World Cup 2027 committee

edited November 20 in Blood Bowl

Hej alla Blood Bowlers!

Den kommande omröstningen för att bestämma platsen för World Cup 2027 närmar sig, och vi behöver tre svenska coacher som vill representera Sverige i denna viktiga omröstning. Totalt 100 representanter från olika nationer kommer att delta i en kommitté där de kommer att diskutera de olika "buden" och slutligen rösta fram den bästa platsen för detta prestigefyllda evenemang.

För mer information om omröstningsprocessen och de deltagande nationerna, besök denna länk

Call for World Cup 2027 Bids – The NAF

Om du är intresserad av att representera Sverige och vara en del av denna process, vänligen anmäl ditt intresse i kommentarsfältet. Jag är beredd att ta en av platserna, men har vi tre extremt villiga coacher så kan jag kliva åt sidan.

Jag drar lott om det blir många intresserade.

«13

Comments

• jag känner lite samma som du Oberwald. jag kan ställa upp, men om andra vill vara med kan jag avstå plats.

• edited November 20

Jag är gärna med om jag får

lite ogenerad reklam för mig själv som kandidat:

• jag har gjort inledande arbete för en egen ansökan om VM - men gett upp pga kostnaderna
    • jag har redan läst allt referensmaterial på sidan där av eget intresse
    • jag är van vid den här typen av arbete från politiken

Så jag testar en ny ingång: jag är den perfekta representanten.

• Jag tar gärna en plats.

Jag vill inte vara bias, men jag tycker att landslagskaptenen även är en ambassadör för landet.

• Helt riktigt, men har kaptenen tid till båda sakerna?

• Jag tycker som bekant många saker så erbjuder mig att vara med vid behov men ser ut som att det finns tillräckligt många redan så se mig som en reserv. +1 på att vår kapten @kaju är en ambassadör för Sverige och passar därför bra att vara med och jag tycker även att det är rimligt att @Oberwald_1 är med som vår NAF-guru.

• Bra inputs, jag klubbar enligt förslagen. Jag @kaju och @grumplekins tar det. Med Coma och Brocs som reserver.

• Jag föreslår att vi öppnar en tråd här där vi kan rapportera och ta emot synpunkter.

det finns som jag ser det tre oerhört viktiga parametrar:

• hållbar plan - inte vatten över huvudet och inte ogenomtänkt
    • deltagarekonomi - inte hutlöst dyrt
    • trevligt ställe

i bästa fall kan de som gör uppgiften "representera en svensk folkvilja", dvs få uppdrag att förmedla och rösta i linje med det Swebba vill kollektivt

• Jag har väldigt stort förtroende för våra kombattanter. 😇👍

• @grumplekins bra och rimligt! Jag vill gärna slå ett slag för att det ej blir i en diktatur (alltså ett trevligt ställe) och att det blir i Europa :)

• Europa känns viktigt - kul för andra kontinenter att få vara värd men det blir väldigt många långa flygresor och det är varken ekonomiskt eller klimatvettigt.

Med trevligt ställe menar jag nog mer orten än landet men icke-diktatur är ju en grej!

• +1 för sunda värderingar och i Europa.

• Bra representanter!

Har Franrike haft EB eller WC? Annars känns det som en naturlig plats. Pressa fransoserna att anordna!

• EB har de haft, 2010.

• WC har varit i:

Amsterdam i Nederländerna.

Lucca i Italien.

Dornbirn i Österrike.

Alicante i Spanien.

• Fint att se att någon tar in det politiska och miljömässiga i resonemanget @grumplekins och @coma. Jag tycker dock personligen att det känns underligt att redan innan buden kommit in underkänna andra platser än europeiska länder som värdar. Ett arrangemang i Europa minskar ju det europeiska flygresandet men ökar resandet från andra delar av världen. Med tanke på det ökande deltagandet från t.ex. USA och Kanada är det väl rimligt att anta att det även under nästa WC kommer att komma en hel del spelare från utanför Europa. Även om ett arrangemang i t.ex. Texas betyder att det blir svårare för europeiska coacher att delta blir  det ju samtidigt lättare för amerikanska coacher. Om vi alltid röstar efter vad som är enkelt och bra för oss kommer ju aldrig WC att hållas utanför Europa, vilket jag tror vore väldigt synd för Blood Bowl ur ett något större perspektiv.

