Ha ha, ja, kampen för ett tuffare namn försvinner aldrig @grumplekins , den kommer följa mig till graven. Om @Mago har kunskap och tid att ändra mitt Swebba-namn till Ljunggren så är ett delmål ialla fall genomfört.
Hur funkar formeln? Är det nån blandning av hur bra det gått för motståndare och deras naf ranking i aktuella rasen? Eller nån allmän naf ranking för spelaren? Många frågor och förväntar mig ändå inte att förstå svaren :)
enkla svaret - genomsnittet av dina motståndares ranking (räknat per omgång, dvs den ranking de har den omgång ni möts) plus/minus ett värde som beräknas utifrån vinstprocent i turneringen enligt en tabell @Melisqus anpassat för BB-ranking utifrån de konstanter FIDE använder för att dela ut titlar (grandmaster osv) till schackspelare.
det ryktas att NAF ska göra turneringsdata tillgängliga via API och då ska jag bygga ett verktyg som anropar och tar ner data och råknar ut allt direkt, så slipper @kaju och @Skuld rätta varandra. Det kommer gå ännu snabbare också. Som det är nu finns ett bra excelark men varje enskild deltagare måste slås upp och matas in manuellt vilket dels är arbetsamt och dels är en inbjudan till mänskliga faktorn för att det är repetitivt och tråkigt.
jag sneglar också på att göra ett verktyg som fixar det direkt från NAF-filen man skickar in om man matar in allvas rating vid turneringsstart men tydligen vill livet att jag ska jobba åt näringslivet ibland också och träffa mitt barn
Comments
Ha ha, ja, kampen för ett tuffare namn försvinner aldrig @grumplekins , den kommer följa mig till graven. Om @Mago har kunskap och tid att ändra mitt Swebba-namn till Ljunggren så är ett delmål ialla fall genomfört.
@finlj658 Kan "Heather'sCrotch" vara nåt?
JAG SKREV INTE DETTA I EGENSKAP AV NÅN ROLL JAG HAR!!!
tror att jag också kan fixa sådant. ska kika på det.
jag kan också ändra. så säg till när du vill att jag ska göra det. för jag tror du behöver logga in igen.
så när du säger till så ändrar jag så att du är medveten om att du ska logga in med ditt nya namn.
Tack allihopa för en trevlig turnering. Det var kul att prova på. Grymt arrangerat!
Fint med nya spelare på turnering och hoppas det blir återkommande.
Preformance ranking
Tror min är fel ovan, jag borde rimligen hamna mellan skuld och khanmank
Även Simons ser lite generös ut - misstänker att vi räknades på 4,5 ist för 4…
Du har rätt jag hade fel i formlerna, editerat. Det var cirka 15 personer som hade fel värden
Bas var 5 matcher inte 6 för vissa vilket gjorde att vinstprocenten blev EL LOCO
Tack för snabb fix @Skuld
Hur funkar formeln? Är det nån blandning av hur bra det gått för motståndare och deras naf ranking i aktuella rasen? Eller nån allmän naf ranking för spelaren? Många frågor och förväntar mig ändå inte att förstå svaren :)
Jag kan den inte 100% själv. Men det baseras på NAF ranking på dina motståndare med den ras du mött samt vinstprocent för alla matcherna.
Tack @Skuld
Tusen tack @brocCooLi om du kan ändra mitt användarnamn till Ljunggren, jag är beredd. Som gage får du en bira nästa gång vi möts.
@grumplekins Jättebra att du reagera. Skuld har reagerat och rättat mig när jag har räknat fel.
Skuld brukar ta fram PR väldigt snabbt, det verkar uppskattas.
Såklart det är dumt att gå på nånting som är felräknat.
Vi kan göra lite stickprov på alla turneringar som har varit.
Om nån vill lära sig hur man räknar PR så kan jag visa. Jag är inte lika duktig som den som lärde ut mig dock.
Det är viktigt att man inte tittar blint på PR. Jag har skrivit tidigare att PR är en fingervisning.
Bra spelat av alla i helgen!
Allt gott! Jag fortsätter käka chips!
Ha ha @kaju, härlig idé! Ska fundera....
@finlj658 Det är ju lite indirekt tävling vilka som har roligast/coolast namn. Jag ligger i botten i den tabellen.
ojojoj! bira alltså? jo jag tackar :D
enkla svaret - genomsnittet av dina motståndares ranking (räknat per omgång, dvs den ranking de har den omgång ni möts) plus/minus ett värde som beräknas utifrån vinstprocent i turneringen enligt en tabell @Melisqus anpassat för BB-ranking utifrån de konstanter FIDE använder för att dela ut titlar (grandmaster osv) till schackspelare.
det ryktas att NAF ska göra turneringsdata tillgängliga via API och då ska jag bygga ett verktyg som anropar och tar ner data och råknar ut allt direkt, så slipper @kaju och @Skuld rätta varandra. Det kommer gå ännu snabbare också. Som det är nu finns ett bra excelark men varje enskild deltagare måste slås upp och matas in manuellt vilket dels är arbetsamt och dels är en inbjudan till mänskliga faktorn för att det är repetitivt och tråkigt.
jag sneglar också på att göra ett verktyg som fixar det direkt från NAF-filen man skickar in om man matar in allvas rating vid turneringsstart men tydligen vill livet att jag ska jobba åt näringslivet ibland också och träffa mitt barn
Tack @grumplekins
@Ljunggren jag saknar redan Finlj658… kan du inte byta tillbaka?
Kul att se siffrorna och ändå roligare att känna på att Blood Bowl coacher går framåt i stormsteg.
du kan byta till det?
Det skulle vara för stora skor att fylla.. Finns bara en Finlj658
659?
Har Finn blivit hackad?
sirvejlance659 kanske?
@brocCooLi och @Nyaga herregud! 659? Vad betyder det lixom?
658 har ju en mening , från folkpensionen (65) till evigheten (∞)
vad finlj betyder har jag inte listat ut än, men antar att f står för foul o j för jägaren (gröne jägaren)
skulle uppskatta lite mer seriositet från er sida framgent, tack.
Sluuta, vi måste bytar fokus, mitt gamla värdelösa användarnamn är inte värt så här mycket uppmärksamhet.
Förövrigt så har jag kontakter högt upp i NAF-organisationen, och det är bestämt. Finlj658 är död, länge leve Sirvejlance659!