Open 17

1356711

Comments

• edited December 2019
    Ok. Jag lirar helst med mitt nya undeadlag. Funkar det för dig?

Om du vill köra dina alver kanske du skall överväga att köpa in en journeyman.
  • Juiblex wrote: »
    @pellevin när vill du köra?
    När passar det för dig?
  • Pellevin wrote: »
    Ok. Jag lirar helst med mitt nya undeadlag. Funkar det för dig?

Om du vill köra dina alver kanske du skall överväga att köpa in en journeyman.

Blir bra!

• Juiblex wrote: »
    @grumplekins kul, kör gärna en match på torsdag.

@DavidD superkul! Någon dag som fungerar bättre för dig?

5e. Alpha eller Alvik?

• @Pellevin har satt dina gobbar på redraft.
  • edited December 2019
    Tack!

Ok, att redrafta gobbos var en upplevelse. Efter behandlingen har jag exakt samma lag, men 370kgp mer i kassan.
  • Ok, var kan jag hitta ett dokument som beskriver vilka inducements jag har att välja bland i open?
  • Jag har 2 lag (Ogres eller undead) till torsdag
    Jag kan både dag och kväll.
    Vilka vågar
    Ok, var kan jag hitta ett dokument som beskriver vilka inducements jag har att välja bland i open?

I nuläget gäller vad jag förstår: 2016s lista med stjärnor, samtliga inducements/assistant coaches från spike och dz/annuals. Tror inte det finns ett dokument någonstans som sammanställer allt det :/.
  • Så jag måste alltså köpa alla Spike! för att veta vad som gäller? Det tycker jag är ett dåligt system.

Jag var visserligen inte på mötet, men vi har alltid kunnat hitta allt som behövs på vår sajt. Hur motiverades det att det är en bra idé att det inte längre är så?
  • Det finns flera olika lösningar på detta problem.

Inför säsong 16 fick vi detta:
    DavidD wrote:
    Nästa Open börjar 12e augusti. Ingen Beach denna gång men däremot en final för topp 4.

Kommer man till slutspel i vanliga ligan kan man ej spela final i både liga och open.

Vi kör vidare med de nya trollpackorna och nya infamous staff (ökända tjänarna?). Läs på, för det är massa nytt.

Vi kommer även köra med 3 nya SP, varav 2 är en kombo (båda eller ingen spelas) där båda spelarna måste vara okej med att köra de.

http://marmeladov.com/BB/xtraStar1.pdf
    http://marmeladov.com/BB/xtraStar2.pdf

https://drive.google.com/open?id=1INFNab72ZF_WA5OauK8YIOqwE2_JvN5CTCGq1dmgt7s
    Något sådant kanske kan upprepas. Eller så kan någon i ansvarsposition sammanställa allt som nu gäller och publicera det någonstans som våra medlemmar har tillgång till. Eller så kan beslutet ändras så att alla kan använda det vi nu har tillgång till.

Som jag uppfattar nuvarande situation säger vi alltså till nya medlemmar: "Du är varmt välkommen, och får köra en säsong gratis i Open. Men om du vill veta vad som gäller måste du hosta upp x antal hundringar för att köpa tidningar." Är det en bra policy?

@grumplekins tack för ditt svar. Inte vad jag hoppats på, men viktigt för mig att veta. Därför är detta lite tråkigt att det skall drabba dig:

Det här är en dealbreaker för mig. Jag kommer inte att spela förrän jag fått tillgång till alla regler, utan att köpa tidningar.

Gott nytt år :)
    @grumplekins tack för ditt svar. Inte vad jag hoppats på, men viktigt för mig att veta. Därför är detta lite tråkigt att det skall drabba dig:

Det här är en dealbreaker för mig. Jag kommer inte att spela förrän jag fått tillgång till alla regler, utan att köpa tidningar.

Gott nytt år :)

Jag passar på diskussionen i stort - det är inte helt orimligt att det som beslutades på mötet behöver mejslas ut för att bli riktigt bra, men det här är inte rätt forum för det. Jag känner mig inte drabbad, hittar säkert en annan match, men det känns angeläget att vi tar tag i en formulering av gällande regler så att det kan bli najs stämning igen. @Razta? Ny tråd på det?

