GothBowl XLVIII (18:e April 2025, Göteborg)
Hej alla,
oändligt kort varsel, trots att jag pratat om detta lite innan. Dags igen för turnering på GothCon.
Det blir en heldagsturnering med fyra rundor kvalspel (i traditionsenligt Blood Bowl format) och de fyra i toppen transporteras in i en grotta fylld med allehanda kistor och monster och får strida om vem som återigen skall koras vinnare av GothBowl-pokalen (i en fyra-manna Dungeon Bowl match).Varje coach spelar med samma lag i hela turneringen.
Antal spelare: Vi behöver begränsa oss till 20 personer.
Kostnad: Inget utöver inträde till GothCon, som ligger på 350kr.
NOTERA: Föranmälan är öppen, så för er som vill vara där hela konventet kostar det just nu enbart 500kr. Osäker hur länge detta gäller dock.
Priser: Top 40% av spelarna får var sitt tärningsset från GW Organized play - kittet för 2024.
Anmälan: Skall ske via GothCons anmälningsforumlär för arrangemanget.
Notera: Turningen hålls alltså på fredagen, den 18.e April.
Det kommer att vara en lång dag och vi kommer att ta pauser mellan rundorna för att orka hela dagen. Säkra att ni tar med er vatten eller annan dricka.
SPELSCHEMA
Samling och incheckning: 09:00-09:30
Runda 1: 09:30-12:00
Lunch: 12:00-13:00
Runda 2: 13:00-15:30
Runda 3: 15:45-18:15
Middag: 18:15-19:15
Runda 4: 19:15-21:45
Första Prisutdelning: 21:45:22:15
Dungeonbowl final: 22:15-01:00
Andra Prisutdelning (pokalen): 01:00-01:10
Dungeonbowl finalen kommer ske med fyra spelare, och vi följer reglerna som finns i Almanac 2021.
Har man inte tillgång till dessa kommer vi att ha en kort regelgenomgång på plats.
Comments
Jag kommer men som vanligt har mina figurer klaustrofobi och kan ej vara med i grottorna
jag är lite sugen faktiskt. går det att låna ett snotling-lag om jag ej hinner fixa klart mitt egna?
Sugen, ska kolla tillgänglighet
Låter som härlig galenskap!
Hoppas det blir en fullsatt dag :)
@brocCooLi Jag kan kolla med Simon om han har målade snotlings.
Archie
Roligt aprilskämt, men när kommer riktiga regler 😜
@Tobes Bah. De är ju nästan så bra de kan vara. Enda ändringen jag funderar på är att tillåta den inducement med fler spelare, nu när Underworld inte längre får swarming.
Archie
Det ser ut som att eventet försvunnit på GothCons hemsida när jag uppdaterade innehållet.
Figurspelsansvarig behöver godkänna så det kan ta en dag innan man kan anmäla sig via GothCons hemsida.
Archie
inget naf @Zimonyi ?
Jag skall försöka ordna, men är sent ute.
Archie
skicka in nationalbollen samtidigt då
Jag är anmäld💪🏻
Jag är anmäld!
Ska man skicka in sitt lag någonstans eller kommer det köras med hjälp av Tour play och man ska registrera sig?