Nytt lag på gång

https://www.warhammer-community.com/2024/08/26/are-you-ready-for-the-warhammer-preview-show-nova-open-2024/

Ska vi ha vadslagning här om vilket det blir?

Jag tänker "team to watch" -> urverk -> automatons -> Adeptus Mechanicus -> dumheter -> kolasås!


Så mitt tips är kolasåslag. @Juiblex eller @83wotan kanske har gett Davo massage nyligen och har fått höra nåt?

«1345

Comments

  • Tomb Kings.

  • Tomb kings är ju urstarka, så ingen dålig gissning. Jag sätter dock mina pengar på att det blir nåt helt nytt och lika fånigt som Gnomes - kanske Pixies!?

  • snälla snällla ett troll lag!

    Fatta köra 6-8 projectile vomit per runda!! 😍

  • Håller alla tummar för troll. Mer troll åt folket.

  • Är det inte något om brewing, borde vara någon full rackare.

  • Jag vill att det skall vara chorfs... för chorfs need love....

    Men i sann GW anda så gissar jag på ett helt nytt lag... sälja mera plast för GW.. så gissar på Slaanesh eller Thitchy lag.


    Men helst chorfs!

  • Minichorfs som är titchy? 😂

  • @grumplekins tyvärr har jag inte lyckats med något sådant 😂 men jag önskar tomb kings men vi lär ju får något annat skit som ingen önskat sig…

  • Jag tror att det är dvärgar. Antingen en remake med nya regler på de vanliga i linje med att de fixat och löst lite problem på ett bra sätt med t.ex. guard. Eller så är det Chaos dwarfs vilket också vore najs. Jag hoppas dock att det är en rolig och hyfsat bra High elf roster remake :)

  • Troll hade varit sjukt ballt! :)

  • Clockwork Brewers.



  • chorfs med mekaniska bulls och mino.

  • Tomb Kings kanske? "Tomb Watchers", men vad ska dom brew? Det vet jag inte. Dricker High Elves vin? Kanske vindrickande High Elves. Båda så klart önsketänkande.

  • High elf med Drunkard! ;)

  • edited August 28

    Fast för High Elves kommer det att heta "tipsy"!

  • TipsyElves med en bartroll som BG...

  • edited August 29
  • Snyggt Tjub du var uppe just före mig. Spännande :)

  • JDKDÖGÖSÅXNFKSKKAKSJJSJSUAUKSKNGKDLSOSKSN


    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  • Tråkigt...men lite glädjande ändå att de tappat tackle.

  • edited August 29

    @inforthepain tack för att du har uppmuntrat att spela med 5 Chaos Dwarf Blockers.

    Nu när det har slagit in så är vi i svenska Blood bowl community redan redo. Medans dom i andra länder kliar sig på huvudet hur det ska funka med 4 Blockers.

    Nu vill jag veta vilken är den rätta raden till helgens EuroJackpot. :)

  • Fler Blood Bowl-leksaker är alltid skoj. 🙂

  • edited August 29

    Yes yes yes!!

    Då är bara frågan om Ironhard skin (trait) även inkluderar skydd mot DP...

    Är det en turnover på en 1:a (eller 2:a mot ST5) med firebreath, eller fungerar den som Projectal Vomit...


    Så rostern är som följer;

    • 1-2 Firebreathers
    • 1-4 Blocker
    • 1-2 Bull Centours
    • 1 Minotour
    • 1-2 Sneaky stabbers Hobos
    • 1-16 Hobos

    Här GW ta mina pengar!!

  • YAAAAS!!

    Gillar ju att dom får lite speciella grejer.

    Trodde dom skulle få positionals och stabby hobgoblins passar in fint.

    Inte så säker på regeln för flame spitters. Större chans att dom failar när dom attackerar big guys? skumt. Gissar att det är TO om dom rullar en etta, vilket jag inte gillar.

  • hoppas det är TO om de famlar med elden.

  • Inga Bulls i lådan, suck. GW fortsätter att ta underliga beslut.

  • @havaji lådan saknar även Minon.....

  • @Juiblex Jo men det var lite mer väntat.

  • edited August 29

    Som alltid är det intressant med vad de olika spelarna kommer att kosta. Hur mycket dyrare kommer en shadowing/stab hobbo att vara? Jag skulle betala max 10 spänn mer - om det går ihop med ett rimligt roster!

  • Får sneaky stabba +MA så blir den ju en skön bollcaddy.

    Får se hur laget spelar, de blir ju riktigt mycket mer stryktåligare. Verkar tom som att de ät motorsågsskyddade också. Att tappa tackle är hårt, men det är kul att de blir mer än bara "dvärgar med andra linemen".

    Kommer att spela dem oavsett, har älskat chorfs nästan lika länge som jag älskat blood bowl.

Sign In or Register to comment.