Blockers borde bli billigare, Stabshadowinghobgobblin lär kosta 10k mer max eftersom de bara har tillgång till AG-skills.
Alvercoacher kommer känna en lättnad nu när de möts medans Lizardmens coacher kommer gnugga händerna och njuta nu när de inte har tackle och de är starkare än dem.
Jag som börjar måla chaos dwarfs. Börja genast leta modeller utan hatt för att ha som firebreather. Tills jag kom på att jag har ju redan 2:ed och de kommer komplettera 3:ed fint 🤓😅
Om man för drömma tycker jag att han ska spruta ett moln av eld på alla rutor framför sig, och de som blir träffade fortsätter att brinna varje turn därefter :)
om det är som @Juiblex säger med antal spelare blir de typ sämsta laget? jag skulle gissa på att en faktiskt får välja att inte ha en mino t.ex., så 0-X på alla spelare :D
Oklart om det är en turn over på 1:a och knocked down om dvärgen inte håller i bollen då spelet gör olika där.
De borde verkligen inte tappa block på dem då de skulle bli alldeles för dåliga men de blir säkert dyrare än en nuvarande blocker samtidigt som blockers borde bli lite billigare när de tappar tackle även om de får IHS. Traiten är väl oftast sämre än en 2D block men kan nog vara ok som ett extra verktyg i specifika fall.
Största frågan är väl om Chaos dwarfs är nästa lag i BB3? :D
Mycket som är frågetecken... att tappa tackle är stort och gör dom genast sämre...
Kan du köra 0-6 blockers och ytterligare 0-2 förr breathers dvs 8 dvärgar så kanske...
Men jag håller med att 1d är bättre än spruta eld för det mesta, speciellt om dom inte har block... frågan är om dom har lägre AV (ingen hatt) och kanske bättre MV...
Jimmie Fantastic var inne på att BC kanske hade biffats upp till ST5, det skulle eventuellt väga upp att bli av med tackle....
Comments
Mera spännande är vilka tre SP som kommer att släppas....
Blockers borde bli billigare, Stabshadowinghobgobblin lär kosta 10k mer max eftersom de bara har tillgång till AG-skills.
Alvercoacher kommer känna en lättnad nu när de möts medans Lizardmens coacher kommer gnugga händerna och njuta nu när de inte har tackle och de är starkare än dem.
Misstänker att det är 0-1 mino 😁
@Pertan Vi alla börjar på noll.... :-)
@Pertan Vore ju jättekul om man måste starta med en minotaur.
Jag tycker att det är tråkigt att de tappar tackle vilket ger mer fördelar för alver i ett redan alv och dodge fokuserat meta.
Jag som börjar måla chaos dwarfs. Börja genast leta modeller utan hatt för att ha som firebreather. Tills jag kom på att jag har ju redan 2:ed och de kommer komplettera 3:ed fint 🤓😅
Tycker det är uppenbart att det är TO på flamen på 1 - knockad down
Alvfokuserad meta? biased opinion!
Ja, så är det nog.
Tycker att han borde explodera som en fin bomb på en etta. Samt ha möjligheten att göra det frivilligt. Vaddå? Man får väl drömma?
…å TO om det händer.
Om man för drömma tycker jag att han ska spruta ett moln av eld på alla rutor framför sig, och de som blir träffade fortsätter att brinna varje turn därefter :)
Det blir jävligt coolt på lajven sen
om det är som @Juiblex säger med antal spelare blir de typ sämsta laget? jag skulle gissa på att en faktiskt får välja att inte ha en mino t.ex., så 0-X på alla spelare :D
Äsch då.. med tanken på att dom tappar tackle.. troligtvis två block (fire breathers) så är en Mino buff det ända som räddar laget från Tier 3...
Som jag fattar det så kommer IHS, mutationskillen att uppdateras. Alltså inte en ny traint.
En 1:a (eller 2:a mot BG) resulterar i en knock down, dvs en TO.
Om det hade varit placed prone, hade det inte varit en TO.
om de tappar block på sina fire breathers så är dem riktigt usla. tror inte de blir så usla faktiskt.
men nu kanske det är värt att barnsitta minon med en dvärg med nya ihs? inget som får den dvärgen att falla, typ :P
Jag tror att de tappar block. Om inte, kommer någon att använda deras trait?
I alla fall inte så ofta, då det är marginellt bättre än en vanlig -2d block med block.
men om de inte har block, kommer någon ens att köra med dem överhuvudtaget?
helt värdelösa. bättre med stab då typ.
Oklart om det är en turn over på 1:a och knocked down om dvärgen inte håller i bollen då spelet gör olika där.
De borde verkligen inte tappa block på dem då de skulle bli alldeles för dåliga men de blir säkert dyrare än en nuvarande blocker samtidigt som blockers borde bli lite billigare när de tappar tackle även om de får IHS. Traiten är väl oftast sämre än en 2D block men kan nog vara ok som ett extra verktyg i specifika fall.
Största frågan är väl om Chaos dwarfs är nästa lag i BB3? :D
skulle inte förvåna mig om firebreathers får brawler..
Jag tror inte heller bullkentorna kommer få iron hard skin.
allt pekar typ på goblins som nästa i bb3 @coma
har varit lite hints om det tydligen.
spyan från trollet och chainsaw är väl en knockdown och armour roll utan att det blir TO?
Mycket som är frågetecken... att tappa tackle är stort och gör dom genast sämre...
Kan du köra 0-6 blockers och ytterligare 0-2 förr breathers dvs 8 dvärgar så kanske...
Men jag håller med att 1d är bättre än spruta eld för det mesta, speciellt om dom inte har block... frågan är om dom har lägre AV (ingen hatt) och kanske bättre MV...
Jimmie Fantastic var inne på att BC kanske hade biffats upp till ST5, det skulle eventuellt väga upp att bli av med tackle....
Får se vart dom landar...
Chainsaw, ja, ändrat i FAQ
Vomit, nej, placed prone
Placed prone --> ingen TO
Knocked down --> TO
Finns såklart undantag, men då står det oftast i skillen, som tex för wrestle (placed prone, men To med boll).
Sida 23 i regelboken ger en ganska bra lista på TOs.
tror inte de ändrat bullarna något nämnvärt. st5 på dem är alldeles för bra.
och upp till 8 dvärgar är också för bra.
tycker ändå att -tackle +ihs är rolig förändring.
Horn på Dvärgarna och Kenta?
Precis, som GW körde över "passing game" när de släppte 2020 så kändes det som de inte ville någon skulle passa bollen längre...
Hthark the Unstoppable & Rashnak Backstabber?