@sirvejlance jag tycker det kan vara ok beroende på tydlighet på figurer men najs att komplettera med positionsgummiband om du har Charlie victor skill rings.
Eller så gör man som jag och använder de gamla ringarna från Charlie Victor som ändå aldrig stannar på basplattan och istället blir hängande som en skrymmande hula-ring runt anklarna och därmed visar basfärgen.
Tråkigt att bäst dressed inte är individuellt. Man trodde ju dock det var invididuellt. På grund av att det stod winner is crowned, inte winner's. Jag som har suttit och gjort en cosplay. Jahapp. Mindre att ta med sig då. Och Bra att man fick reda på det innan man beställde mer saker
Jag skulle behöva jämföra med en linjeman också egentligen för att vara säker, men jag skulle tycka att det var tydligt nog förutsatt att du pekar ut det före matchen.
Jag tänkte mest att håret på en blitzer ska skilja sig tydligt från håret på en lineman om det ska användas som ett kännetecken. Om det är så att "Den som ser ut som en lineman men har dodge är egentligen en blitzer" då skulle inte jag tycka att det är tydligt nog.
Om man vill vinna så. Tycker ändå det är fel informerat om det. För med hur det är skrivet borde best painted också vara squad vilket det inte är. Men best dressed är squad
visst, en håller i en boll men jag tycker ringen förvirrar lite, på avstånd och efter ett gäng bärs hade jag blivit förvirrad av det där. Jag hade hellre sett en röd bas och en gummisnodd eller att du hänger dodgeringen på blitzern.
Comments
Tror det är fixat nu, hojta annars.
Kommer tillkomma en squad pga ojämnt antal squads. så slutresultatet kommer vara 48 Squads.
Fått in den i tableaun.
Falskt alarm :)
Starplayers:
Mighty Zug x11
Ivan "the animal" x8
Wilhelm Chaney x7
Karla von Kill x 7
Ivar Eriksson x6
Akorne x 4
Rumbelow x 3
Helmut x3
Gloriel x3
Scyla x2
Glart x2
Fungus x 1
Black Gobo x1
Puggy x 1
Grak & Crumbleberry x1
Ripper x 2
Spleenripper x 1
Coolt!
Bara 1 Ripper!
men 61 lag med star player, betyder att fler än hälften spelar utan. Inte helt galet ändå!
Tror @Oberwald_1s lista är lite off, det är 11 Zug (min tableau fick vyer för breakdown för stjärnor och ras tidigare pga tråkiga arbetsuppgifter).
Men endast 4 som vet att Akhorne rules….
Riktigt kul att se Akhorne representerad så pass mycket. 🙂
If you arrive to sala on Friday go to this place if you want to eat and drink some beer.
Im guiding everyone there that arrive
Resturant: Mat och Prat
Adress: Brunnsgatan 26, 733 31 Sala
@Smulzer samma sov lokal som förra året?
@KaithOEX japp
Sovlokal :borgmästaregatan 1
Dagen för spel närmar sig
Vill bara påminna om några saker
Målartävling kommer det vara.
Best Dressed gäller hela Squad.
Tydliga markeringar för vad en spelare är för något. Basmarkering eller nått annat tydligt sätt om man använder skillrings.
Line grå/Svart , Catchers Gula osv.
Kom ihåg att det finns minderåriga i lokalen!
Ingen alkohol får tas med in. Bar öppnar kl 15
Se till att ha kul!
hårfärg på figuren,( blitzer röd, catcher gul thrower vit, Lino svart)? tillräckligt tydligt om man använder skillring på basen, som täcker baskanten
@sirvejlance jag tycker det blir tydligt.
Jag personligen tycker det beror på hur mkt hår figuren har :).
en liten tofs/fjädrar osv är inte tillräckligt för att jag ska se skillnad på avstånd. Jag föredrar att hela ringen är i den färg den ska vara .
@sirvejlance jag tycker det kan vara ok beroende på tydlighet på figurer men najs att komplettera med positionsgummiband om du har Charlie victor skill rings.
Eller så gör man som jag och använder de gamla ringarna från Charlie Victor som ändå aldrig stannar på basplattan och istället blir hängande som en skrymmande hula-ring runt anklarna och därmed visar basfärgen.
Tråkigt att bäst dressed inte är individuellt. Man trodde ju dock det var invididuellt. På grund av att det stod winner is crowned, inte winner's. Jag som har suttit och gjort en cosplay. Jahapp. Mindre att ta med sig då. Och Bra att man fick reda på det innan man beställde mer saker
@KaithOEX Se till att laget klär ut sig också då, de måste ju inte ha samma höga ambitionsnivå som du.
@coma @83wotan @Pertan
Hårfärg och en fångar en boll, med samma skill. Ser man vad som e vad?
@KaithOEX Dina lagkamrater kan klä ut sig till varandra! ;)
Jag skulle behöva jämföra med en linjeman också egentligen för att vara säker, men jag skulle tycka att det var tydligt nog förutsatt att du pekar ut det före matchen.
@Duckwing Jag har inga skills på nåt annat än blitzers och catchers. Så de är enkla att se iom inga skill rings
Jag tänkte mest att håret på en blitzer ska skilja sig tydligt från håret på en lineman om det ska användas som ett kännetecken. Om det är så att "Den som ser ut som en lineman men har dodge är egentligen en blitzer" då skulle inte jag tycka att det är tydligt nog.
Fair enough, for your your eyes only 😊
Det ser bra ut :)
Om man vill vinna så. Tycker ändå det är fel informerat om det. För med hur det är skrivet borde best painted också vara squad vilket det inte är. Men best dressed är squad
snygga!
visst, en håller i en boll men jag tycker ringen förvirrar lite, på avstånd och efter ett gäng bärs hade jag blivit förvirrad av det där. Jag hade hellre sett en röd bas och en gummisnodd eller att du hänger dodgeringen på blitzern.