@Drexxl Block, Dodge, Guard mm. Vanliga skills som fås precis som alla andra skills men de ökar ditt TV med 10k extra. Misstänker att många TOs som ger pengapott för skills kommer ta 30 för Block men bara 20 för Fend tex.
om jag plockar upp bollen nära motståndarens endzone och har tillräckligt med steg kvar för att göra mål, stall:är jag då? Kan jag i så fall, för att undvika det, gå en ”omväg” fram till bollen för att inte ha steg kvar?
Jag är inte helt imponerad av något av alternativen eller regeln i sig.
@Bitter Tror den endast gäller om du startar din aktivation med bollen i handen och kan gå i mål utan att slå tärning.
Edit: En sak jag inte gillar är att om man "går för långt fram för tidigt(tm)" så kan försvaret välja att gå undan och öppna en gata åt en. Och då får man välja mellan att riskera en sten i skallen eller göra mål tidigt. Det kan gynna försvaret att inte ens försöka försvara.
Aktivera en annan spelare, handoffa till den, ramla med förra bollhållaren. Det dräller av lösningar. Skitregel. Det blir mer konstlat nu. Men OK. Kul att pusha in i stalling.
Jag hörde att vissa anser att det blir jättelätt att göra 1ttd med Grak & Crumbleberry och deras pick me up. Detta eftersom det är oklart om Grak's movement också spenderar Crumbleberry's movement eller inte.
Grak startar på LoS med Crumbleberry bakom sig (så C. är inte markerad). När C. fått bollen plockar Grak upp honom, går 5 steg och sätter ner Crumbleberry framför sig. Sedan går Crumbleberry 5 egna steg och rushar 2 gånger in i mål. Totalt 2 tärningsslag på 2+ för själva springandet.
Till det kommer tärningsslag för att ge Crumbleberry bollen och om det behövs även öppna väg för Grak (fast med Dodge+Break Tackle är han rätt bra på att ta sig igenom utan hjälp) och/eller C.s Stunty-dodgar precis vid end zone, men mycket av det måste ju till för en vanlig OTT också.
Säkert nån annan störig jävel som redan märkt det och kommenterat men regelskrivningsfail på Zolcath the Zoat (som för övrigt blivit riktigt bra, kanske mega):
Menar de att specialaren gör någon Distracted eller är vi tillbaka i att det finns tusen sätt att skriva allt eller många närliggande statusar?
Jag är väldigt glad i att nya passningsregeln inte innebär att bollen automatiskt går iväg på 2+, utan att wildly ersatts av fummel. Det är väldigt trevligt. Gör ju dessutom safe pass snäppet bättre (även om läget sällan är sådant att det är lugnt att behålla bollen på kastaren, när man väl bestämt sig för att passa).
Så, nu har jag sagt något positivt om nya utgåvan. Ser fram emot att upptäcka fler saker och bli kär i den här utgåvan också.
Jag tycker det här verkar kunna vara den bästa någonsin på riktigt faktiskt. Lagbyggena ser konstiga ut på sina håll men vi har inte hunnit testa än och man kan inte säga för mycket alldeles för förhastat.
Comments
@Drexxl Block, Dodge, Guard mm. Vanliga skills som fås precis som alla andra skills men de ökar ditt TV med 10k extra. Misstänker att många TOs som ger pengapott för skills kommer ta 30 för Block men bara 20 för Fend tex.
Edit: Block, Dodge, Guard, och Mighty Blow.
Kul för orcher vars nya gimmick är guardspam, att guard blir dyrare hehe
Eh...
hade missat denna pärla.
Vilket sammanhang? Jag trodde att de hade gjort den 16-sidiga överflödig.
Såg ut som en omgjord Prayers to Nuffle tabell. Det var på en tabell med Treacherous trapdoors och Greazy Kleets. Men jag vet inte sammanhanget.
va? men finns ju ingen prayers to nuffle? och kick off tabellen hänvisade inte till någon annan tabell.
@DavidD nya mvp regeln är att nominera sex stycken
@pedda @brocCooLi Kanske någon udda tillvalsligaregel som aldrig kommer se dagens ljus?
Det finns prayers to nuffle som investment, 10k per rull tror jag
EDIT: Inducement heter det hehe
Tycker de rört till reglerna för Dribl&Drul. "May apply a +1modifier to the roll" för foul och stab. Vilket roll menar de där?
Är det som en mighty blow eller bara armor? FAQ direkt!
