Blood bowl 2 nyheter

2456

Comments

• Det vore alldeles för listigt, så kan vi inte ha det.

Om inte annat så tycker man ju att BB1 borde vara en base-line att använda, och alla ändringar därifrån som options (plus massvis med bugfixar naturligtvis).
  • Ge oss ett CRP spel rakt av och strunta i allt annat trams. Sånt kan de släppa i extra editions istället för sådant som borde finnas med från början.
  • Ageingreglerna blir slutligen optional i PvP-ligaspel, och Cyanide visar att de minsann kan lyssna på ett halvt öra. Saxat från Cyanideforumet:

Hi there,
    I have some news to share! We discussed a lot about the subject in the last few days, taking into account all your remarks. After some thought, we decided to make the ageing system optionnal for the multiplayer leagues.
    As a league administrator, you'll be able to decide if you want to run your league with the ageing system or not. So when you play in a league with the ageing option activated, your players will age and then will retire (and their years of career will be displayed as well as their retirement time). And when you'll play in a league whithout the ageing option activated, your players won't get old (and nothing will be displayed).
    Please note that in the solo leagues, the ageing system will remain mandatory.
    If you have some questions, about the new ageing system, feel free to ask.
  • Finemang!
  • Trist att de lägger tid på att utveckla onödiga saker över huvudtaget istället för ett komplett spel..
  • Mhmm... komplett som... tja, ni vet... med GRODOR! Sluta mobba Slann! *hytter med näfven*
  • Men det fortsätter vara obligatoriskt i solospel. Undrar hur de resonerar. "Det är dåligt om spelare får välja själva hur spelet skall fungera. Det kan bli för individanpassat och roligt för den enskilda individen."
  • De vill ju att solospelet ska vara en kampanj med någon sorts storyupplevelse, så jag antar att de ser det som viktigt för sin vision.
  • Ergo: det borde finnas flera olika sätt att spela på. Men extra modes kostar ju tid och pengar för utvecklarna.

Lustigt nog tycks de allt som oftast spendera mer tid på sina egna privata tankar kring Blood Bowl än de faktiska regler som finns. Ett gott exempel är ju realtidsversionen i Blood Bowl 1. Jag ser framför mig hur de trodde att de livade upp ett dött spel. När man ska välja speltyp i menyn är det antingen en animerad färgglad gubbe (ny version med realtid) eller en stelt stillastående gubbe i bronsfärg (klassiskt läge) som möter en. Säger ganska mycket om hur utvecklarna såg på saken. Jag hoppas att de gör som de lovat och lyssnar mer på communityt. Det finns en intervju som grabbarna på podcasten Orcacola-cast gjort med en developer. Värd att lyssna på.
  • Nu kommer Pellevin inte att hålla med mig här, men vore det inte vettigare att använda de resurser de använt på AIn (under förutsättning att den är kass, men det törs vi nog utgå från) till annat vettigt?
  • Pidpad wrote: »
    Nu kommer Pellevin inte att hålla med mig här, men vore det inte vettigare att använda de resurser de använt på AIn (under förutsättning att den är kass, men det törs vi nog utgå från) till annat vettigt?
    Om man utgår från att alla bara spelar online så har du rätt. Men det finns ju FUMBBL till. Om du däremot vill sitta hemma och leka med dig själv är AIn jätteviktig, och där har du marknadssegmentet som saknar konkurrens.
  • Pellevin wrote: »
    Pidpad wrote: »
    Nu kommer Pellevin inte att hålla med mig här, men vore det inte vettigare att använda de resurser de använt på AIn (under förutsättning att den är kass, men det törs vi nog utgå från) till annat vettigt?
    Om man utgår från att alla bara spelar online så har du rätt. Men det finns ju FUMBBL till. Om du däremot vill sitta hemma och leka med dig själv är AIn jätteviktig, och där har du marknadssegmentet som saknar konkurrens.

Jag håller med @Pellevin. Enda anledningen jag skulle spela BB2 är just mot AI eller någon story, för övrigt spel är FUMBBL överlägset.
  • Mja. Om resurser används på rätt sätt så borde ju BB2 kunna blivit/bli precis lika bra som FUMBBL och se snyggare ut. (Hur svårt ska det egentligen vara att fixa alla skills rätt och alla lag+star players?)

Personligen har jag aldrig spelat en enda match på FUMBBL, så att säga att allt online spel ska ske där är inte heller helt genomtänkt.

Utan Orca-Cola tvivlar jag på att jag börjat spela turneringar och utan Cyanides version (som är en bra bit från perfekt) så hade inte Orca-Cola funnits.
  • Lite nyheter från utvecklarna. Denna gång info om det nya ligasystemet.

http://bloodbowlgame.tumblr.com/
  • Pidpad wrote: »
    Personligen har jag aldrig spelat en enda match på FUMBBL, så att säga att allt online spel ska ske där är inte heller helt.
    jag säger ju inte att allt onlinespel körs på FUMBBL. Det jag säger är att offlinespelet körs med Cyanid.
  • Pellevin wrote: »
    ]Om man utgår från att alla bara spelar online så har du rätt. Men det finns ju FUMBBL till.

Nog tycker jag att det ser ut som du säger att online spel ska köras på Fumbbl.

• Du misstolkar det jag säger. Jag menar att det går att spela online på fler plattformar än cyanid, men offline är de såvitt jag vet ensamma om på marknaden.
  • För ett halvår sedan var release date den 29 maj. Nu ser jag att det är i juni 2015 på steam. Någon som vet ett mer exakt datum?
  • Jag tror det florerar åtminstone tre olika datum. Amazon England och Frankrike har olika releasedatum. Och utvecklarna är tysta.

Jag tror tyvärr vi får hoppas att det finns i handeln till jul...
  • Ju längre de håller på det desto färre buggar borde det finnas. Jag har inte bråttom.
  • Tack för svaret. Hoppas det inte dröjer allt för länge och att det nya spelet får fler folk att börja spela vanliga blood bowl. :)
  • Nu har de släppdatum! 22:a September!
  • Och ny video:

• Jag gillar det. Anledningen att spela i detta format istället för på brädet eller fummbl är väl att något i denna stilen. Då kan det till och med vara överkomligt att det finns begränsat med raser.

Fast det kräver ju fortfarande att de lyckas med funktionalitet, regelimplementering och AI för att det ska vara intressant. Där har inte Cyanide en bra facit hittills.
  • helllstrom wrote: »
    Nu har de släppdatum! 22:a September!

Va??? Uselt.
  • Och nu har de börjat ändra reglerna verkar det som. Precis vad jag har varit rädd för hela tiden.
    Hyfsat harmlös ändring, men om de stannar vid den blir jag väldigt överraskad.
    http://forum.bloodbowl-game.com/viewtopic.php?f=61&t=4811
  • Om de gjort det med flit, och behåller ändringen, minskar min motivation att köpa spelet.
  • Det är ju Narrowing med AV8. Vi kör ju det och alla coacher har genast inte gått över till Humans. Jag känner väl att de kan få AV8 eftersom de fukkar 50% av alla duckar och då hamnar i KO eller värre-båset 50% av de gångerna. Rent empiriskt alltså.
Sign In or Register to comment.