2 veckor kvar innan säsongen startat igen!

124»

Comments

• Försöker att få till fasta bord för säsongen... To be continued...

• edited August 2024

Jag fick drygt 1400 att leka med i redraft så taket verkar vara höjt nu i alla fall. Kan någon ta bort mina sista 5 pengar? Jag vet inte hur man gör det, men jag kommer ihåg att jag fick bannor från rutinerade elakingar i tävlingsledningen för att de skvalpade kvar förra säsongen.

• Typiskt Dark Elves att försöka fuska med pengarna. Fixat.

• Även mina orcs verkar ha försökt lägga undan lite pengar senare. Vore toppen om någon commish kunde tömma kassan, tack

• Btw, när kommer resten av omgångarna upp?

• alla verkar ha redraftat med lite olika förutsättningar? Är det 1300, 1350 eller 1500 som ska gälla?

• Töm gärna Green Valley Highs kassa också. Tack för ert slit, ni som jobbar bakom kulisserna för att ligan funkar!

• @Nyaga Svar Ja. och Ja.

Det har funnits en stor oro från Spelarmötet(tm) att folk som spelar Open ska kunna spela fram superlag och därmed förstöra rättvisan och balansen i ett annars perfekt spel. Så Spelarmötet har bestämt att det ska vara olika redraftregler för Open och vanliga. Sen att det inte går att administrera på ett enkelt sätt på hemsidan, saknas rutiner och dokumentation, och rent allmänt är sjukt stökigt och leder till att folk få redrafta under olika förutsättningar samt att man ibland tvingas till handpåläggning bakum kulisserna är en annan fråga.

• OK! Jag köper det eftersom det ger mig möjlighet att, när jag förlorar, klaga på att jag redraftat mitt säsongslag till openkostnad!

• @Chrixx Tittade just på Alphaspel.se och just nu finns inga bord alls listade för oss i morgon Torsdag, vem kan ta tag i det?

@Juiblex Min kassa behöver också tömmas.

• Jag ska vara jobbig och tjata lite jag också.

I forntiden fanns det alltid ett samlat schema för varje säsong. Där man kunde se när alla rundor skulle spelas och när slutspelet och slutspelsdagen var. Kommer det dyka upp ett sådant inom kort eller hur är planen? Under News på stockbowl.se eller i en forumpost här kanske?

Vore fint att kunna hålla slutspelsdagen öppen i kalendern liksom...

• wow, snacka om hybris och megalomani @Mago. jag gillart!

med en sådan attityd är slutspelsplatsen säkrad.

• Jag pressar på och har bollen @Hoffa

Åker dit och tjatar på dem imorgon också..

• Har fått erbjudande om 3 fasta bord nu men pressar på för att få fler..

Preliminärt kommer vi att ha bord 33, 34 och 35 varje torsdag.

• @brocCooLi det är ju ett känt faktum att Rookie Chaos Chosen ALLTID går till slutspel i ligaformatet…

Plus att kanske de som faktiskt kommer gå till slutspel också vill veta när det blir.

• @Hoffa @Ljunggren @Clawful rensat kassorna.

Jag har i skrivande läge ett något tilltufsat förtroende för Alpha. Tycker det känns som vi har sämre relation och avtal med dem som klubb än man har som privat medlem. Känns som man får bättre service om man bokar eget bord än tar de som klubben tilldelats. Tror inte Alpha egentligen vill att vi gör så men en workaround är ju att boka eget bord via https://alphabar.bokamera.se/book. Vi har dock skickat en chefsförhandlare till Alpha och inväntar slutrapport.

@Mago Matcherna är klara. Det ska bara läggas upp på hemsidan. Vilket tar lite tid. Borde vara klart under veckan. Gällande en översikt för matchshemat så har jag inte sett det än men räknar med att det också publiceras i en huvudtråd inom kort. Kravet som vi lämnat över till ligacommish är att slutspelsdagen infaller nära jul men också inte krockar med Snowball. Om det innebär att slutspelt blir helgen 7-8 december eller 21-22 andra vet jag faktiskt inte, men skulle gissa på den tidigare då många statsanställda (*host*@Nyaga *host*) säkert lämnar in för året och drar till Thailand den 20:e.

• edited August 2024

Hejja @Chrixx vår egen enforcer! Visst hade du jobbat på Baltic inkasso tidigare 😄

Vi får se hur landet ligger på alpha imorrn, men jag och Hoffa tjingar bord 34.

Och tack @Ionas!

• Då tar @Ljunggren och jag bord 34 i morgon torsdag. Ser personalen på Alpha till att rummet är upplåst? (Om kartan jag hittade fortfarande stämmer är 34 och 35 borden i rummet där Stockbowl har sitt skåp)

@Chrixx

• Ok ny uppdatering..

Imorgon har vi bord 23, 24 & 25

Från och med nästa torsdag (29/8) har vi 33, 34 och 35 MEN om de är i rummen med skåpen finns inget serveringstillstånd och då betyder det att jag behöver tjafsa lite till...

@Hoffa & @Ljunggren tar bord 23 imorgon

@Chrixx & @DavidD tar bord 24 imorgon för en open (så vi kan säkert flytta på oss om någon vill köra ligamatch)

Alpha säger 3 bord men är något ledigt ta det (kolla med baren först och ha betalt medlemskap) för fler bord på torsdagar

• jag har 35 bokat privat så misstäker att det bordet inte kommer vara ledig för Stockbowl.

• edited August 2024

Alphaspel har gjort om lite

Bord som börjat med

1; baren

2; spelrummet

3; resterande smårum

• Tack @Ionas. Jag har full förståelse för att det tar tid att lägga upp matcherna. Att runda 1 och 2 är uppe är ju fullt tillräckligt för de närmaste veckorna. Det är inte det jag pratar om.

Jag menar information som denna från 2020:

• @Mago yes. Den kommer också.

• Toppen!

• Säsong 39.

1. V.34-35
    2. V.36-37
    3. V.38-39 (V.39 EuroBowl)
    4. V.40-41
    5. V.42-43
    6. V.44-45 (V.44 Höstlov)
    7. V.46-47

Kvalspel: V.48-49

Semi- och Final: V49 (Finaldag Söndagen den 8 December 10:00-16:00-ish)

Genom Alpha så har vi för tillfället 3 bord bokade för vår verksamhet varje Torsdag, vi har nu satt Chrixx på att få dom i form!

• Snabb fråga, när kommer restern av omgångarna upp?

• @Pertan ännu snabbare svar... snart...

Sign In or Register to comment.