Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 8

2456789

Comments

• Appropå lagnamn... Vad som helst som låter som "stad-maskot" eller dyl och inte är en ordlek. ;)
  • edited July 2019
    Children of the Khorne är en annan klassiker. Ytterligare en är Pelle Pärlemor och Pälsänglarna.
  • Tjo. @melisqus @plutt vi behöver fixa konto/lag på tloeg åt er. Vad är ni sugna på spela? Kontonamnen brukara vara ens tilltalsnamn och första bokstaven i efternamn.
  • edited July 2019
    Tjo. @melisqus @plutt vi behöver fixa konto/lag på tloeg åt er. Vad är ni sugna på spela? Kontonamnen brukara vara ens tilltalsnamn och första bokstaven i efternamn.
    Jupp, alla användare ligger inne. Behöver lagnamn från Hugo och Timmie bara för att skapa deras lag, men övriga kan gå in och fixa med sina lag etc. Byt lösen och lägg till en mail och mob(syns bara för inloggade). Så fixar du resten @Jan, hojta om de är något bara.
    http://www.tloeg.bloodbowlleague.com
  • Tjo. @melisqus @plutt vi behöver fixa konto/lag på tloeg åt er. Vad är ni sugna på spela? Kontonamnen brukara vara ens tilltalsnamn och första bokstaven i efternamn.

Skall vi inte först bestämma om vi skall slå ihop ligorna innan vi gör tloeg konton? Det bör ju räcka med en omröstning via mail här på forumet.

Sedan förstår jag inte riktigt vad fördelarna är att vi kommer med i tloeg systemet om det ändå inte finns något samband mellan ligorna. För i dagsläget förstår inte jag hur tloeg huvud liga, tloeg farmarliga och vår liga hänger samman. Är det inte bättre att vi bestämmer detta först?
  • Jag trodde tanken var att göra ett skifte av plattform så att till nästa säsong slå ihop ligorna till div 1 och div 2?
  • edited July 2019
    Test test test

Edit: Melisqus SweBBa krånglade lite så kolla om de gick att posta, move along, nothing to see here...
  • edited July 2019
    VIKTIGT!

Det råder förvirring gällande säsongen som skall starta med anledning av ihopslagningen med tloeg. Mitt förslag är att vi bör träffas för att bestämma vad som gäller för denna säsongen och ihopslagningen.

Jag skickar separat PM till alla som spelade föregående säsong och alla som har anmält sig till denna säsongen. Finns det någon mer som vill vara med på detta möte får ni hojta här eller skriva PM till mig.
  • Mina Brettonians kommer heta Knugjärnen
  • Glöm inte att sista anmälningsdag är idag. Jag kommer att posta vem som möter vem imorgon.

Vi kör alltså på som vanligt med möjlighet att ha sitt roster på TLOEG sida, så anmälan och matchrapportering är fortfarande genom denna tråd. Vill man ha TLOEG delarna måste man rapportera matcherna även där.
  • edited July 2019
    Det är dock inte korrekt. Antingen kör vi på att använda TLoEGs verktyg för rosters eller så gör vi inte det. Är inget mellanting på det. Om inte alla är på, så lägger vi ner detta.
  • Tjo! Om det finns plats i Gbbl för ett Chorf-lag hänger jag gärna på.

Läderlapparna

/Frostfather aka Jonas

• ja, alla måste ha sin roster på tloegg för att det ska funka.

det finns alltid plats @Frostfather, välkommen!
  • Nu finns första rondens lottning upplagd i första posten
  • Det är dock inte korrekt. Antingen kör vi på att använda TLoEGs verktyg för rosters eller så gör vi inte det. Är inget mellanting på det. Om inte alla är på, så lägger vi ner detta.

Så vad förväntas av varje coach om vi skall använda TLoEGGs verktyg?
    Jag lägger upp en poll i första posten efter att inforthepain har svarat vad som förväntas om vi skall använda detta.
  • ingenting mer än att en skaffar inlogg på sidan. och att en får laget skapat.
  • brocCooLi wrote: »
    ingenting mer än att en skaffar inlogg på sidan. och att en får laget skapat.