Jag noterar i förbifarten att du även bojkottar NAF-turneringar med den hållningen enligt nu gällande regler?
  • Torsdag då:

@Juiblex - kl 12.30, du får mina Ogres?
    @Morn82 - kl 18, du får mina high elves mot valfritt av dina lag?
  • Tack för påminnelsen @pellevin.

Jag har uppdaterat sidan på Open 17 med info för de olika stadios, samt de nya inducements och star players som vi började med på open 16.
  • Jag lirar också gärna någon/några matcher i veckan. Nybörjar-Lizardmen med endast fyra Saurusar erbjudes.
  • Jag noterar i förbifarten att du även bojkottar NAF-turneringar med den hållningen enligt nu gällande regler?
    Jag har ännu inte stött på en NAFturnering som använder specialwizards, och skulle inte ställa upp i den ifall jag inte fick tillräckligt med info i förväg.
  • @grumplekins det närmsta vi varit den situation du försöker nagla på mig var när NAF lät bli att publicera stats för Star Players i DZ1 och 2. Men jag har inget emot att köpa rena regelhäften, som jag anser de är. Däremot tidningar på 40 sidor där endast ca 1½ är något som direkt påverkar spelet, där har jag problem.

På ett mer personligt plan så köper jag dem allihop, men i Almanacform. Men det betyder inte att jag tycker vi kan kräva det av alla som vill ha tillgång till alla inducements.
  • Kort sammanfattning av alla inducements kommer finnas tillgängliga på pappersformat i skåpet på Alpha from torsdag den 2:a.
    Eftersom de är sammanfattningar så kanske de inte är skrivna så de håller 100% regeltolkningsjuridiskt. Men med någon form av "folkvett" så ska de nog gå att använda.

Sen tycker jag att det vore bra om föreningen investerade i Almanackorna så att vi kan ha de liggande i skåpet också. Men det är en annan fråga.
  • Vad skulle det kosta, med almanackor?
  • ca 600 spänn för de två senaste. Men då saknar vi spike 8 (?, ogres).
  • Torsdag då:

@Juiblex - kl 12.30, du får mina Ogres?
    @Morn82 - kl 18, du får mina high elves mot valfritt av dina lag?
    Mina ogres är redo.
    Du kommer få 80k i inducemen (har 8 snotts)
  • Jag vill också lira på torsdag! Kan från runt 15.00 och framåt. Nekromantiskt tv1200 ca.
  • Ionas wrote: »
    ca 600 spänn för de två senaste. Men då saknar vi spike 8 (?, ogres).
    Min enkla åsikt är att vi endast skall köra med det som kommit i Almanacform. Då blir det tydligt när förändringar sker. Om någon får tag på en nyutgiven tidning som andra inte har ännu kan de komma med spännande nyheter som deras motståndare inte känner till. Vill vi ha det så?
  • Ztorm wrote: »
    Jag vill också lira på torsdag! Kan från runt 15.00 och framåt. Nekromantiskt tv1200 ca.
    Jag har match 18 men kam klämma in mina undead innan

• DavidD wrote: »
    Vad skulle det kosta, med almanackor?
    Om ni tänker köpa almanacorna kan det vara värt att kolla efter skadade ex. Alphaspel brukar ha sådana till lägre pris.
  • Lirar gärna kvällsmatch på torsdag om någon är intresserad.
  • @Nyaga Jag har två spp-pinata lag som jag kan erbjuda för en torsdagsmatch. Klena 1200-ish alver och ännu klenare 1000-ish goblins. Hjälper gärna dig och dina ödlor till en flygande start i ligan. :P
  • Håller inte riktigt med om pinata-benämningen men lirar gärna kl 18 på torsdag. Välj lag du! :)
    @ionas
  • Morn82 wrote: »
    Jag har match 18 men kam klämma in mina undead innan

Fick bokat Nyaga på em, men saknar motståndare på kvällen. Någon som vill spela tors kväll?
  • @Ztorm jag vill gärna lira på kvällen. Du får välja mellan ett helt nytt Undead-lag och andra säsongens Goblins.
Sign In or Register to comment.