Om man, mot bättre vetande, vill prova att köra ett Norse-lag i sommaropen, säger man då till här eller hur fungerar det? Hittade inget sätt att skapa ett lag själv.
@DavidD Jag vill minnas vi strykt det. Främst för att kassören inte uppskattar allt extrajobb och ekonomin är i god balans ändå.
Edit: Däremot så hade vi en obekräftad teori om att hemsidans kajkighet var kopplad till att vi hade för många lag igång och har fortsatt försökt hålla ner antal aktiva. Men det kan också helt ha varit webhotellet som bråkade.
Jag flyttade över mitt lag malekiths little helpers. Sen när jag tittade på dom så kom jag på att dom blev ju dödade senaste matchen. Skulle det gå att få det laget nollställt till ett nytt Dark Elf lag med samma namn?
A literal translation of "tomtar på loftet" from Swedish to English wouldn't make much sense. It translates to "little gnomes in the attic."
The actual meaning is an idiom that refers to someone being eccentric, silly, or even a bit crazy. Here are some English equivalents that capture the same meaning:
Have bats in the belfry (This is the most common and closest translation)
Comments
Om man, mot bättre vetande, vill prova att köra ett Norse-lag i sommaropen, säger man då till här eller hur fungerar det? Hittade inget sätt att skapa ett lag själv.
Det får gärna heta "Brunost och majonnäs"
Kan man starta ett lag i summer open 38 och fortsätta med samma lag i Open 39?
@Oxinotl Ja, men det är redraft emellan säsongerna.
@Ionas bara om man har spelat 4 eller fler matcher väl?
@Pertan Ja så är det. Fler än fyra->redraft. Men vem spelar färre än fem matcher. 😮
Här eller pm till mig (open-ansvarig)
Fixar
Såklart är Stockbowl-sidan seg men ja jag kollar på det.
Tänk på att alla lag efter de 3 första kostar extra (om jag minns rätt @Juiblex ? )
@DavidD Jag vill minnas vi strykt det. Främst för att kassören inte uppskattar allt extrajobb och ekonomin är i god balans ändå.
Edit: Däremot så hade vi en obekräftad teori om att hemsidans kajkighet var kopplad till att vi hade för många lag igång och har fortsatt försökt hålla ner antal aktiva. Men det kan också helt ha varit webhotellet som bråkade.
@Ionas topp tack för info. Ja då är det bara att köra!
Anmäler Gnomes laget "Tomtar på loftet"
Jag är gärna med. Mina "köttråttorna" från vanliga open har nog bara spelat 2 matcher och borde kunna gå med utan att redrafta och hålla på väl?
Hallå, personalen, "Tomtar på loftet" tack! 🤣
Jag flyttade över mitt lag malekiths little helpers. Sen när jag tittade på dom så kom jag på att dom blev ju dödade senaste matchen. Skulle det gå att få det laget nollställt till ett nytt Dark Elf lag med samma namn?
@DavidD Jag vill gärna anmäla ett Orclag "Red Ones Go Faster"
Då kan även mitt Necrolag från open "Peace, love and werewolfs" gå i pension och avaktiveras.
Tack, tack!
@DavidD och @Clawful, jag fixade Orc laget till Clawful.
Perfa, tack @Pertan 👍️
Personalen har tomtar på loftet. Behöver se om Gnomes-skräpet är inlagt på Stockbowl
Låter rimligt.
Kan sätta laget på redraft så kan du välja att slänga alla spelare och köpa nya. Då behåller du lagnamn + får lite extra cash.
@DavidD Pertan har redan fixat det, men tack ändå
Tomtar på loftet färdiga...
Tack!
Och som belöning en AI:s förklaring på uttrycket:
A literal translation of "tomtar på loftet" from Swedish to English wouldn't make much sense. It translates to "little gnomes in the attic."
The actual meaning is an idiom that refers to someone being eccentric, silly, or even a bit crazy. Here are some English equivalents that capture the same meaning:
Bats in the Belfry är ju klart ett bra namn på ett Vampire team.
Noberial Impility söker Summer Open match på onsdag kväll 5:e juni. Vem är på? :)
Jag skulle vilja anmäla mina nya Gnomer till detta. Prognomerna.
@Mooselord mina orker är redo!
@Karlosaurus "this garden isn't big enough for the both of us.." LUVAN ÄR KASTAD! Game on! 😈
@Chrixx
Prognomerna skapade @Karlosaurus
Jag tar gärna en open fre-sön om någon har en lucka.