Peking Winter Bowl (4-5 jan)
Somliga har kanske noterat det förut, men för tydlighets skull kommer en blänkare även här.
Vad: 2-dagars NAF-turnering med SM-regler
Var: Spelens hus, Slottsgatan 133, Norrköping
När: 4-5 januari 2025.
Hur: Fyll i Lars googleformulär för att anmäla dig. Länk kommer att distribueras här, på discord och facebook. Tourplay är öppet: https://tourplay.net/en/blood-bowl/peking-winter-bowl-25-gen-rep/
SCHEDULE
==========
Day 1
--------
09:00 Welcome/registration
09:30 Round 1
12:00 Lunch, on your own
13:15 Round 2
15:45 Break
16:00 Round 3
18:30 Joint dinner
Day 2
--------
09:00 Opening, Day 2
09:30 Round 4
12:00 Lunch, on your own
13:15 Round 5
15:45 Break
16:00 Closing ceremonies
16:30 Trip home
Anmälningsavgiften är 100kr om den swishas till Lars före Hacke Hackspett visas i rutan på julafton. Därefter 150 kr. Lars nummer är 0763388336. Skriv PBB WINTER25 samt ert tourplay-id (om ni tror att Lars inte redan har stenkoll på vem du är i tourplay).
Anmälan godtas ända fram till dagen för eventet, men ju tidigare du anmäler dig ju gladare blir vi.
Ett antal "hemma hos"-sovplatser kommer att erbjudas för de som önskar övernattning och tål att sova på hårda golv. Annars finns det gott om hotell och vandrarhem i närheten för den som önskar lyxa till det.
Välkomna!
Comments
Kul! Jag är lite pepp på att försöka få till det.
jag lär dyka upp!
Intresserad
SM-regler spikade.
Tourplay är öppet och NAF-registrering är anmäld, anmälningsformuläret dröjer fortfarande ltie.
Lagen är synliga i Tourplay. Kanske är avsikten, men jag gissar att det inte är det
Vi brukar ha dem synliga @Bitter men jag tror jag stängde av det. Kanske var efter att du hade provat. Eller syns de nu i din vy?
Ok. Man ser den aktuella rasen, men inte själva laguppställningen. Så länge ni är glada så är jag glad.
Japp, det var tanken. Jag tycker det är kul om man får en liten teaser om vilka lag som kommer. Men finns det argument för att stänga av det också så är vi inte omöjliga att övertala.
Kommer alla att ta extra secondary?
Finns det någon anledning att låta bli?
Hmmmmm nä…
Lag som vill spamma primaries vill kanske inte vara tvugna att ta sin fulla allokering av secondaries. För man var väl tvungen att nyttja alla och inte byta någon mot primaries?
Man kan också vara pepp på att stacka, och tänker att det är bättre än en gratis secondary (med tvång att använda alla secondaries man kan).
Extra secondary tycker jag inte alls är självklart. Det beror väldigt mycket på vilket lag.
Flera lag har de flesta nödvändiga skills på primary, då blir stacking viktigare. Och så finns det byggen där +30k kan vara viktigt. Men var och en får väl resonera som den själv vill :)
Personligen har jag svårt att rättfärdiga 30k för en skill, speciellt när det redan är relativt snålt med skills.
I en singelturnering så blir det ju snarare 30k för 1 skill och 1 dubbel (som du får gratis av ett annat paket)
håller med, extra secondary är inget jag ens funderade på när jag byggde. faktiskt mer intresserad av att ta bort en skill för att få pengar.
Hade vart riktigt nice med ett schema så man kan försöka anpassa eventuell resa
Happy news everyone! Schemat är spikat, uppdaterat nu i huvudinlägget.
Lars berömda anmälningsformulär skrotas för denna gång. Kanske gör han en enkät ändå eller nåt senare... men för anmälan krävs endast registrering i Tourplay.
Golvyta erbjuds hemma hos några av de lokala spelarna för den som vill bo gratis.
13 registrerade, vore kul med någon mer!
Jag lurar på att åka ner om jag får till hundlogistiken. Är det någon bil som går ner mot Norrköping från Stockholm med plats i som man skulle kunna lifta med i så fall?
Jadå!
Grymt! Då ska jag fixa hundvakt bara. Hör av mig om det löser sig. Tack!
Jag ska försöka ta mig till peking. Logistiken ser lovande ut
Jag kommer nog ner till Peking Jag å
Anmäler mig preliminärt, behöver reda ut lite logistik och livspussel bara.
Hallå! Om man tar stat up paketet får man bara 7sp och 3 secondarys.
tror inte det ska vara så om man följer SM reglerna ?
Är det nån som vill dela hotellrum?
Jag kommer!
wooohoooo!!! \o/