@Melisqus du behöver nog inte oroa dig för rerollreglerna, snacket här ovanför var just snack, antar jag. Gissar att det kan bli svårt med NAFsanktioneringen annars.
För mig som är relativt ny, vad innebär NAF-sanktionerad
Att turneringen är godkänd av stora internationella Blood Bowl-organisationen NAF. Det medför att:
1. NAF gör reklam för eventet på sin hemsida.
2. Alla matchresultat sparas.
3. Att resultatet ligger till grund för spelarranking.
4. Vinnaren får en pokal om det är tillräckligt med deltagare.
Kanske finns det något mer som jag glömt. Personligen bryr jag mig inte om en turnering är sanktionerad eller inte, men för många verkar det vara mer avgörande för om de skall vara med och spela.
För mig som är relativt ny, vad innebär NAF-sanktionerad
Att turneringen är godkänd av stora internationella Blood Bowl-organisationen NAF. Det medför att:
Kanske finns det något mer som jag glömt. Personligen bryr jag mig inte om en turnering är sanktionerad eller inte, men för många verkar det vara mer avgörande för om de skall vara med och spela.
Kanske viktigare för min del är att det garanteras att:
1. Öppet för alla, dvs alla coacher som vill vara med på turneringen får det.
2. Det är ett någorlunda standardiserat regelverk där t.ex. Alla lag är tillåtna.
Kan vara intresserad men ser ut som att jag redan har en massa saker planerade bl.a mycket jobb i jan/feb. Kompetativa regler som inte rubbar spelbalansen för mycket är nog viktigast för mig förutom NAF-sanktionering.
Tjena!
Tycker det är en kanon idé. Dock är underlaget för osäkert för att boka konferensrum som "folk" (ursäkta uttrycket) ska haka på.
Min tanke är att helt enkelt hijacka båten ett järngäng och se vart det bär efter det.
Tror det finns ett större intresse att genomföra det här än vad som visas, men jag är inte mannen just nu som bokar upp ett konferensrum på en båt och hoppas få tillbaka avgiften.
Skottår eller inte. Styra en båt efter februarilönen?
Tror Razta kan styra en kickofftabell som tar hänsyn till vårstormarna.
Jag vill spela resurrection liga.
Tror vi får ihop fyra, kanske fem coacher på det här upplägget.
Tror vi får ihop 6-10 på ett mer seriöst upplägg oberoende av pris och jag kan inte ta den ekonomiska förlusten just nu.
Ledsen.
Tanken är skitbra, men tyvärr tycker jag (ngn slags instigator) att vi börjar inofficiellt.
Jag har varken barn, sambo eller en nykter syn på min alkoholkonsumtion, så jag kan när som.
Ansvarslöst kanske, men "ni andra" ( tänk du Pertan [och andra familjefädrer]) kan väl föreslå datum så är jag på.
Ok med det här upplägget?
Är det inte mer uppstyrt än att det finns en kick off tabell så avstår med stor sannolikhet jag. Men blir det en garanterad turnering med lokal är jag intresserad.
Är det inte mer uppstyrt än att det finns en kick off tabell så avstår med stor sannolikhet jag. Men blir det en garanterad turnering med lokal är jag intresserad.
Hej!
Noterat. Jag tackar för svar.
Tror som sagt det är en bra grej, men att tanke till handling behöver mogna, el dylikt.
M
lutar åt samma håll som @Melisqus
vill gärna att det ska vara naf-sanktionerat också.
Tack!
Tanken är som sagt en återkommande internationell NAF sanktionerad sjösättningsbowl och jag tror det kan bli väldigt bra.
Just nu är inte jag mannen att styra upp det. Tyvärr, men tror att med tiden kan det bli väldigt bra.
M
Vid vissa andra turneringar har föreningen Stockbowl gått in som ekonomisk arrangör, så att enskilda arrangörer inte skall gå back på att organisera bloodbowlarrangemang. Det är väl tveksamt om föreningen borde göra det i detta fall bland annat eftersom det är lite oklart hur mycket fokus det är på BloodBowl kontra annat.
Vad jag ville ha sagt är att det verkar finnas en vilja att arrangera saker (Jättebra!) och det kan Stockbowl hjälpa till med på vissa sätt. Det går säkert att få arrangeringstips om man vill ha det.
För info så är jag på ungefär samma våglängd (hehe) som Melisqus och Broccooli.
Jag kommer om vi har en garanterad spellokal och ett någorlunda uppstyrt schema.
Att bara hoppa på båten och hoppas på att hitta någonstans att spela känns som något kul för ett kompisgäng att göra men inget som kan kallas för en turnering.
Det angivna schemat innebär max tre matcher i konferensrum. Det innebär att detta inte kan ge en NAF-buckla, och inte heller påverka landslagsuttagningen. Men det går att NAF-sanktionera.
Konfersnsummet är helt borta, då vi inte har tillträde till det hela resan.
Bokar vi deras största hytt (55kvm) med extra bord så kan vi köra hela natten (dvs spelrum), vilket är det som jag tror blir bäst.
Sedan har vi 3st 4-manna hytter att sova i (dock ej längst ner i båten:-) )
Gällande spelformen så skall det vara 1 eller 2 grupper (beroende på antal coacher) med semi och finalspel.