• Jag håller tummarna för att Island lämnar in ett fantastiskt bud! :P

• Alla vet ju att Island är en Blood Bowl-nation av rang. Ungefär samma underlag av spelare som UK, Frankrike, Spanien och Italien… 😅

• Bara inte vulkanutbrott hindrar flygen dit..

• Mitt resonemang handlar om antal deltagare - jag har en stark känsla av att NAF är mycket större i Europa än utanför. Det fina är att det resonemanget kan vältas med data och fakta. Ingen plats är redan underkänd som jag ser det - jag vill bara redogöra hur jag tänker innan processen drar igång. Kan australiensarna visa att det blir bra där så är inget öra stängt hos mig.

• @havaji jag räknade delegaterna från olika länder

• Utomeuropeiska - 29
    • Europeiska - 71

Fördelningen är viktad för storlek på community men också uppviktadtill på kurvan (så att Sydafrika får 1 delegat istället för 0,2 eller nåt, gissar jag). Det speglar mina gissningar om storleken i olika länder, och ovanpå det är Europa geografiskt kompakt. Ett utomeuropeiskt bud har i mina ögon detta emot sig och måste vara bättre på andra sätt för att kunna konkurrera. Låter det rimligt?

• Brasilianska jiujitsu Worlds hålls i USA varje år, så det är rimligt att Blood bowl Worlds hålls i Europa. Så båda världsdelarna får varsin av de överlägset viktigaste Världsmästerskapen.

• @grumplekins OK, jag uppfattade din post som att Europa gäller i första hand, kanske fel läst av mig. Jag är helt med på att ytterligare en europeisk WC blir enklast för majoriteten, menar bara att tänker vi enbart så kommer WC aldrig att hamna någon annan stans. Det tycker jag är synd. Att WC kan hamna även i regioner där spelarunderlaget är starkt men inte lika starkt som i Europa vore bra för utvecklingen av vårt fåniga spel.

• @havaji Jag tror inte jag förstår skillnaden mellan det du tolkar mig som nu och "Europa i första hand". Men allmänt tror jag det känns som vi är hyfsat överens. Jag tror det blir svårt att fatta de partikulära besluten med hänsyn till din mer övergripande tanke, iaf under de första 7-8 VM-en. Men min poäng är mest att jag ser utomeuropeiska bud som bud som börjar i underläge.

• Om jänkarna betalar för omkostnader åt alla européer så är jag på med ett Texas-VM. De kanske kan få Trump-bidrag om de ramar in det som en viktig "America first"-insats?

• @havaji jag tänker både politiskt, miljömässigt och personligt här. Det personliga är att jag vill att WC alltid skall hållas i Europa så länge Europa är större på TT Blood bowl. Att göra det enklare för majoriteten borde vara väldigt högt på listan i min mening.

• Europeiskt land med svag valuta mot både euro och dollar är väl en bra grej. Även om nyheten att Blood Bowl world cup ska hållas där givetvis kan påverka valutamarknaden och inverka negativt på det aktuella landets exportsektor. Det är en risk vi får ta.

• edited November 21

Jag vill lira WC på Falklandsöarna, det bör väl räknas som storbrittanien och Europa. Inrikesflyg för britterna.

• Overseas territory (tror jag), räknas inte riktigt.

Om däremot Frankrike får det så kan vi ju alltid spela på Reunion, då Frankrike har knepiga regler för vad som räknas som Frankrike. Dom har ju till exempel sin längsta landgräns mot Brasilien.

Sign In or Register to comment.