Nytt lag på gång

1235»

Comments

  • Nu kan man börja spela nya CD på Fumbbl!

  • Vilken timme som helst på tourplay också.

  • Det slog mig precis att laget jag alltid kallar korvar har fått en grill.

  • Jag tycker mig höra många gamla chorf-coacher klaga på prissättningen och att vissa av de nya pjäserna ska undvikas då de blir för dyra. Jag tycker man får ihop ett "bra" roster med de nya pjäserna. För mig känns följande väldigt naturligt:


    Varför är det fel och hur skulle ni vilja bygga laget istället? Är det att ni vill klämma in bribes?

  • Det ser väl bra ut. Testade lite snabbt med provisoriska SM-reglerna. med extra secondary. Tycker det är helt ok också


  • edited October 14

    Jag ser det mest från ett TV management håll.

    För mig är inte sneaky stabbas värda 70k på pappret. Dom tappar 1 PA och får två skitskills för 30k!

    Jag tar hellre en till hobgoblin + 3 random general skills än en sneaky stabba i ligaspel.

    Flamesmithen lider inte alls av samma problem eftersom du inte kan ersätta den med en vanlig dvärg pga rosterbegränsningar.

    Men visst, nu pratar du turneringsbygge och då kan man lika gärna "uppgradera" en hob till en stabba pga att det inte finns något vettigt för 30k. Om man istället får 1160k så skulle jag utan tvekan ta 13 spelare dvs 5 hobgoblins, ingen stabba.


    (Jag är förstås ingen gammal chorf spelare, så mina åsikter är kanske inte så relevanta just här).

  • Jag byggde samma roster som @Ionas precis när reglerna släpptes och skulle helst köra den på turneringar. Beroende på tier budget så tror jag att Mino kan vara aktuellt dock (speciellt med block). De känns (som väntat) tydligt sämre mot agilitylag men jag tror på en ganska bra förbättring mot bash (och en tvingande extra secondary kan ju absolut vara claw på en blocker).

  • Alla åsikter räknas 👍️

  • edited October 14

    Om jag tolkat diskussionen rätt får man inte byta ut någon secondary mot primary om man kör extra secondary paketet. Så du får nog byta en guard mot en secondary @sirvejlance


    edit: Jag svamlar såklart. Du har ingen extra secondary…

  • Dissa inte den fantastiska maskoten som kan köpas för 30k. En billig peng för att anställa en dåre i en dräkt, som eventuellt kan generera en reroll. Framför allt så är det en maskot och det måste man ju ha. Att den sedan inte fungerar särskilt ofta är inte så viktigt.

  • Eller en Weather Mage! Perfekt att köpa som inducement och sedan glömma bort resten av matchen. Har hänt mig 3 av 3 gånger!

  • Ja, eller kanske sneaky git på hobgoblin?

  • edited October 14

    Det också, mest lite ont om gubbar att foula med när man kör 12manna

  • Man får ju inte underskatta värdet i den härliga känslan man får när man trampar så det knakar på en liggande orc.


  • Lite skillnad på en ag 2+ gubbe dock. I detta rostret är den inte värd mycket. Dom borde fått sneaky git + stab från start för 70k.

  • Är med dig där. I gammal fantasy var ju sneaky gits hobgoblins med knivar.

  • Jag som har harvat med chorfs ett tag så tycker jag om att dom ändras en del...


    Som ni nämnde så blev dom nu mycket svagare mot dash lag och även mot lag med AG 3 spelare i och med att dom tappar 6st tackle...

    Att sedan kompensera det med en stabber (dash oftast lägre AV) eller shadowing mot dom snabbare spelarna, är ju helt klart en försvagning....

    Som en litet försvar mot shadowing så är det ju samma chans att man lyckas med den som en lyckad +2 Dodge mot Tackle... men utan Tackle blir det en klar favör till dodgen... mot en AG 3 spelare så är det ju nästan bättre odds att göra 1d blitz...

    Men jag tror att man kör med mino+2 bull byggen framåt... lagets chans att vinna ligger i att man får ut motståndare spelarna, nu ännu mera än tidigare....

  • För en som spelar främst high elves och humans så anser jag att nerfen var befogad och behövlig. Nu är det mer lika villkor lagen emellan.

Sign In or Register to comment.