påpekade för att det kan vara intressant att ändra i inlägget så att det står rätt information där och inte uppstår förvirring :P
men ska sluta gnälla om småsaker nu när jag ändå inte kan medverka
Jag vill gärna vara med. Behöver dock veta formatet så jag kan välja vad jag vill/ska köra
är det bara ett helt nytt lag på 1 000 000 som gäller?
Martin08 filar på reglerna och vi uppdaterar inom kort, men i korthet så blir det en resurection turnering med speciell Kickoff-tabell (eventuellt med lite andra regler för off-pitch, är ju på en båt...). TV ej bestämt men troligtvis enligt team tier.
Fick ett regelförslag av Jubilex, Skrev rent och lade till området om val av färdigheter, som jag skamlöst snodde från ngn hemsida som skrev om lag tiers. Och reglerna snodde vi egentligen rakt från danskarna. ..
Jag är medveten om att den här turneringen andas allt annat än profesionalitet (stavar det ordet fel medvetet ibland, en grej jag har), men vi är alla barn i början.
Förhoppningsvis blir det ett stående inslag i den transbaltiska blood bowl communityn.
Fixar NAF anmälan till 2019.
Förhoppningsvis får vi ihop ett glatt gäng som vill båta blöt bowl redan i vår.
Väl mött.
M
Regler: Slippry when wet!
23 Feb – 24 Feb2018
incheckning 16:00 (båten avgår 18:00)
hemkomst 15:15
Viking Line terminalen, Stadsgården, Tegelvikshamn, SE-11645 Stockholm
Turneringen är snart NAF-sanktionerad
Tidsplan:
15:45 - Ankomst och påstigning
17:00 - Runda 1
19:30 - Middagsbuffe
20:30 - Runda 2
23:00 - Runda 3
01:30 - Runda 4
08:30 - Frukost
09:30 - Semi-final
12:00 - Final och Spel om 3de plats
14:30 - Prisutdelning
15:15 - Avstigning
Poäng: 2 poäng för seger, 1 poäng för oavgjort och 0 poäng för förlust
Vid lika: TD-diff, cas-diff.
Deltagande: Slippery when wet! Kostar 1500 SEK och då ingår sovhytt, middagsbuffe samt frukostbuffe
Anmälan: Skicka anmälan till Pontus Hult eller Martin Björkhem, sista datum för anmälan är 21 Januari 2018 24:00 och anmälan är då bindande. Vi behöver ditt riktiga namn, Coach namn och lagnamn samt lag.
Betalning: sker enklast via Swisch på nummer 0730-438011 (Pontus Hult), glöm ej att ange ditt namn vid betalningen.
Regler:
Alla lag som är godkända enligt BB2018 (och är med i bifogad tiertabell
Du skall välja alla färdigheter innan turneringen startar, dvs när du sänder din laguppställning och där skall det tydligt framgå vilka spelare som får vilka färdigheter.
Alla lag börjar med 1100 Lag värde.
Ovanpå det väljer spelarna ut färdigheter anpassade till sitt lag. Se biogad tiertabell.
Tier ett (1) lag väljer tre extra färdigheter att placera ut på sitt lag.
Tier två (2) lag väljer fyra etra färdigheter samt en 'dubbel' färdighet att placera ut.
Tier tre (3) lag väljer tre etra färdigheter samt två 'dubbel' färdigheter att placera ut.
*För enkelhetens skull så är inte Khemri eller Brettonia med den här gången. Tiertabell
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText"></div></div>
Format är resurrection, dvs skador och SPP nollställs efter varje match
Spelarna skall vara representerade av målande figurer enligt Stockbowls regler och tydligt numrerade.
Special play cards används ej i turneringen.
Special Kick-off tabell kommer att användas
Spelplanen är på båt så även speciella regler för spelare-över-bord och Boll-i-sjön kommer att användas
Det är avsatt 2 timmar och 20 minuter för varje match, är man inte inne i 2nd halvleken när 1 timme återstår så övergår man till tidsbaserade rundor (4 min per runda).
Priser: 1st plats, 2nd plats och 3de plats
För övriga regler och godkända lag besök www.stockbowl.se.
Laganmälan skickas in till martin.bjorkhem@gmail.com
Märk meddelandet med: VIKTIGT: SWW "Lagnamn".
Välkomna önskar Juiblex aka Pontus Hult och Martin08 aka Martin Björkhem
Hur hanterar ni semifinal/final om det är oavgjort vid full tid? Spontant känns det som schemat för dag 2 kanske är tight om både semifinal och final kräver förlängning. Är det ingen lunch dag 2?
Jag skulle kunna tänka mig att norse får lite fördelar medans dvärgar som ju känt inte är så sjövana får lite nackdelar (inte jävig då jag kommer att spela dvärgar)
Det finns ju det klassiska en shot för en reroll. Men motståndaren kan kontra och ta en shot för att du inte skall få använda den. Sedan blir det ett race för att se huruvida det blir någon rr. Men detta är inte ett hälsosamt spel.
Kör ni den ohälsosamma varianten jag och kusinen körde i fjällen, där detta även gäller för reroll skills, går det väldigt fort utför.
Oh, exakt den regeln har vi i vår årliga ”fylle-bowl” ... ej sanktionerad av naf dock, men shit vad rund under fötterna vi blir, varje år.