Dvs så det uppfyller NAF reglerna.
Jag själv tar gärna på mig reseledare mössan, men ser gärna att vi har någon som tar själva spel ordningen
Det skall vara fredag den 23 till lör 24 feb och inget annat.
Gissar att fre-lör är lättare att få sanktionerat hemifrån än lör-sön resa (är så hos mig iallafall)
Comments
Kanske viktigare för min del är att det garanteras att:
1. Öppet för alla, dvs alla coacher som vill vara med på turneringen får det.
2. Det är ett någorlunda standardiserat regelverk där t.ex. Alla lag är tillåtna.
Dock så behöver jag stämma av lite med jobb/hem innan jag kan åka (dock ej möjligt under jan.)
Så man vet vilken helg man måste kohandla om hemma :P
Jag är bara ansvarig för kickoff tabellen här
Tjena!
Tycker det är en kanon idé. Dock är underlaget för osäkert för att boka konferensrum som "folk" (ursäkta uttrycket) ska haka på.
Min tanke är att helt enkelt hijacka båten ett järngäng och se vart det bär efter det.
Tror det finns ett större intresse att genomföra det här än vad som visas, men jag är inte mannen just nu som bokar upp ett konferensrum på en båt och hoppas få tillbaka avgiften.
Skottår eller inte. Styra en båt efter februarilönen?
Tror Razta kan styra en kickofftabell som tar hänsyn till vårstormarna.
Jag vill spela resurrection liga.
Tror vi får ihop fyra, kanske fem coacher på det här upplägget.
Tror vi får ihop 6-10 på ett mer seriöst upplägg oberoende av pris och jag kan inte ta den ekonomiska förlusten just nu.
Ledsen.
Tanken är skitbra, men tyvärr tycker jag (ngn slags instigator) att vi börjar inofficiellt.
Jag har varken barn, sambo eller en nykter syn på min alkoholkonsumtion, så jag kan när som.
Ansvarslöst kanske, men "ni andra" ( tänk du Pertan [och andra familjefädrer]) kan väl föreslå datum så är jag på.
Ok med det här upplägget?
Vänligen
Martin "östkustpiraten" 08.
Hej!
Noterat. Jag tackar för svar.
Tror som sagt det är en bra grej, men att tanke till handling behöver mogna, el dylikt.
M
vill gärna att det ska vara naf-sanktionerat också.
Tack!
Tanken är som sagt en återkommande internationell NAF sanktionerad sjösättningsbowl och jag tror det kan bli väldigt bra.
Just nu är inte jag mannen att styra upp det. Tyvärr, men tror att med tiden kan det bli väldigt bra.
M
Vid vissa andra turneringar har föreningen Stockbowl gått in som ekonomisk arrangör, så att enskilda arrangörer inte skall gå back på att organisera bloodbowlarrangemang. Det är väl tveksamt om föreningen borde göra det i detta fall bland annat eftersom det är lite oklart hur mycket fokus det är på BloodBowl kontra annat.
Vad jag ville ha sagt är att det verkar finnas en vilja att arrangera saker (Jättebra!) och det kan Stockbowl hjälpa till med på vissa sätt. Det går säkert att få arrangeringstips om man vill ha det.
Har pratat med VL och dom skall återkomma med info.
Avresa fredag 23 feb, incheckning 1600 (båten avgår 1800).
Åter lördag 24 feb, 1515
konferensrum utgår endast möjligt att ha det fram till 2100.
Alternativ 2: 12st personer, 55kvm hytt + 3 sovhytter samt 3 extra fällbord.
Konferansrummet stänger 2100 och öppnar igen 0900. VL har återkopplat och ej möjligt att ha konferansrum efter 2100.
Ingår middagsbuffe och frukostbrunch
Ca pris 1500kr
Sista dagen för anmälan klockan 2400 21 januari 2018
Ser helst att vi kör resurection turnering
Anmälda:
Juiblex - Norse/Khorne - Scourge of the Red seas
Martin08 - ? - Mälarpiraterna
Pertan - ? - Twin Peaks Buccaneers
Morn82 - ? - Krakens
Anmälda:
Jubilex - Norse - Hilltop Boyz
Martin08 - Human - PCASBRA!!
Kommer vi köra en turnering eller blir det open matcher?
Jag kommer om vi har en garanterad spellokal och ett någorlunda uppstyrt schema.
Att bara hoppa på båten och hoppas på att hitta någonstans att spela känns som något kul för ett kompisgäng att göra men inget som kan kallas för en turnering.
Bokar vi deras största hytt (55kvm) med extra bord så kan vi köra hela natten (dvs spelrum), vilket är det som jag tror blir bäst.
Sedan har vi 3st 4-manna hytter att sova i (dock ej längst ner i båten:-) )
Gällande spelformen så skall det vara 1 eller 2 grupper (beroende på antal coacher) med semi och finalspel.
Dvs så det uppfyller NAF reglerna.
Jag själv tar gärna på mig reseledare mössan, men ser gärna att vi har någon som tar själva spel ordningen
Åter lördag 25 feb, 1515
snarare lördag och söndag va?
Det skall vara fredag den 23 till lör 24 feb och inget annat.
Gissar att fre-lör är lättare att få sanktionerat hemifrån än lör-sön resa (är så hos mig iallafall)