Jag hittar inte på TLoEG sidan hur man skaffar sig en inloggning. Sedan antar jag att det måste göras något på deras sida för att få rostrarna uppdaterade. Hur går detta till?
  • du kontaktar @tjub som fixar inlogg åt dig :)

vi rapporterar matcherna och spp delas ut via systemet och alla uppdateringar sker via systemet.
  • Det är f ö ett grymt bra system. Vi har kört med det i StockBowl sedan innan jag startade spela, och jag tycker verkligen om det.
  • det bästa är att sidan måste ladda om varje gång du gör något :))))))
  • Välkommen Frostfather aka Jonas! Är du en ny spelare, erfaren som nyligen kommit hit eller något annat? Alltid kul med fler spelare.
  • Btw hade inte vi sagt att första perioden skulle vara 3 veckor och de påföljande 2 veckor? Jag minns kanske fel men tror jag påpekade detta under mötet vi hade.
  • alksnis wrote: »
    Btw hade inte vi sagt att första perioden skulle vara 3 veckor och de påföljande 2 veckor? Jag minns kanske fel men tror jag påpekade detta under mötet vi hade.

Det stämmer att vi pratade om 3 veckor på första ronden men sedan missade vi med antalet veckor till slutspelet så där tappade vi en vecka igen, så jag improviserade lite. Men jag kommer inte vara hård om de inte är i tid under första och andra ronden pga semestrar.
  • Antar att vi inte kan rapportera matcher på Tloeg eftersom spelschemat inte finns där?
  • ganska säker på att en admin kan lägga in vilka som spelar varje vecka.
  • Tjo, Tobias, commiss för tLoEGBBL här. Flera personer har kontaktat mig med lite olika bud, lägga in lag osv. Så ska försöka förtydliga. Eftersom inte alla coacher gjort detta så är inte alla lag inlagda och ni kan inte använda tloegbbls hemsida i dagsläget för att rapportera matcher etc.

Hur ni väljer att göra är så klart helt upp till er, personligen och från tloegbbls perspektiv tycker vi bara det är roligt med fler coacher och att föra samman blood bowl i gbg.

Eftersom tloegbbl och gbbl har olika målningskrav, regler etc så finns de skillnader mellan uppläggen. Tloegbbl har inga planer på att ändra sina krav och gbbl kan fortsätta sitt koncept. Om coacher vill och uppfyller kraven så är det enkelt att flytta lag eller spela i olika ligor/säsonger eller event.

I tloegbbl är jag commiss, Jan och Jack assisterar. All kommunikation sker via facebook och de är ett krav att alla coacher är nåbara där och kan ta del av information i vår grupp, antingen genom riktiga eller ”kalle anka konto”.

Våra säsonger/spelschema ser ut såhär inför en säsong: http://www.tloeg.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ma&so=s&s=52
    .

Om ni bestämmer er för en sammanslagning så är Jan sub-commiss för GBBL-delen men jag hjälper såklart till och roddar där det behövs. Om ni har följdfrågor på hur hemsidan fungerar etc så hör av er till Jan eller mig så förtydligar vi.

Ses på en pitch! :)
  • Tjo! Har endast spelat BB2 online de senaste åren, och är ok men inte bra.
    Det var längesedan jag körde på bräde, sista matchen var på Wizard någongång och blev utskåpad av en trevlig typ från Varberg. :-)
  • Tjo! Har endast spelat BB2 online de senaste åren, och är ok men inte bra.
    Det var längesedan jag körde på bräde, sista matchen var på Wizard någongång och blev utskåpad av en trevlig typ från Varberg. :-)

Det gör det bara roligare :)

Gänget i ligan är ett gäng goa göbbar som man lär sig mycket av.
  • Så... Hugo, Frostfather och Krugbit har inte lagt upp sina lag på Tloeg. Kan ni göra det? =)
  • Jag är på G, skall bara finslipa loggan!
Sign In or Register to comment.