Saxat från bb2's devblog. Ganska ouppdaterad plats i övrigt. Ain tycker jag inte är jätteviktig, möjligtvis som introduktion till spelet för nybörjare. Framförallt hoppas jag att det blir lrb6/crp rakt ut, av och igenom. Det har de inte kommenterat överhuvudtaget.
För mig är som sagt AIn det viktigaste. Det var många bra idéer i diskussionen, men jag antar att cyanid inte bryr sig så mycket om det uppkommer kostnader. Men nu har vi vampyrer som aldrig hypnotiserar och bombare som aldrig bombar. Inte så kul.
För uttalet rekommenderar jag Star Trek the original series. Kirk har ett antal kvinnliga adjutanter med den titeln, så han uttalar ordet i varannat avsnitt i säsong ett.
Efter lite Twitterinlägg från Cknoor och Focus Home Interactive verkar det som att vissa nya (av Cyanide) påhittade regler inte kommer att gå att stänga av i ligaspel. Mao så verkar det som att man inte kan spela ligaspel på det sätt som vi är vana med (tom i BB1). Sista ordet i frågan är säkert inte sagt, men man kan kolla in Cknoor's twitter om man är intresserad.
Comments
Jag gillar att blocktärningarna syns på planen och att stunties och big guys avviker rejält storleksmässigt.
Jag tycker det ser hur bra ut som helst.
http://www.bloodbowl-game.com/
Mig veterligen har det snurrat runt lite olika varianter, och hur uttalar ni Yeomen egentligen?
Jag mindes fel.