Slippery When Wet!

edited December 2017 in Blood Bowl
Med vårens antagande i februari vill vi åka båt till ett fjärran land och spela blood Bowl cup. På båten.

Razta styr lokal kickoff tabell som funkar på Östersjön, eller "The Baltic Sea".

Vilka är på?
Möjligheterna är oändliga..

«134

Comments

• Hej Martin08!

Det här låter som en skitkul idé.
    Jag är på.
    /Razta
  • Det här känns litet schizofrent. Blood bowl på båt låter dock kul.
  • Tummen upp! (Fick en viss deja vu) ;)
  • Låter kul, jag är förmodligen med!
  • Jag tror det där har diskuterats förr, men ingen har tagit tag i saken och arrangerat det. Se gärna till att få turneringen NAF-sanktionerad. Det är inte svårt, men det är bra om ansökan görs snart. Det låter kul i alla fall :)
  • Jag är intresserad.
  • edited December 2017
    Weather:
    "perfekt sjö för å spela boll"

"Vågigt" Slå en d6 i start av varje turn, 1, båten "gungar" till vänster, flytta alla spelare ett steg till vänster. 2-5 Ingen våg. 6 båten "gungar" till höger. Flytta alla spelare ett steg.

"Storm" rulla en scatter dice i början på varje runda och flytta alla spelare ett steg åt det hållet. (För mycket?)

Istället för PI: "Kö till kareoken" 1 d6 random spelare för varje lag kommer sent, desssa spelare får göra move från "ingångsrutan" (sidlinje rutan som är jämn med fall-lucke rutan på varsin sida av spelplanen) en spelare per runda tills laget har 11 spelare på plan.

Istället för Throw a rock: "Springer till Tax-freen" Spelare, utmäts som Throw a rock, är borta denna drive. Har druckit lite för mycket mintu ur tax-free flaskan så får really stupid resten av spelet.

Obligatorisk shot vid reroll använding! ;)
  • razta wrote: »
    Det finns ju det klassiska en shot för en reroll. Men motståndaren kan kontra och ta en shot för att du inte skall få använda den. Sedan blir det ett race för att se huruvida det blir någon rr. Men detta är inte ett hälsosamt spel.
  • Pellevin wrote: »
    razta wrote: »
    Det finns ju det klassiska en shot för en reroll. Men motståndaren kan kontra och ta en shot för att du inte skall få använda den. Sedan blir det ett race för att se huruvida det blir någon rr. Men detta är inte ett hälsosamt spel.

Kör ni den ohälsosamma varianten jag och kusinen körde i fjällen, där detta även gäller för reroll skills, går det väldigt fort utför.
  • vi ska väl orka med fler än en match :D
  • Pertan wrote: »
    vi ska väl orka med fler än en match :D

Man behöver ju inte använda rerolls/skills...

Kan ju köra en alternativ "shotkontring" att, tillfälligt, sätta Loner på spelaren för att få använda reroll.

• Och de som kör alkoholfritt kan rerolla hela tiden?
  • Kom att tänka på att Norse kanske kan få lite extra bonusar, erfarna sjöfarade som dom är?
  • Det finns sjöregler i nån gammal white dwarf har jag för mig. Ship Bowl?
    Ska kolla om jag hittar, kan vara kul att bli inspirerad av.
    Skojigt initiativ!
  • Melisqus wrote: »
    Och de som kör alkoholfritt kan rerolla hela tiden?
    Även vatten tar plats, så jag skulle kanske ha en edge mot dig iaf :)
  • Nu har ni lockat fram den lilla björnen. Får se om jag kan hitta en lösning för all alkohol.
  • Vet att någon kört koncentrerad blandsaft som alkoholfritt alternativ till snaps på någon studentsittning. Går kanske att spetsa med vinäger/ättika om man vill ha ännu mer brännande känsla.

Drunk bowl? :D

• Detta låter kul. Finns det något preliminärt datum?
  • Drexxl wrote: »
    ...Får se om jag kan hitta en lösning för all alkohol.

Etanol och vatten är helt blandbara, så det är bara blanda en lösning
  • Däremot är inte etanol och min stackars systerson helt blandbara.
    Däremot är inte etanol och min stackars systerson helt blandbara.
    Antog att han skulle ha med och bjuda motståndarna...
  • om det ska vara alkoholfokus tycker jag ni ska bjuda in BeerBeer

Låter ju helt klart som något för finalen?

• brocCooLi wrote: »
    om det ska vara alkoholfokus tycker jag ni ska bjuda in BeerBeer
    För mig kommer fokus ligga på bloodbowl, och då kanske beerbeer inte är optimal.
  • Hej hej!
    Fokus på blood Bowl.

Gjorde en priskoll, så kör vi en ny headcount efter det. Minst 10 Pers måste vi bli.

Datumen är mellan 1/1 t o m 31/3.
    24h
    Del i sunkhytt fast ovanför bildäck.
    Buffefrukost, buffelunch, buffemiddag.
    4 timmar i konferensrum.

830 spänn per skalle.

Man förlänger konferensrum vistelsen med 40 spänn per skalle och timme.
    Dvs dryg 1200 spänn totalt.

Man kunde göra en hel del på priset/upplevelsen kändes det som.
    T ex ta bort lunch och eller middag och köra konferenskäk till spelrummet istället.
    Bokar man konferensrummet hela vistelsen tror jag man kan pruta en del där med, men:

Det landar iaf däromkring 1200 minst, vilket gör det till en ganska dyr turnering jmf med andra.
    Är folk fortfarande på så går vi vidare med NAF anmälan.

Vänligen
    Martin
  • Är fortfarande intresserad men följande kommer spela roll för mig:
    1. Datum och åker vi redan på fredagen spelar avgångstid stor roll.
    2. Hur reglerna för rerolls ser ut.
  • Gick det att enbart hyra konfarum så får alla ordna egen mat osv? Kanske känns lätte för folk då?
  • Priset tycker jag är helt rimligt om man hade räknat med att bo på hotell på en annan turnering.
Sign In or Register to comment.