Swedish Nationals 2025 1-2 February Sala, Sweden

1101113151618

Comments

• Lite förvånad att ingen tog slann. Var ett av mina topp-val. Med extra secondary såg de extremt bra ut.

• eller stacking. men jag tog stacking ifrån duckis, annars hade han nog spelat slann.

• @sirvejlance - Jag testade dem och ja, de var rätt bra. Håller med att det är märkligt att ingen tog dem.

• Finns det nån som har 7 eller fler Guard?

Isf hur många?

• Jag har bygg en tableau där rosters kommer släppas anonymiserat - tror inte ranta behöver frist då. Sen offentliggör jag alla namn där när ranta stänger omröstningen.

Måste importera data och hinner tidigast ikväll och senast imorgon.

• Grymt det är ju sjukt roligt 🤓

• edited January 18

@sirvejlance @Frantic

Jag lobbade stenhårt för Slann för vårt lag. Aldrig sett ett bättre regelpaket för dem. Tyvärr ville mina kamrater helst spela annat och jag ansågs inte kompetent nog för Slann. Stockkonservatismen segrade. 😔

• Spännande ska det bli och sjukt kul. Många minnesvärda matcher och situationer som kommer ske. Om jag räknar rätt och allt flyter på så kommer 432 matcher spelas i Sala den helgen. Ni är varmt välkomna allihopa.

Nu ser vi till att det blir en riktig upplevelse. 😍

• edited January 18

@Ionas jag förstår… slann är speciella ena matchen tycker man de är bästa laget som finns och i nästa match så funderar man hur alla rr kan försvinna på en turn och man funderar på varför de ens existerar 😅

• @grumplekins - oh vad jag "F5:ar" just nu :D

• Som utlovat.

Visas med fördel i helskärmsläge (knapp nere till höger).

Kan inte gå i god för att man inte måste bläddra en massa på telefon, men en laptop/platta bör funka bra.

Tar också glatt emot feedback på utformningen - tänkte göra fler såna här framöver.

https://public.tableau.com/app/profile/jan.salomonsson/viz/shared/6PK6Q97CJ

• Jag lyckades klanta till det med Elven Union Catcher pga mänsklig faktor - där står Nerves of Steel med som stackad på alla. Har fixat i min grunddatabas men kanske inte orkar fixa det i den här för då måste allting byggas om. Förädling kan pågå i all evighet.

Funkar det för er att låtsas att det är rätt i den publicerade? Tror ytterligare ombyggnation kanske kostar er öl.

• edited January 18

@grumplekins - Jag klarar av det iaf. :D Tack för att du orkade :)

Edid: har inte kollat lagen än så jag räknar kallt med att det är det enda som är felet ;)

• Jag börjar checka lite. Squad 1 team 3 ser lite knas ut? två skills bara?

• edited January 19

Kul spridning av raser.

• Tack för hjälpen alla, jag bygger om ändå idag och skickar en ny lista sen

• den är lurig - de har fått block, men då triggar min sökning eftersom "block" ingår i "Animostity (Big Un Blocker)".

Jag får hitta på nån fiffig lösning där för framtiden.

• Har uppdaterat tableaun, byggt lite fiffig lösning och tjofaderittan.

Om vi vill kan vi ha den här till ranta framöver i någon form, kanske till och med med historiska turneringsroster sparade…

• Nästa projekt är lite statistik om antal förekomster av starplayers, hur folk byggt olika lag osv. Men det blir inte nu.

• Bra jobbat Grumple! Bränn inte ut dig innan SM bara!

• Riktigt bra jobbat! Detta uppskattas av oss alla.

• Japp det är riktig lyx och ögongodis. Fasen vad många bra rosters det är 😅😅

• Hmmm, jag får bara upp 22 lag genom min ipad.

Gissar att det är vad du nämnde Grumple med problem att titta mobilt?

Håller med om rosterna!

Jösses vad jag känner att mitt bygge blev fel… :-(!

• edited January 20

Vi är två spelare kort och undrar om det skulle finnas två spelare där ute som inte har nått lag men ändå vill komma spela? (Löst sig)

• Bara jag som har lite problem med sidan?

När jag klickar på länken kommer jag till:

Som ni ser så är det inte rätt roster som visas, väljer jag exempelvis squad 1 (eller någon annan) så får jag inte se några rosters alls. Jag kommer dock åt dem men bara om jag sorterar "By Star player", då kan jag se dem.

• @Frantic jag har samma fel/problem..🤷‍♂️

• Verkar som att det inte finns något sätt att sortera efter squad nu, bara race och star players.

Sign In or Register to comment.