Vi har en roster builder: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X94evkAPo4IRJQngl8fYyQXLaj_DggSyabT3BfVWiuA/edit?usp=sharing
Source: https://www.reddit.com/r/bloodbowl/comments/1okp8f4/very_simple_roster_builder_for_bb2025_based_on/
Men vafaaaan!
Lite fundering kring stalling:
om jag plockar upp bollen nära motståndarens endzone och har tillräckligt med steg kvar för att göra mål, stall:är jag då? Kan jag i så fall, för att undvika det, gå en ”omväg” fram till bollen för att inte ha steg kvar?
Jag är inte helt imponerad av något av alternativen eller regeln i sig.
@Bitter Tror den endast gäller om du startar din aktivation med bollen i handen och kan gå i mål utan att slå tärning.
Edit: En sak jag inte gillar är att om man "går för långt fram för tidigt(tm)" så kan försvaret välja att gå undan och öppna en gata åt en. Och då får man välja mellan att riskera en sten i skallen eller göra mål tidigt. Det kan gynna försvaret att inte ens försöka försvara.
Nä, då slår du ju ett slag för att plocka boll. Då är det inte stalling.
Ah, okej. Hade inte texten framför mig. Det är vid aktivering alltså.
Fortfarande upprörd.
@Ionas du kan ju även välja att pusha motståndaren inrange, för att tvinga fram ett mål eller stallingslag…..
Fast är man på den nivån så är detrå skicklighet från försvaret...
Gör en 6+ dodge med en zombie innan du aktiverar din coola varulv med bollen, problem solved.
eller ställ upp en screen av dina egna spelare framför så att du inte längre når fram med bollhållaren utan en rush.
Aktivera en annan spelare, handoffa till den, ramla med förra bollhållaren. Det dräller av lösningar. Skitregel. Det blir mer konstlat nu. Men OK. Kul att pusha in i stalling.
Jag hörde att vissa anser att det blir jättelätt att göra 1ttd med Grak & Crumbleberry och deras pick me up. Detta eftersom det är oklart om Grak's movement också spenderar Crumbleberry's movement eller inte.
Jag tror inte att det är riktigt så illa. Är ändå en del rull.
Men vore kul att se matematiken kontra att pusha en catcher.
Jag noterade också att Break Tackle fick en stor boost. Vampire blitzers som dodgar in i en normal cage på 3÷! Chaos warriors, ogres m.fl. på 4÷!
Om ingen står ivägen:
Grak startar på LoS med Crumbleberry bakom sig (så C. är inte markerad). När C. fått bollen plockar Grak upp honom, går 5 steg och sätter ner Crumbleberry framför sig. Sedan går Crumbleberry 5 egna steg och rushar 2 gånger in i mål. Totalt 2 tärningsslag på 2+ för själva springandet.
Till det kommer tärningsslag för att ge Crumbleberry bollen och om det behövs även öppna väg för Grak (fast med Dodge+Break Tackle är han rätt bra på att ta sig igenom utan hjälp) och/eller C.s Stunty-dodgar precis vid end zone, men mycket av det måste ju till för en vanlig OTT också.
Prayers to Nuffle är knasiga och bör undvikas i alla turneringar.
Bugman som inducement är nära 100% en stoppad one turn attempt, vilket är en märklig grej att kunna göra kanske.
Team mascot är 4+ reroll som får använda team reroll om den missar, för 25k. Låter som autoinclude för många lag om den tillåts.
Vad gör Bugman för att stoppa 1tTD?
Säkert nån annan störig jävel som redan märkt det och kommenterat men regelskrivningsfail på Zolcath the Zoat (som för övrigt blivit riktigt bra, kanske mega):
Menar de att specialaren gör någon Distracted eller är vi tillbaka i att det finns tusen sätt att skriva allt eller många närliggande statusar?
Jag är väldigt glad i att nya passningsregeln inte innebär att bollen automatiskt går iväg på 2+, utan att wildly ersatts av fummel. Det är väldigt trevligt. Gör ju dessutom safe pass snäppet bättre (även om läget sällan är sådant att det är lugnt att behålla bollen på kastaren, när man väl bestämt sig för att passa).
Så, nu har jag sagt något positivt om nya utgåvan. Ser fram emot att upptäcka fler saker och bli kär i den här utgåvan också.
Jag tycker det här verkar kunna vara den bästa någonsin på riktigt faktiskt. Lagbyggena ser konstiga ut på sina håll men vi har inte hunnit testa än och man kan inte säga för mycket alldeles för förhastat.
Och sånt kan ändras ganska lätt (lex swarming UW)