BitterBowl 3: "Say hello to my little friend!" 12 oktober 2024 i Bromma
Black orcs har ryggsäckar, halflings har becknarväskor och alverna har sina tajt sittande neonrosa midjeväskor. Men vad, eller rättare sagt: vem, smugglar de med sig när tävlingsledningen inte kontrollerar dem ordentligt?
Bitter Bowl 3: "Say hello to my little friend!" är en endagsturnering lördag den 12 oktober. Fyra matcher, en massa triple skulls och en och annan touchdown.
Turneringen är NAF-sanktionerad och kräver därmed NAF-medlemskap.
REGLER: https://docs.google.com/document/d/1az5XeZ09uNt9gpzXF-Z0I0LCsVIUkXuWUKIHS60munI/edit
TOURPLAY: https://tourplay.net/en/blood-bowl/bitterbowl-3-say-hello-to-my-little-friend (registreringen är öppen!)
PLATS: Bällstavägen 242C i Bromma
KOSTNAD: 120 SEK. Swishas till 0733773296. Märk betalningen med BB3+swebbanick. Kaffe, hårda karameller och mellismacka på kvällen ingår.
DELTAGARANTAL: Max 18 personer. Anmälan sker först här på forumet, därefter kan ni börja leka i Tourplay.
VIKTIGA DATUM:
Sista dag att betala anmälningsavgift: 6 september
Sista dag att registrera lag i Tourplay: 27 september
SCHEMA:
0845 - 0915 Vi träffas och tittar besviket på varandra. Konstaterar att vi inte blir yngre eller vackrare.
0915 - 1130 MATCH 1
1130 - 1230 LUNCH
1230 - 1445 MATCH 2
1445 - 1515 Bensträckare och kaffe
1515 - 1730 MATCH 3
1730 - 1800 Mellismacka
1800 - 2015 MATCH 4
2015 - 2045 Prisutdelning och kramar
Priser kommer att delas ut i följande kategorier:
- Turneringens vinnare (kommer att få ta emot två priser)
- Bästa stunty*
- Andraplats. Ungefär som att vinna, fast sämre.
- Hudkräm före knogjärn-pokalen (gjorda TD plus mottagna CAS, högst vinner)
- Vilken boll?-pokalen (gjorda CAS minus gjorda TD, högst vinner)
- Bittermandeln (tröstpris för sista plats, kräver fyra spelade matcher)
Alla CAS som genereras av en spelare räknas. På din egen runda kan det vara block, blitz, foul, surf etc.
På motståndarens runda får du räkna CAS om den orsakas genom block (both down, skull) eller om du drar ned någon vid en dodge. Däremot får du det inte vid en misslyckad rush, TTM eller liknande där du inte är inblandad alls.
Ett lag kan bara vinna en kategori. Om ett vinnande lag redan vunnit en kategori går priset vidare till den som kommer tvåa i den kategorin. Undantaget är Bästa stunty.
*Halflings, Ogre, Snotlings, Goblin, Gnomes, Lizardmen utan Saurus, Underworld utan Skaven.
Comments
Deltagarlista
Jimmieblla(B, R)Clawful(B, R)Reservlista
jag anmäler intresse
Intresserad
Intresserad
Kan man lägga till mercenary big guyen i tourplay. Eller rättare sagt jag fattar inte hur man gör det
Japp. Kolla under inducements.Får bara läggas till på lag som inte har egna ST5+ spelareMissade att du frågade i fel event. :)
Jag vill vara med och leka en hel dag
Fel bitterbowl… sorry. På bittr 2 funkade det
Intresserad
Självklart intresserad
Jag anmäler
Jag förstår inte varför ni skall äta upp mina mackor 1730-1800. Mvh Mellis
Det gör att vi får ta del av din inneboende kraft, såklart.
Anmäler mig!
Jag är intresserad
Gettheref och Testo kommer!
Aha, anmäler mig!! (utan att kontrollera något alls i någon annans kalender)
@Zalaya jag lade till dig på listan här också
Tusen tack! Vi ses där allesammans!
Anmäler mig. Med viss reservation för att jag måste utvärdera i början av september.
Bra regler!
Jag vill bara skvallra om en sak: jag är väldigt pepp på den här och har ett kul lag planerat.
Jag ser att scoring är 3/1/0 så man vill ju vinna matcherna!
Intresserad
Jag är för skadad av konventionella bollsporter för att våga mig på en mer rafflande poängsättning. :)
Intresserad
Då är turneringen fullbokad, men reservlistan är ett härligt ställe att befinna sig på också. Saker och ting brukar ju kunna röra på sig.
Härligt att se att så många är ivriga att smuggla in småttingar på planen. 👍🏻
Jag har alla goblin star players om någon vill låna en till detta, säg till om jag ska ha med nåt.
Beroende på omständigheter så kan det hända att jag inte kan delta, så är det någon som är supertaggad så kan de ta min plats. Men annars är jag försiktigt på tills vidare
Jag kommer tyvärr behöva stryka mitt namn. Tydligen är Kanadensisk thanksgiving jätteviktigt.. *mutter och suck*
Man träffas och är tacksamma för Wayne Gretzky och Mario Lemieux. Dricker en butelj lönnsirap och ber om ursäkt.