Nytt lag: Gnomes

24

Comments

• @83wotan GW kanske märker att många fortsätter att använda de gamla figurerna så nu när laget är helt nytt måste spelarna köpa nya figurer.

• @Melisqus Det ligger nog mycket i det, detta kommer som en överraskning för alla, inklusive third party-företag som inte har några färdigmodellerade tomtar, alla kommer därför köpa av GW. Maximal profit.

• Innan de släppte BB2020, så släppte de Snotlings. Blir det ny edition i år så har vi ett mönster av Stunty före Låda

• Har legat hemma med 39 grader feber de sista dagarna och första tanken när jag såg de var att jag inte blev det minsta förvånad. Ett klassiskt aprilskämt helt enkelt. Upptäckte några timmar senare att det både var fel dag och månad. Tror inte det är för att de vill säja figurerna i första hand då det förmodligen kommer ta flera månader innan man kan få tag i dem. Om de vill sälja figurer så har de bl.a. de två chaosfaktionerna man kan välja i grundreglerna de kan slänga ut. De borde rimligen ha kommit för flera år sen. Greebo kommer ha figurer ute innan GW :/

Sen har de ju dessutom hela team of legends de kan skaka om och få nya positioner i lagen. Det är ju stört omöjligt att finna alla bigguys och star players av de som GW "säljer". Jag tror helt enkelt GW ville skojja till det på årsdagen och allt. Kan inte säga att jag delar deras humor men men

Jag säger Nej!

• Jag tror att det handlar lite om profilen på spelet.

40k och kill team drar in grabbarna med action, grimdark och coolhetsfaktorn.

WHFB drar in historiska wargamers och folk som gillar fantasy.

BB står för den glättiga, tramsiga sidan. dungeonbowl, gutterbowl etc har ju alla varit lättsamma spel. Dessutom kanske de söta djuren kan dra in yngre fler kids och tjejer? Tror inte dom tänkte så värst mycket på om det gör spelet mer komplett, sämre eller bättre. Nytt säljer alltid bättre än en remake.

Jag är inget stort fan av varken konceptet på laget eller den dynamiska stilen på modellerna. Men fler lag är ju mer skoj och jag har förtroende för att NAF kommer balansera reglerna och 3e part kommer ge oss alternativa modeller.

• GW har ju en historik i av att inte bry sig om sina kunder, så varför bli förvånad...

Nu lär ju Gnomes få den tillhörande Powercreepen så gissningsvis så blir dom det starkaste Stunty laget att spela... Men nej, vi behövde inte ännu ett Stunty lag att spela med.....

Kanske någon ny SP som stärker dom andra lagen ytterligare... men inte det lag som jag hade hoppats på....

Nu finns det inte så mycket som jag hoppas på från GW... kanske se till att reglerna är välskrivna och inte behöver 1-3 FAQ för att förtydliga..

Ha en ide om riktning för BB....

Kanske vara lite mera aktiv på större event (som inte är GW event)....

Att någon hos GW visar intresse för BB....

• hmmm, 70000 på ett lag som kommer ha wrestle på stunties… Att det är bara en gång per spelar inte så stor roll, men det är väl en begränsning att han måste börja aktiveringen högst tre rutor ifrån.

mecket är väl att den kommer vara helt värdelös rätt ofta men helt oslagbar när den är bra. lite agensförstörande sådär.

• Jag vill se någon bygga ett play med denna starplayer och skillen fumblerooskie på någon lagkamrat. Dålig långdistanshandoff

• Äntligen ett nästan vettigt användningsområde för fumblerooskie. :)

• Oj, stämningen här var ju som att titta in på BBC... 😅

Seså, vi behöver fler Stunties iaf Nightgobbo/Squig-lag och sen måste ju Gomsen ha ett Troll-lag att slåss mot också! Så minst två Stunty-lag till hoppas vi på. 😘

• Äntligen en SP till IFTP!

Varje bygge från honom i framtiden måste ha med honom!!

Men ärligt en fisknapp i 5 TZ på en 3+ :-D

• Ser ut att kunna bli ganska äckligt. Har de AG-access på fel ställen och tillgång till fel stars så blir de nog jobbiga att möta.

https://www.warhammer-community.com/2024/04/01/the-blood-bowl-gnome-team-an-interview-with-the-designers/

• Normalt skulle jag Inte tro på nyheter detta datum men det ser sannolikt ut, bortsett från att räven verkar vara alldeles för billig

• guard, jump up och wrestle trodde jag inte skulle vara kombo de fick. men men...

vet inte om jag tycker räven är för billig. inte superbra precis.

• Skulle vilja se ”My ball” skillen även på warewolfs…

• Har de sagt något om när de släpps?

• Preorder söndag tror jag

• Definitivt. :)

Måste säga att jag My ball-skillen känns helt rätt i sammanhanget. Tricksterkillen känns däremot jobbigt på en nivå som vanligtvis är reserverad för vampyrer och alver.

• Jag tänker på alla frenzy traps som trickster kan innebära.

• Slå bara POW

• Ska bli intressant att se hur många positionals man kan spela med.

4 rävar? 1 bakom varje öra + 2 på planen? ;)

• Tror mycket kommer att handla om skill access.

Tänk vilken skillnad om dom får General +Agi som primary, eller bara General?

Hoppas inte Beastmastern får STR access.

Rävarna kommer bli jobbigare än tricksters tror jag. 2+ forever dodge är rätt starkt om man har några rerolls. Dom behöver inga skills alls för att vara bra. kanske catch, sidestep. On the ball hade varit skoj!

Min gissning är att positionals kommer vara 0-2 på alla tre.

Hur kommer trickster att interagera med grab?

Får man göra trickster move två ggr vid en frenzy push?

• Rävarna har ju sidestep redan men absolut dom blir starka dom oxå.

• om de är stunty så borde de bara få Agility som primary skill choice.

grab påverkar inte alls, trickster först, sen block, sen grab.

• ..ugh strip ball räv som cagedivar på 2+.

• Skönt att de inte gav rävarna MA 8 som var min gissning men med MA 7, stunty dodge och side step är de utan tvekan för bra. Gillar My ball traiten dock men tolkade den som att den cancellerar strip ball vilket hade varit ok om inte räven redan var onödigt bra så hoppas att den inte gör det. Så vilken skill tar man för turneringsspel på en räv? sure feet eller sprint?

Om vanliga gnomes får agility access blir de alldeles för bra också eftersom vanliga stuntys inte har general. Stunty ger ju fortfarande orimligt bra dodgeande och att då ta bort dodge och ge dem wrestle istället känns som doping speciellt tillsammans med guard pjäserna som i min mening inte borde ha wrestle och jump up.

Tricksters verkar roliga och ger en ny mekanik på side step och grab. Tror inte att det är för bra men i kombination med annat kanske det blir det.

Så om man inte slänger gnomes i tier 1 så tror jag det är risk för att de kommer att tävla med underworld om tråkigaste lag att möta.

• Kommer bli grymma one turners utan TTM.

+MA, och/eller sprint på en räv, grab på ett träd (i combo med sidestep) och det är klart. Kan springa rakt igenom backline.

• håller inte med i allt du skriver @coma men gillar ändå hur du analyserar. är det bättre att de inte får agility access utan general access då?

blev också lite överraskad att guard-spelarna börjar med wrestle och jump up.

tycker det står rätt tydligt att strip ball funkar på rävarna.

men tveksamt om så många kommer börja spela de här i samma utsträckning som underworld.

Sign In or Register to comment.