Comments
Tack för din observation!
Lovar att ”försöka” komma ihåg det under matchen.... om Nuffle vill...
men ska sluta gnälla om småsaker nu när jag ändå inte kan medverka
känner mig alldeles för mycket som @Pellevin
Det blåser aldrig på båten, den är ju knappt ute från skärdgården...
Klart du skall med, finns ju tabletter mot sådant elände
är det bara ett helt nytt lag på 1 000 000 som gäller?
Martin08 filar på reglerna och vi uppdaterar inom kort, men i korthet så blir det en resurection turnering med speciell Kickoff-tabell (eventuellt med lite andra regler för off-pitch, är ju på en båt...). TV ej bestämt men troligtvis enligt team tier.
Hoppas ni har det bra.
Fick ett regelförslag av Jubilex, Skrev rent och lade till området om val av färdigheter, som jag skamlöst snodde från ngn hemsida som skrev om lag tiers. Och reglerna snodde vi egentligen rakt från danskarna. ..
Jag är medveten om att den här turneringen andas allt annat än profesionalitet (stavar det ordet fel medvetet ibland, en grej jag har), men vi är alla barn i början.
Förhoppningsvis blir det ett stående inslag i den transbaltiska blood bowl communityn.
Fixar NAF anmälan till 2019.
Förhoppningsvis får vi ihop ett glatt gäng som vill båta blöt bowl redan i vår.
Väl mött.
M
Regler:
Slippry when wet!
23 Feb – 24 Feb2018
incheckning 16:00 (båten avgår 18:00)
hemkomst 15:15
Viking Line terminalen, Stadsgården, Tegelvikshamn, SE-11645 Stockholm
Turneringen är snart NAF-sanktionerad
Tidsplan:
15:45 - Ankomst och påstigning
17:00 - Runda 1
19:30 - Middagsbuffe
20:30 - Runda 2
23:00 - Runda 3
01:30 - Runda 4
08:30 - Frukost
09:30 - Semi-final
12:00 - Final och Spel om 3de plats
14:30 - Prisutdelning
15:15 - Avstigning
Poäng: 2 poäng för seger, 1 poäng för oavgjort och 0 poäng för förlust
Vid lika: TD-diff, cas-diff.
Deltagande: Slippery when wet! Kostar 1500 SEK och då ingår sovhytt, middagsbuffe samt frukostbuffe
Anmälan: Skicka anmälan till Pontus Hult eller Martin Björkhem, sista datum för anmälan är 21 Januari 2018 24:00 och anmälan är då bindande. Vi behöver ditt riktiga namn, Coach namn och lagnamn samt lag.
Betalning: sker enklast via Swisch på nummer 0730-438011 (Pontus Hult), glöm ej att ange ditt namn vid betalningen.
Regler:
Alla lag som är godkända enligt BB2018 (och är med i bifogad tiertabell
Du skall välja alla färdigheter innan turneringen startar, dvs när du sänder din laguppställning och där skall det tydligt framgå vilka spelare som får vilka färdigheter.
Alla lag börjar med 1100 Lag värde.
Ovanpå det väljer spelarna ut färdigheter anpassade till sitt lag. Se biogad tiertabell.
Tier ett (1) lag väljer tre extra färdigheter att placera ut på sitt lag.
Tier två (2) lag väljer fyra etra färdigheter samt en 'dubbel' färdighet att placera ut.
Tier tre (3) lag väljer tre etra färdigheter samt två 'dubbel' färdigheter att placera ut.
*För enkelhetens skull så är inte Khemri eller Brettonia med den här gången.
Tiertabell
<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">
Format är resurrection, dvs skador och SPP nollställs efter varje match
Spelarna skall vara representerade av målande figurer enligt Stockbowls regler och tydligt numrerade.
Special play cards används ej i turneringen.
Special Kick-off tabell kommer att användas
Spelplanen är på båt så även speciella regler för spelare-över-bord och Boll-i-sjön kommer att användas
Det är avsatt 2 timmar och 20 minuter för varje match, är man inte inne i 2nd halvleken när 1 timme återstår så övergår man till tidsbaserade rundor (4 min per runda).
Priser: 1st plats, 2nd plats och 3de plats
För övriga regler och godkända lag besök www.stockbowl.se.
Laganmälan skickas in till martin.bjorkhem@gmail.com
Märk meddelandet med: VIKTIGT: SWW "Lagnamn".
Välkomna önskar Juiblex aka Pontus Hult och Martin08 aka Martin Björkhem
Jag vill vara med men har lite tajt fram till lön
Sthlmslaget Mälarpiraterna, är anmälda och resan betald.
Har en rookie (mera än mig) som jag hoppas att jag kan övertala också.
Bara att sätta på sig ett träben, ögonlapp och fånga in papegojan så kör vi!!
Kommer bli blöt
https://sites.google.com/site/bloodbowlfanatics/boat-pitch-rules
Jag är på!
@jubilex jag "är klar" med båtreglerna nu.
Arrrgh, era landkrabbor ni kommer alla att bli sjösjuka och förlora!!
Hur många blir vi? Vilka krav finns på lagen osv?
Oh, exakt den regeln har vi i vår årliga ”fylle-bowl” ... ej sanktionerad av naf dock, men shit vad rund under fötterna vi blir, varje år.
Soon!!