@brocCooLi ah såg den efter att jag skrev! Hoppas inte att den stämmer angående -av. Block kan man ju alltid ge dem för turneringar även om de vore mycket bättre med block.
@Juiblex det vore konstigt om de inte hade IRS (eller IBS) på grund av deras eldspottande. Typiskt idiotisk GW grej att ge dem lägre AV för att figuren inte har hatt på sig eftersom skulptören hade feeling och ville särskilja vilka som är vilka.
En flamesmith har 50% chans att fälla en spelare med ST4 eller mindre genom att blåsa eld, 75% med ett reroll. Supports spelar ingen roll. Försvararens skills spelar ingen roll.
Med andra ord har flammsmeden redan som rookie 50% (75% med reroll) chans att ta bollen från en Blodge-Sure Hands-bollbärare oavsett hur många supports bollbäraren har till hjälp. En hobgoblin behöver åtminstone 2-3 skills för att bli ens i närheten lika effektiv som bolltjuv, och åtminstone för mig brukar inte hobbar överleva länge nog för att få så många skills :-/
Sedan behöver laget givetvis ett gäng hobbar *också* - någon måste ju plocka upp bollen efter att flammsmeden har fått loss den! - men jag ser det inte som något antingen-eller-val.
Vi lever i olika världar. Med så mycket block och två bull centaurs skulle jag säga att de fortfarande gränsar till tier 1. Bull centaurs är som att ha två Griff light.
Helt öppen för att jag kan ha fel, men jag har rätt. 😊
Jag tänker tier 2 för dem och skulle spela dem med alla dvärgar ingen mino 3 rr apo och en stabber. 3-4 guard och block på bullarna :)
Ogillar brawler och D-pres. på FS dvärgarna de hade kunnat varit billigare och haft IHS istället men det hade kunnat varit värre också faktiskt så tror de kan vara roliga men är absolut lite sämre än tidigare
Comments
@Bitter - nu snackar vi 🥳
@brocCooLi ah såg den efter att jag skrev! Hoppas inte att den stämmer angående -av. Block kan man ju alltid ge dem för turneringar även om de vore mycket bättre med block.
Tolkar texten på warhammer som om Flamesmith inte har Iron Hard skin...
Då dom är lite snabbare och har något lägre AV... hur ser ni andra på deras val text?
@Juiblex det vore konstigt om de inte hade IRS (eller IBS) på grund av deras eldspottande. Typiskt idiotisk GW grej att ge dem lägre AV för att figuren inte har hatt på sig eftersom skulptören hade feeling och ville särskilja vilka som är vilka.
Det är ett viktigt folkfostrande budskap från GW att man ska ha hjälm på sig när man cyklar.
@Drexxl från en irländsk bb-liga discord. vet inte var den är hittad. jag sprider bara skit så länge fläkten är igång så att säga :D
Jag hade godkänt (Nilsson et al 2024)
Nu har hela rostern läckt:
<https://www.youtube.com/watch?v=pKe0ZKt9rKY>
Flamesmiths har AV10+ men inte Iron Hard Skin, och Brawler+Disturbing Presence istället för Block.
Minotauren är inte längre enslaved.
Flamesmiths ser ju trots allt användbara ut.
Notera Bull Centaurs kan nu ta mutationer!
Mycket bättre än mina värsta farhågor, men nog inte tier 1 direkt. Fortfarande ingen passing access.
Fortarande väldigt dyra pjäser
jag känner mig tveksam kring flamesmith, tar ju hellre två hobgoblins för det priset.
Fast det är ändå en stabil roadblock, mycket mer så än hobgobbos
En flamesmith har 50% chans att fälla en spelare med ST4 eller mindre genom att blåsa eld, 75% med ett reroll. Supports spelar ingen roll. Försvararens skills spelar ingen roll.
Med andra ord har flammsmeden redan som rookie 50% (75% med reroll) chans att ta bollen från en Blodge-Sure Hands-bollbärare oavsett hur många supports bollbäraren har till hjälp. En hobgoblin behöver åtminstone 2-3 skills för att bli ens i närheten lika effektiv som bolltjuv, och åtminstone för mig brukar inte hobbar överleva länge nog för att få så många skills :-/
Sedan behöver laget givetvis ett gäng hobbar *också* - någon måste ju plocka upp bollen efter att flammsmeden har fått loss den! - men jag ser det inte som något antingen-eller-val.
jo, men dyr vägblock @Drexxl, får se vad en har råd med i turneringar.
@Oerjan i turneringar kommer aldrig hobgoblins få så många skills heller så :D
Problemet med turneringsbyggen är priset helt klart.
vid 1160 får dom allt dom behöver (3RR, apo, 13 spelare, ingen mino, inga stabbas)
vid 1150 så blir det bara 12 spelare med 30k över. Så en hob kan uppgraderas till en stabba eller gud förbjude, en kenta kan bli en mino.
Gissar att dom kommer trilla ner till tier 2,5.
Ja, nu verkar de tyvärr ha hamnat i sitsen "sämre orcher".
Tier 3 … som sagt
Vi lever i olika världar. Med så mycket block och två bull centaurs skulle jag säga att de fortfarande gränsar till tier 1. Bull centaurs är som att ha två Griff light.
Helt öppen för att jag kan ha fel, men jag har rätt. 😊
jag kan såklart ha fel också och kommer sätta dem i tier 1 (kanske 2) i usb7. Alltid retar det väl någon 😁
Jag tänker tier 2 för dem och skulle spela dem med alla dvärgar ingen mino 3 rr apo och en stabber. 3-4 guard och block på bullarna :)
Ogillar brawler och D-pres. på FS dvärgarna de hade kunnat varit billigare och haft IHS istället men det hade kunnat varit värre också faktiskt så tror de kan vara roliga men är absolut lite sämre än tidigare
Jag är nöjd.
Jag tror att du överskattar Bull Centaurs en del. De är riktigt jävla bra pjäser, men AG4+ tar dem en bra bit ifrån Griff Light.
Kan vi inte bara alla hålla varandra hand i hand och sjunga ”we shall ocercome” medans vi enas om att gutter runners bör nerfas?!
@Drexxl - Word
@83wotan - Hahahahahahahahaha :D
Hur kommer ni att köra basfärger?
Stabba som Lila Special, Flamesmith som blå striker?
Eller flamesmith som orange?
Stanna borde vara Lila ja…. Mera osäker på flamesmithen…
skulle nog köra orange på flamesmith.
Om det är någon mer som spelar Dungeon Bowl? :)
Bull Centaurs - College of Beasts
Chaos Dwarfs & Flamesmiths - College of Fire
Stabbas & Hobgoblins - College of Shadows
Pallade inte skapa en helt ny tråd för detta, men Guffle Pusmaw kommer tillbaka!
Så nu behöver man dubbelkolla @brocCooLi s rostrar igen...
det finns ingen anledning till att behöva dubbelkolla mina rosters på mina egna turneringar! 😝