Slippery When Wet!
Med vårens antagande i februari vill vi åka båt till ett fjärran land och spela blood Bowl cup. På båten.
Razta styr lokal kickoff tabell som funkar på Östersjön, eller "The Baltic Sea".
Vilka är på?
Möjligheterna är oändliga..
Razta styr lokal kickoff tabell som funkar på Östersjön, eller "The Baltic Sea".
Vilka är på?
Möjligheterna är oändliga..
Comments
Det här låter som en skitkul idé.
Jag är på.
/Razta
"perfekt sjö för å spela boll"
"Vågigt" Slå en d6 i start av varje turn, 1, båten "gungar" till vänster, flytta alla spelare ett steg till vänster. 2-5 Ingen våg. 6 båten "gungar" till höger. Flytta alla spelare ett steg.
"Storm" rulla en scatter dice i början på varje runda och flytta alla spelare ett steg åt det hållet. (För mycket?)
Istället för PI: "Kö till kareoken" 1 d6 random spelare för varje lag kommer sent, desssa spelare får göra move från "ingångsrutan" (sidlinje rutan som är jämn med fall-lucke rutan på varsin sida av spelplanen) en spelare per runda tills laget har 11 spelare på plan.
Istället för Throw a rock: "Springer till Tax-freen" Spelare, utmäts som Throw a rock, är borta denna drive. Har druckit lite för mycket mintu ur tax-free flaskan så får really stupid resten av spelet.
Obligatorisk shot vid reroll använding!
Kör ni den ohälsosamma varianten jag och kusinen körde i fjällen, där detta även gäller för reroll skills, går det väldigt fort utför.
Man behöver ju inte använda rerolls/skills...
Kan ju köra en alternativ "shotkontring" att, tillfälligt, sätta Loner på spelaren för att få använda reroll.
Ska kolla om jag hittar, kan vara kul att bli inspirerad av.
Skojigt initiativ!
Drunk bowl?
Etanol och vatten är helt blandbara, så det är bara blanda en lösning
Låter ju helt klart som något för finalen?
Fokus på blood Bowl.
Gjorde en priskoll, så kör vi en ny headcount efter det. Minst 10 Pers måste vi bli.
Datumen är mellan 1/1 t o m 31/3.
24h
Del i sunkhytt fast ovanför bildäck.
Buffefrukost, buffelunch, buffemiddag.
4 timmar i konferensrum.
830 spänn per skalle.
Man förlänger konferensrum vistelsen med 40 spänn per skalle och timme.
Dvs dryg 1200 spänn totalt.
Man kunde göra en hel del på priset/upplevelsen kändes det som.
T ex ta bort lunch och eller middag och köra konferenskäk till spelrummet istället.
Bokar man konferensrummet hela vistelsen tror jag man kan pruta en del där med, men:
Det landar iaf däromkring 1200 minst, vilket gör det till en ganska dyr turnering jmf med andra.
Är folk fortfarande på så går vi vidare med NAF anmälan.
Vänligen
Martin
1. Datum och åker vi redan på fredagen spelar avgångstid stor roll.
2. Hur reglerna för rerolls ser ut.