Har vi någon glad stockholmare som vill komma och dra en träningsmatch med BitterBowl 3-regler med mig, @83wotan och @Hyperbrain imorgon, tisdag i Bromma? :)
Nu har det blivit lite oklart om vi är två eller tre. Tanken är att träffas på den lokala thai:en vid 1815 och sedan börja spela vid 1900. Kan återkomma i PM så snart jag fått bekräftat.
Priser kommer att delas ut i följande kategorier, i den här ordningen:
Turneringens vinnare (kommer att få ta emot två priser)
Bästa stunty*
Andraplats. Bäst av de sämsta.
Hudkräm före knogjärn-pokalen (gjorda TD plus mottagna CAS, högst vinner)
Vilken boll?-pokalen (gjorda CAS minus gjorda TD, högst vinner)
Bittermandeln (tröstpris för sista plats, kräver fyra spelade matcher)
Alla sorters CAS du aktivt orsakar på egen turn räknas (foul, block, crowd surf).
Ett lag kan bara vinna en kategori. Om ett vinnande lag redan vunnit en kategori går priset vidare till den som kommer tvåa i den kategorin. Undantaget är Bästa stunty.
Dessutom kan ni räkna med något underhållande spotpris längs vägen.
*Halflings, Ogre, Snotlings, Goblin, Gnomes, Lizardmen utan Saurus, Underworld utan Skaven.
Definiera "nivå" i sammanhanget. Menar du monetärt så skulle jag väl säga att genomsnittet är i nivå med anmälningsavgiften ungefär. Inte helt på det klara kring det, beror på hur jag lägger upp spotpriserna också. Generellt tycker jag att det är roligare med fler priser och skojiga spotpriser. BitterBowl är inte turneringar man spelar i för att bli rik på annat än besvikelser och den tystlåtna kärleken från vuxna män.
Vänta nu, spelar du Blood bowl för att vinna saker? Jag trodde vi alla spelade Blood bowl för att uppleva mörkret och bitterheten när allt går åt helvete! 😂
För mig är det ett stort pris att se nån jag tycker om gå miste om pris. (Undantag för träslevar och bittermandel)
Att missa en fin höstdag genom att vistas i en lysrörsupplyst källare i grupp med andra som också gett upp om sina drömmar, det går inte att sätta pris på.
Dessutom för det billiga priset av veckans middagskassa och tid som annars kunde gått tiil att knyta djupare band med familj och vänner.
Antagligen får man parkeringsböter utanför lokalen också.
Lägger bara in en liten flagga om att fredag är sista dag att göra klart sitt roster i Tourplay. På så sätt kommer killarna i Ranta Roster att kunna tycka till om era lagbyggen.
Vi har i nuläget ramlat ned till 17 personer. Om det är någon som har en rastlös kamrat med fäbless för små star players, så får ni gärna tipsa denne om BitterBowl 3. Jämna tal är fina tal.
Comments
Någon som råkar känna @KaithOEX och kan peta till honom för att kolla om han fortfarande vill vara med? Inte lyckats få tag på honom via forumet.
har petat
Han har varken täckning eller pengar på mobilen, och hyresvärden har stängt av hans internet i lägenheten.
Han har hört av sig och kan tyvärr inte komma. Tack för petandet. 🙂
jag är lite sugen så ta en plats åt mig preliminärt. så kollar jag mer noga i helgen om det funkar för mig eller inte.
Har vi någon glad stockholmare som vill komma och dra en träningsmatch med BitterBowl 3-regler med mig, @83wotan och @Hyperbrain imorgon, tisdag i Bromma? :)
hur dags?
Nu har det blivit lite oklart om vi är två eller tre. Tanken är att träffas på den lokala thai:en vid 1815 och sedan börja spela vid 1900. Kan återkomma i PM så snart jag fått bekräftat.
Hej, om det finns en plats kvar så är jag på
Kul!
Varmt välkommen ombord. Swisha gärna anmälningsavgiften inom kort och var beredd på att göra färdigt ditt roster i Tourplay senast fredag.
Får vi finbesök? Jag har spelat mot Bialy i Gdansk =)
Japp. BitterBowl 3 är numera en internationell tävling. 🙂
Priser kommer att delas ut i följande kategorier, i den här ordningen:
Alla sorters CAS du aktivt orsakar på egen turn räknas (foul, block, crowd surf).
Ett lag kan bara vinna en kategori. Om ett vinnande lag redan vunnit en kategori går priset vidare till den som kommer tvåa i den kategorin. Undantaget är Bästa stunty.
Dessutom kan ni räkna med något underhållande spotpris längs vägen.
*Halflings, Ogre, Snotlings, Goblin, Gnomes, Lizardmen utan Saurus, Underworld utan Skaven.
Är det någon som känner Bialy och ser till att han har lätt att hitta dit och hem? :)
Jag har haft mejlkontakt med honom, så allt borde vara i sin ordning.
Underbart :)
@Bitter på vilken nivå ligger priserna? Detta är avgörande för mig om jag ska hoppa på stunty-tåget eller köra ett "stort" lag
Definiera "nivå" i sammanhanget. Menar du monetärt så skulle jag väl säga att genomsnittet är i nivå med anmälningsavgiften ungefär. Inte helt på det klara kring det, beror på hur jag lägger upp spotpriserna också. Generellt tycker jag att det är roligare med fler priser och skojiga spotpriser. BitterBowl är inte turneringar man spelar i för att bli rik på annat än besvikelser och den tystlåtna kärleken från vuxna män.
Ok, ett stort pris för mig är en spelplan eller ett lag. Är det ett sådant pris som kan hamna i händerna på bästa stunty-coachen?
Eller är det mera en fint sydd näsduk som man kan gråta i och torka tårarna när det vill sig illa?
Utgå ifrån att bästa stunty troligtvis inte kommer att vinna det du klassar som "stort", men att näsdukar kan vara fina och trevliga. :)
Dessutom kan du ju vinna både bästa stunty och turneringens vinnare. Då kan du räkna med ett stort pris. :)
Vänta nu, spelar du Blood bowl för att vinna saker? Jag trodde vi alla spelade Blood bowl för att uppleva mörkret och bitterheten när allt går åt helvete! 😂
För mig är det ett stort pris att se nån jag tycker om gå miste om pris. (Undantag för träslevar och bittermandel)
Att missa en fin höstdag genom att vistas i en lysrörsupplyst källare i grupp med andra som också gett upp om sina drömmar, det går inte att sätta pris på.
Dessutom för det billiga priset av veckans middagskassa och tid som annars kunde gått tiil att knyta djupare band med familj och vänner.
Antagligen får man parkeringsböter utanför lokalen också.
Priceless!
❤️💔❣️
alltså, poesi!!!! POESI!!!!
riktigt fint skrivet @GetTheRef
Tjipp!
Lägger bara in en liten flagga om att fredag är sista dag att göra klart sitt roster i Tourplay. På så sätt kommer killarna i Ranta Roster att kunna tycka till om era lagbyggen.
Saknar i dagsläget roster från:
@GetTheRef
@Fredlund
Men som sagt, ingen panik än.
Vi har i nuläget ramlat ned till 17 personer. Om det är någon som har en rastlös kamrat med fäbless för små star players, så får ni gärna tipsa denne om BitterBowl 3. Jämna tal är fina tal.
@Pertan come on!!!
@83wotan tyvärr har grabben en fotbolls turnering den helgen.
@khanmank - Du var ju besviken att du inte fick plats?
@Lockmund något för dig?