Det innebär att om du väljer ”big guy skill pack” så behöver du inte betala några extra skill points för att ta en extra star player (det är redan avdraget). La till den textraden då det i många regelpaket kostar SP att ta en star. Ett något redundant förtydligande egentligen.
Mellan match tre och fyra kommer det att serveras en patenterad BitterSmörgås, så att ni står er.
Tänk: bröd (vete), hummus, gurka, groddar, paprika, picklad rödlök rödkål, kärlek. Något i den stilen. Har ni någon udda diet/allergi eller liknande som inte tillåter dessa så släng iväg ett PM till mig, så löser vi det.
För den som är i skriande behov av att addera en skiva hyvlad gris ovanpå så finns det även ett sådant alternativ.
Följ länken och kryssa i vilken variant ni önskar. Gör ni inget val kommer ni att få den vegetariska/veganska varianten.
Deppigt att BRA flyg ska sluta använda Bromma efter nyår. Jag upptäckte nyss hur klockrent det fungerade för mig att resa ner, sura, och resa hem. Detta kommer jag att uppmärksamma och få med mig fler sura miner
Ja, det är en opraktisk flytt. Ska se över möjligheten att använda den lokala idrottsplatsen som helikopterplatta för de som raskt vill pendla med sådan från Arlanda.
Som vanligt när det vankas BitterBowl så behöver tävlingsledningen hjälp med att skrapa ihop spelplaner av GW-storlek (de flesta bord rymmer inte Alicante-storlek)
Vilka vill vara tappra och bistå med GW-planer? Ser gärna att vi får ihop tio stycken, utifall att en av dem skulle explodera eller glömmas hemma.
Bitter
Bitter
Grumplekins
.Grumplekins
Grumplekins
Trolle
Trolle
Oxinotl
Spelledaren
Chrixx
Kom ihåg att de som tar med plan oftast får fördel av hemmaplan. Det motsvarar minst en lyckad cage dive.
Å glöm inte att göra ditt val av smörgås (gör du inget val får du en veganmacka som default)
Jag tar Alicante-plan och Reikland Reavers. Är det samma ställe som senast? dvs småsmå bord? Skulle kunna hugga med ett par breda plywoodskvor i så fall.
Hur många är sugna på att ta en öl efteråt? Jag och ozt tänkte åka förslagsvis till blackeberg och ta ett par kalla. Jag tänker att ju närmare Stockholm, ju svårare är det att få med oss väskor in på krogen såpass sent på kvällen…
förslagsvis klär sig alla som vill med i svarta kläder så vi ser extra deppiga ut efter en hel dag av dicing och allmän negativ upplevelse på planen….
Comments
@Bitter :
Jag spelar gärna, om det finns plats kvar?
@suncar wooop woop!
Kul!
Välkommen ombord. Vore toppen om du kan sy ihop ett lag i Tourplay så fort som möjligt.
Ok , det ska jag klura på.
men en fråga, om starplayers i tier 5. Dvs de som inte passar i påsen, vad menas med de har ”no sp costs”?
Det innebär att om du väljer ”big guy skill pack” så behöver du inte betala några extra skill points för att ta en extra star player (det är redan avdraget). La till den textraden då det i många regelpaket kostar SP att ta en star. Ett något redundant förtydligande egentligen.
Vill du inte ha en extra star player så väljer du istället skillpacket som ger dig fler SP.
Ah såg nu. Tack tack, ok jag fixar.
The BitterSmörgås
Mellan match tre och fyra kommer det att serveras en patenterad BitterSmörgås, så att ni står er.
Tänk: bröd (vete), hummus, gurka, groddar, paprika, picklad
rödlökrödkål, kärlek. Något i den stilen. Har ni någon udda diet/allergi eller liknande som inte tillåter dessa så släng iväg ett PM till mig, så löser vi det.För den som är i skriande behov av att addera en skiva hyvlad gris ovanpå så finns det även ett sådant alternativ.
Följ länken och kryssa i vilken variant ni önskar. Gör ni inget val kommer ni att få den vegetariska/veganska varianten.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-B6mZqy_4EIAXJdeOnIGh3LJZTINRPWRSWq6uKPpkaI/edit?usp=sharing
@Bitter Nu så tror jag att jag reggat på Tourplay.
Japp. Allt såg fint ut. Laget är låst nu och allihop är skickade till Ranta Roster för att de ska få tycka till om allas byggen.
Hurra!
Tävlingsledningen har sammanträtt med sig själv och konstaterar att det finns utrymme för att lägga till en priskategori: andraplatsen.
Det är som förstaplatsen, fast sämre. Det förtjänar ju något sorts pris det med.
Verkar rimligt. Inte långt kvar till min första Bitter!
Underbart bitter! Och @Spelledaren kom dit med en sur och dyster inställning så kommer allt gå mycket sämre!!!
Blir oskulden för min första Bitter också!
Deppigt att BRA flyg ska sluta använda Bromma efter nyår. Jag upptäckte nyss hur klockrent det fungerade för mig att resa ner, sura, och resa hem. Detta kommer jag att uppmärksamma och få med mig fler sura miner
Ja, det är en opraktisk flytt. Ska se över möjligheten att använda den lokala idrottsplatsen som helikopterplatta för de som raskt vill pendla med sådan från Arlanda.
Som vanligt när det vankas BitterBowl så behöver tävlingsledningen hjälp med att skrapa ihop spelplaner av GW-storlek (de flesta bord rymmer inte Alicante-storlek)
Vilka vill vara tappra och bistå med GW-planer? Ser gärna att vi får ihop tio stycken, utifall att en av dem skulle explodera eller glömmas hemma.
Kom ihåg att de som tar med plan oftast får fördel av hemmaplan. Det motsvarar minst en lyckad cage dive.
Å glöm inte att göra ditt val av smörgås (gör du inget val får du en veganmacka som default)
Jag kan ta med planer, 2-3 stycken
Jag kan ta med två om det behövs
tar med den där 3city planen. Funkade sist väl?
Jo, det vill jag minnas. Ta gärna med den.
Jag kan ta med en plan i den storleken.
Jag tar med en för säkerhets skull 👍️
Jag tar Alicante-plan och Reikland Reavers. Är det samma ställe som senast? dvs småsmå bord? Skulle kunna hugga med ett par breda plywoodskvor i så fall.
Japp. Samma ställe.
ranta är uppe https://www.youtube.com/watch?v=MdqQa4SL5aw
Stunty!
Hur många är sugna på att ta en öl efteråt? Jag och ozt tänkte åka förslagsvis till blackeberg och ta ett par kalla. Jag tänker att ju närmare Stockholm, ju svårare är det att få med oss väskor in på krogen såpass sent på kvällen…
förslagsvis klär sig alla som vill med i svarta kläder så vi ser extra deppiga ut efter en hel dag av dicing och allmän negativ upplevelse på planen….
Kommer finnas ett x-tra pris på denna turnering (nu när jag sett roster) om det är ok för @Bitter 😍
Lovar att det är exklusivt och fint, @Ozt delar åsikt och "ära"
Absolut. Priser är alltid skoj! 👍️