Hej, Peking BB är alldeles överväldigade över det stora intresset för Winter Bowl. Vi trodde inte vi skulle behöva slå i taket och det gör vi väl fortfarande inte. Men för säkerhets skull så måste vi sätta ett deltagartak på 40 för fler än så tror vi inte att vi kan hantera i lokalen. Just nu är det 30 anmälda spelare varav 24 har betalat också.
Alltså, anmälan håller öppet fram till fredag, men vi har max tio platser kvar. Skulle intresset vara så stort att vi når taket så gäller först till kvarn på betalningen.
@LasseWallner planerar en gemensam middag på lördag på beer and burgers eller nåt sånt. Traditionsenligt för PBB. Ni som inte redan har anmält bu eller bä på den får gärna göra det så att bordsbokningen blir rätt.
Tipsar om att det är ganska dyrt att parkera utanför. Men det är väl som det är med det, ska man ha billig parkering så får man räkna med spårvagn. Annars är det gångavstånd från resecentrum.
På turneringens NAF-sida står det att jag vann "flest touchdowns". Det är förstås trevligt att vinna något sådant, men det stämmer inte riktigt överens med verkligheten. Var tanken kanske att det skulle stå att jag blev trea? Flest TD borde vara Melisqus. Om inte mina räknas dubbelt, för att jag gjorde dem med stil. :)
Comments
Hej, Peking BB är alldeles överväldigade över det stora intresset för Winter Bowl. Vi trodde inte vi skulle behöva slå i taket och det gör vi väl fortfarande inte. Men för säkerhets skull så måste vi sätta ett deltagartak på 40 för fler än så tror vi inte att vi kan hantera i lokalen. Just nu är det 30 anmälda spelare varav 24 har betalat också.
Alltså, anmälan håller öppet fram till fredag, men vi har max tio platser kvar. Skulle intresset vara så stort att vi når taket så gäller först till kvarn på betalningen.
@LasseWallner planerar en gemensam middag på lördag på beer and burgers eller nåt sånt. Traditionsenligt för PBB. Ni som inte redan har anmält bu eller bä på den får gärna göra det så att bordsbokningen blir rätt.
Jag äter gärna tillsammans.
Jag hänger gärna med ut och äter på lördagen.
Jag hoppar över den gemensamma middagen på lördagen
Är det nån som har en Zug och Ivar att låna ut?
Jag har en Zug i 3:ed om det är av intresse, när behöver du den? Har nog både målad och omålad.
Jag hittar inte Google formuläret, men hoppas tourplay o swish räcker som anmälan.
@sirvejlance Det gjordes en uppdatering här: https://forum.swebba.se/discussion/comment/70681/#Comment_70681 där det nämns att de skippar formuläret. Har du swishat och ett lag i Tourplay räcker det nog.
Korrekt som Mago säger
Topp!
Vad är adressen till lokalen?
Första posten säger
”Var: Spelens hus, Slottsgatan 133, Norrköping”
Jag förutsätter att det stämmer.
@Mago har koll :)
Tipsar om att det är ganska dyrt att parkera utanför. Men det är väl som det är med det, ska man ha billig parkering så får man räkna med spårvagn. Annars är det gångavstånd från resecentrum.
@d_rock När kommer ni öppna Tourplay så att man kan se hela rosters?
Lottning!
Lycka till idag!! Jag har lite turneringsabstinens, så posta resultaten
Går ju att följa "live" i Tourplay annars.
Här finner man alla info. Sjukt spännande första dag med Mellis, Bitter och Skuld i topp 🤓
Tack för en väl arrangerad turnering! Jättefin lokal och bra uppstyrt.
Tack!
Strålande människor och arrangemang!
Jag tror att mina glasögon är kvar i lokalen. Det är inte akut, jag behöver dem inte på det viset.
Någon som hittar dem och tar dem till Sala iaf?
Tack!!
Stort tack till alla arrangörer. Jättetrevlig turnering i en finfin stad.
Och stort grattis till @Melisqus som levererade på topp och satte 5-0-0.
Tack alla ni som kom och förgyllde vår blood bowl helg. Så roligt att få se högkvalitativ blood bowl i Spelens hus.
@Spelledaren dina glasögon är återfunna och kommer att medtas till Sala.
@d_rock
På turneringens NAF-sida står det att jag vann "flest touchdowns". Det är förstås trevligt att vinna något sådant, men det stämmer inte riktigt överens med verkligheten. Var tanken kanske att det skulle stå att jag blev trea? Flest TD borde vara Melisqus. Om inte mina räknas dubbelt, för att jag gjorde dem med stil. :)
@Bitter Eh, jag vet inte hur det gick till. Jag tar det vidare till Lars...
Ibland åker vissa priser vidare ner till folk som inte fick nåt annat pris, kan det vara förklaringen?
fast när en rapporterar in på NAF så bestämmer en helt själv. så det är Lasses fel.
Jag var i och för sig den som gjorde flest mål mot Lasse, så det kan ju vara det jag fick en hederstitel för. :)
Haha, ja så måste det vara. Nävars, @LasseWallner har nu åtgärdat det hela. Påstår han. Jag har inte verifierat.
Japp. Nu ser allting rätt ut.