@brocCooLi Tack! :) Du har rätt jag läste lite för löst och skrev från minnet om ´My ball´. Det är tydligt att strip ball fungerar vilket är kanon!
De har börjat med att göra saker lite för bra och sedan slänga på en negatrait även på vanliga spelare. Det är inte nödvändigtvis dåligt men känns som att de hade kunnat balansera det lite snyggare istället. Wraiths, norse line och vampire blitzer är alla exempel på det.
Jag tycker definitivt att gnomes borde ha general istället för agility. Det vore alldeles för bra om de får wrodgers på endast en normal skill.
Hur mycket spel de får se beror nog på hur de hamnar i metan och vilken tiering de får. Om många tänker "ooh stunty vi tierar dem med dom andra stuntylagen" så tror jag att de kommer att bli ett problem liknande Underworld. Många verkar peppade på att spela dem och GW har gjort coola modeller så de kommer nog garanterat att få se en del spel oavsett vart de blir tierade. Generellt tror jag på att sätta alla nysläppta lag i tier 1 minst en säsong tills vi vet hur de presterar.
General är inte heller så lätt att få ordning på - strip är lite för bra. Jag tycker A och G secondary och ingen annan access känns rimligt men osannolikt
Jag tror inte de kommer att gå utan någon rimlig primary access och eftersom de redan har wrestle så borde det nog bli general eftersom den inte blir lika stark när de redan har en av de starkaste skillsen där. Det skulle göra att sneaky git och dodge är secondary vilket balanserar det lite. Ingen borde ha strength access alls (förutom träd förstås). Passing kanske på tricksters?
@grumplekins de borde absolut starta i tier 1. 50k RRs, A access på sina wrestle och guard gubbar samt en idiotisk star med en korkar förmåga (igen). Det enda som faktiskt förvånade mig var att rävarna har none som primary.
visst är wrestle och dodge en fin combo. Men de har fortfarande ma5 och av 7+ på mycket. Utan något special inducement så tror jag de är långt ifrån Tier 1. Även om de kommer vara klart före de andra stuntylagen.
Comments
@brocCooLi Tack! :) Du har rätt jag läste lite för löst och skrev från minnet om ´My ball´. Det är tydligt att strip ball fungerar vilket är kanon!
De har börjat med att göra saker lite för bra och sedan slänga på en negatrait även på vanliga spelare. Det är inte nödvändigtvis dåligt men känns som att de hade kunnat balansera det lite snyggare istället. Wraiths, norse line och vampire blitzer är alla exempel på det.
Jag tycker definitivt att gnomes borde ha general istället för agility. Det vore alldeles för bra om de får wrodgers på endast en normal skill.
Hur mycket spel de får se beror nog på hur de hamnar i metan och vilken tiering de får. Om många tänker "ooh stunty vi tierar dem med dom andra stuntylagen" så tror jag att de kommer att bli ett problem liknande Underworld. Många verkar peppade på att spela dem och GW har gjort coola modeller så de kommer nog garanterat att få se en del spel oavsett vart de blir tierade. Generellt tror jag på att sätta alla nysläppta lag i tier 1 minst en säsong tills vi vet hur de presterar.
General är inte heller så lätt att få ordning på - strip är lite för bra. Jag tycker A och G secondary och ingen annan access känns rimligt men osannolikt
@coma @grumplekins ja, både A och G är nog för bra att ha som normal. vad tror ni om P som normal access med pass stat på 4+ eller 5+?
de kan spamma leader men inget vettigt men har ändå något att välja på vid normal.
men A är nog för bra ja pga dodge+wrestle på allt. G känns nog också lite för bra. så är nog lite för bra utanför boxen.
power creep är väl inget som GW sysslar med???
Jag tror inte de kommer att gå utan någon rimlig primary access och eftersom de redan har wrestle så borde det nog bli general eftersom den inte blir lika stark när de redan har en av de starkaste skillsen där. Det skulle göra att sneaky git och dodge är secondary vilket balanserar det lite. Ingen borde ha strength access alls (förutom träd förstås). Passing kanske på tricksters?
Ingen som har tänkt tanken "muterade gnomes" när vi pratar skill access? :)
Grävlingar är inga renliga djur, så vad som helst kan hända.
Two heads och horns och vi kan sluta spela andra lag…
Alltså rävarna är ju grymt bra. Hoppas de har som grisarna till skills.. dvs ingen på primary och bara typ agility på secondary….
Det låter mer som getter än grävlingar...?
Även om saker och ting kan se ut att kanske bli bra eller till och med för bra ska man komma ihåg att de är AV 7+ och stunty. De kommer dö som flugor.
I teorin ja, men inte mot mig. :(
och ingen dodge som skyddar de små kräken heller. spp pinatas :D
Jag är inte oroliga för dem i ligaspel, men i turneringar om de hamnar för lågt ner i tiers kommer de vara jobbiga.
@Frantic Jag är varken orolig för dom i liga eller turnering. Tar de före dvärgar eller underworld vilken dag som helst.
@Oberwald_1 - så kan det bli… får se vad de få för skill accsess…
Och där kommer Greebo och snor mer än mina pengar.. 🤣
Kommer bli löjligt coola!
https://youtu.be/EYJApYSbljg?si=3NFz2LuaaPLNom-E
Japp då blir d inte GWs gnome iaf :D
Någon på reddit fick tag på dem
Om det stämmer tror jag det blir ett bra lag. Hur ska man tiera dem? De vill ju ha skills…
Fan vilken mardröm för typ Khemri att möta…
2x alla positionals, 6 linemen = 14 spelare, 3 rerolls och 210 kvar till stars. Hur många skills kan man låta det få som ogenomtänkt bygge…?
Bra…. Rävarna fick precis vad jag ville… nu är de inte op…. Bara bra/ok…. Om det stämmer. 😜
Nu är jag på @Oberwald_1 sida…
@grumplekins de borde absolut starta i tier 1. 50k RRs, A access på sina wrestle och guard gubbar samt en idiotisk star med en korkar förmåga (igen). Det enda som faktiskt förvånade mig var att rävarna har none som primary.
Riktigt kul för College of Shadows, med både Beastmastern och "Trickster"! :D
visst är wrestle och dodge en fin combo. Men de har fortfarande ma5 och av 7+ på mycket. Utan något special inducement så tror jag de är långt ifrån Tier 1. Även om de kommer vara klart före de andra stuntylagen.
+1 på Oberwald även från mig
Hmm… fråga… flyttas Rooney till bollens ruta eller får han den direkt?
mkt bra skill om han får den på den plats hans står. 🤔
Som jag läser det får han den där han står.
@Frantic Flyttas du eller fisken när du får napp?
@Oberwald_1 - båda, får jag väl fisk blir jag så exalterad att jag börjar springa runt också. 😅👍
@Frantic Aah, den skillen heter dock "trickster".
OK den här då - efter helgens lärdomar om Jättar (ja, jag skrev på BBC också):
En jätte blockar en illusionist. Trickster triggas, och illusionisten står plötsligt bakom jätten, där han inte får blocka. Vad händer?
a) blocken blir inte av
b) blocken blir av
c) ?