2 extra “normal” skills
Tomb Kings, Nurgle, Chaos Chosen, Daemons of Khorne, Haflings, Dwarfs
Tier 4:
2 extra skills, one of which may be a “double” skill
Goblin, Ogre
TIME
One hour per match. Coaches are encouraged to use chess clocks or similar devices, however they will need to bring these themselves. Both coaches receive 30 minutes per match. If a coach use up all their time they may do nothing during their turn and the only thing that happens is that all their prone players stand up.
There will be six matches in the tournament, beginning at 9:30 and ending about 18:00, including a lunch break.
ANMÄLDA
Duckwing (odd-man-out)
Grumplekins - Betalt
Pertan - Betalt - Roster
khanmank - Betalt - Roster
Nyaga - Betalt - Roster
Pellevin- Betalt - Roster
Razta
Imp - Betalt
Morn82 - Betalt - Roster
Cynial - Betalt - Roster
DavidD - Betalt - Roster
Ionas - Betalt - Roster
Comments
Kostnad enligt Scisco:
Om ni blir 3 eller fler så kan jag erbjuda 49.99 € / mattan + frakt.
Totalt: 1569 kr + frakt (Ungefär 573 kr / person).
Om ni blir 5 eller fler så kan jag erbjuda 44.99 € / mattan, gratis frakt.
Totalt: 2616 kr (523 kr / person).
Om ni blir 11 eller fler så kan jag erbjuda 34.99 € / mattan, gratis frakt.
Totalt: 4028 kr (336 kr / person).
3 eller fler: 49,99 € /mattan + gemensam frakt
10 eller fler: 39.99€ /mattan + gemensam frakt
Meddela vid anmälan om ni vill köpa pitchen.
Alltså spelplan.
Jag har sällan en plan då jag spelar.
Alltså spelplan.
Det går väl bra att beställa en plan även om du inte deltar men då får du ordna med någon som deltar att hämta din plan.
EDIT: Beställningen för planer blir senast två veckor före turneringen.
Det går bra, säkert någon som kommer delta som kommer upp till USB4
Först och främst vill jag be om ursäkt då jag måste justera erbjudandet lite. Mitt nuvarande tryckeri (Arkitektkopia) kastat mig lite under bussen och "uppdaterat" (läs höjt med cirka 25% samt sämre mängdrabatt m.m.) deras priser eftersom deras egna säljare "tolkat" deras prismall fel - skithantering, men det är vad det är.
Jag har jagat och nu ordnat ett annat bra tryckeri och sen senast kollat deras kvalitet med provtryck. Jag har väntat till till jag sett att nya tryckeriet kan ordna bra grejer men kände att jag måste informera nu så ni inte känner att jag drar undan mattan när/om ni blir 5.
Har pratat med Duckwing om detta och kan fortfarande ordna kvalitetsmattor och viss rabatt. Nya tryckeriet ger endast rabatt vid 10 eller fler mattor men jag håller fast rabatten på 3 eller fler så de inte känns för surt för dem som vill beställa.
3 eller fler: 49,99 € /mattan + gemensam frakt
Mattorna skickas i bunt till Duckwing/eventet så fraktpriset hålls nere rejält. Beror lite på vikt (dvs. antal mattor) men mellan totalt 10-32€ ungeför dvs. några euro per person.
Återigen, ber om ursäkt.
Vill ha en plan oavsett
Ville bara kolla om det är något nytt angående spelplanen. Pris, när man ska betala, osv?
Betala före slutet på februari.
EDIT: Det är 9 st i nuläget som sagt de vill köpa en spelplan.
EDIT: Kom nu ihåg att de är en endagsturnering, så gissar att inge bilar från södra Sverige så blir nog svårt med avlämning. Så om ingen råkar göra just ovan så drar jag tillbaka att jag tar en matta tyvärr.
Angående betalning/sista datum så tog de faktiskt precis 2 veckor för dem (UPS) att leverera min provmatta. Visserligen verkade de som jag missade deras utleverans dag precis men nog säkrast att sätta slutdatum 3 veckor innan (dvs. betalt så jag kan beställa) så man slipper oroas att mattorna inte levereras innan turneringen.
Finns det någon mer info om mattorna?
Minns att jag såg en tråd om dom men hittar den inte nu
Där har du tråden men det är jag som designar upp och säljer så kan svara på det mesta. Skicka ett privat meddelande om du har någon speciell fråga.
EDIT: Kommer vara med på Meliquesbowl och mina egna mattor med mig så kommer finnas "känna och klämma" möjlighet då om man undrar lite
En fråga innan jag hoppar på.
Hur är rut-markeringen i föhållande till GWs markering? Ett problem jag har med deras bräden är att de inte är de tydligaste med rutorna.
ÄR det för nya basstorleken?
Mattornas vanliga rutor är tydliga både i vitmarkeringar och gräset skifter i ljus och mörkt. Hittils har jag bara hört positiva saker från andra kunder och jag har spelat flera ggr med diverse folk och vi har aldrig ens tänkt på de eller haft problem. Bifogar bild på en kunds matta som är lite närmare.
Dessutom var Duckwing lite orolig över samma sak så jag har tydliggjort extra mycket på dessa turneringsmattor genom starkare vit och tydligare kontrast
Då vill jag vara med och även ha en 7evens pitch (då borde vi bli 10 pitchar)
Nu är det också dags att börja be om betalning från er som vill ha en spelplan.
Vill ni bara spela i turneringen är det ok att vänta längre men ni får gärna betala även den redan nu.